andymotors Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 (edytowane) No i już wszystko jasne... Ale po kolei:Co do bezpieczników to przyznam sie bez bicia, że mam tylko dwa i to za duże. Na kablu + od aku zamiast 16 A mam 25 A i na kablu DF od alternatora do regulatora mam 8 A zamiast 2 A.... Tak wiem, że niektórzy teraz se myślą, że jestem skończonym idiotą ale będę już wiedział na przyszłość i postanawiam więcej nie grzeszyć. (Jeśli was to pocieszy to już poniosłem za to karę i to kosztowną karę, ale o tym za chwilę). Bezpieczniki dzisiaj juz zrobiłem wszystkie tak jak powinny być i zobaczymy w przyszłości jak to będzie... i to chyba odległej przyszłości gdyż spełnił się najgorszy scenariusz i mam zje*any wirnik... Wyjąłem tym razem szczotki i po pomiarach omomierzem okazało sie to samo co przy poprzednich pomiarach, a mianowicie iż mam przebicie uzwojeń wirnika... No i trzeba będzie kupić nowy wirnik lecz z tego co sie orientuję to jest to koszt rzędu 200 PLN, albo i więcej.... Na Allegro juz sprawdzałem i niestety nie ma żadnej używki do ETZ, a nowego coś mi się nie uśmiecha kupować... Może ktoś z was by miał jakiś SPRAWNY na sprzedaż? Edytowane 13 Sierpnia 2008 przez andymotors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Może ktoś z was by miał jakiś SPRAWNY na sprzedaż? a nie pytałes w zakładzie przewijającym silniki czy ci tego nie przewiną ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 wirnik przewina ci za grosze bodajze 30zł;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Problem z wirnikiem rozwiązany, gdyż kupiłem jednak nowy za 180 PLNów :biggrin: Ale problem z aku nadal mnie dręczy... Chyba raczej jest zepsute gdyż mogę je maxymalnie naładowac do 10 V, a i tak jak podłączę jakiś odbiornik (np. żarówkę) to po 5 min mam już tylko 6,5 V. Wyglądałoby na to, że mam zwarcie pomiędzy jakimiś dwoma komorami... Aku nowe kupić to nie problem ale jeśli znowu ma mi się zje*ać po 200 km to ja dziękuję :biggrin: Czy te moje pomieszane, albo też brak niektórych bezpieczników oraz zwarcie na wirniku mogło mi powodować palenie się akumulatorów :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 no jasne..........jeśli miałeś walnięty wirnik to płynąl tam kosmiczny prąd i rozładowywał akumulator poniżej dopuszczalnego progu (chyba 11v czy 10.5 )i go zabił tylko że zwarcie w celi...........musisz podejśc z amperomierzem do tej instalacji innaczej sie nie da........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) Tak jak napisał kolega, musisz podejść to tego z amperomierzem. Tak czy siak jesteś zmuszony do zakupu nowego akumulatora, zasiarczył się na skutek nadmiernego wyładowania. Jak go założysz podłącz pomiedzy klemę plusową, a przewód plusowy, amperomierz wyskalowany na zakres 20A. Najlepiej jezeli byłby to amperomierz analogowy ze skalą symetryczną(czyli z zerem pośrodku skali) lub cyfrowy ale o zakresie rzędu 20A. Przy wyłączonym silniku i stacyjce, powinienes mieć na skali ,,0''. Jeżeli jest inaczej to istnieje w dalszym ciagu problem z upływnością pradu. Po włączeniu stacyjki amperomierz powinien wskazać pobór prądu(skala na minusie) rzędu 1-3A. Po odpaleniu silnika i zgaśnięciu kontrolki ładowania skala powinna przesunąć się poza ,,0'' w kierunku skali plusowej. Przy średnich obrotach nie powinno być żadnych problemow z ładowaniem, nawet przy włączonym oświetleniu wskazówka nie powinna spadać poniżej ,,0''. Zabezpiecz podstawowe obwody motocykla aby znowu nie narobić bigosu:-bezpiecznikiem 16A na przewodzie minusowym(zabezpiecza aku przed zwarciem w obwodzie ładowania).-bezpiecznikiem 2A na przewodzie DF - zielono niebieski przewód (zabezpiecza wirnik przed zbyt dużym prądem wzbudzenia).-bezpiecznikiem 16A na przewodzie zasilającym stacyjkę - czerwonym (zabezpiecza akumulator i obwód ładowania przed zwarciami pochodzącymi z odbiorników motocykla).Jeżeli nie miałeś zabezpieczonego wirnika bezpiecznikiem 2A, tylko bezpośrednio DF regulatora był połączony z DF alternatora kablem, to licz się z tym, że na skutek przebicia wirnika i przepływu dużych prądów zwarciowych na masę wirnika mógł polecieć również regulator, i to nie tylko ten fabryczny, ale i ten który podłączałeś na próbę. Niestety, każdy bezpiecznik producent założył po to aby spełniał jakieś zadanie. Pominięcie choćby jednego w sytuacji awaryjnej powoduje lawinowy przyrost usterek. Pozdrawiam! Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.