Skocz do zawartości

pytanie o MZ ETZ 250


andymotors
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i już wszystko jasne... Ale po kolei:

Co do bezpieczników to przyznam sie bez bicia, że mam tylko dwa i to za duże. Na kablu + od aku zamiast 16 A mam 25 A i na kablu DF od alternatora do regulatora mam 8 A zamiast 2 A.... Tak wiem, że niektórzy teraz se myślą, że jestem skończonym idiotą ale będę już wiedział na przyszłość i postanawiam więcej nie grzeszyć. (Jeśli was to pocieszy to już poniosłem za to karę i to kosztowną karę, ale o tym za chwilę). Bezpieczniki dzisiaj juz zrobiłem wszystkie tak jak powinny być i zobaczymy w przyszłości jak to będzie... i to chyba odległej przyszłości gdyż spełnił się najgorszy scenariusz i mam zje*any wirnik... Wyjąłem tym razem szczotki i po pomiarach omomierzem okazało sie to samo co przy poprzednich pomiarach, a mianowicie iż mam przebicie uzwojeń wirnika... No i trzeba będzie kupić nowy wirnik lecz z tego co sie orientuję to jest to koszt rzędu 200 PLN, albo i więcej.... Na Allegro juz sprawdzałem i niestety nie ma żadnej używki do ETZ, a nowego coś mi się nie uśmiecha kupować... Może ktoś z was by miał jakiś SPRAWNY na sprzedaż?

Edytowane przez andymotors
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z was by miał jakiś SPRAWNY na sprzedaż?

 

a nie pytałes w zakładzie przewijającym silniki czy ci tego nie przewiną ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wirnikiem rozwiązany, gdyż kupiłem jednak nowy za 180 PLNów :biggrin: Ale problem z aku nadal mnie dręczy... Chyba raczej jest zepsute gdyż mogę je maxymalnie naładowac do 10 V, a i tak jak podłączę jakiś odbiornik (np. żarówkę) to po 5 min mam już tylko 6,5 V. Wyglądałoby na to, że mam zwarcie pomiędzy jakimiś dwoma komorami... Aku nowe kupić to nie problem ale jeśli znowu ma mi się zje*ać po 200 km to ja dziękuję :biggrin: Czy te moje pomieszane, albo też brak niektórych bezpieczników oraz zwarcie na wirniku mogło mi powodować palenie się akumulatorów :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne..........jeśli miałeś walnięty wirnik to płynąl tam kosmiczny prąd i rozładowywał akumulator poniżej dopuszczalnego progu (chyba 11v czy 10.5 )i go zabił tylko że zwarcie w celi...........musisz podejśc z amperomierzem do tej instalacji innaczej sie nie da........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega, musisz podejść to tego z amperomierzem. Tak czy siak jesteś zmuszony do zakupu nowego akumulatora, zasiarczył się na skutek nadmiernego wyładowania. Jak go założysz podłącz pomiedzy klemę plusową, a przewód plusowy, amperomierz wyskalowany na zakres 20A. Najlepiej jezeli byłby to amperomierz analogowy ze skalą symetryczną(czyli z zerem pośrodku skali) lub cyfrowy ale o zakresie rzędu 20A. Przy wyłączonym silniku i stacyjce, powinienes mieć na skali ,,0''. Jeżeli jest inaczej to istnieje w dalszym ciagu problem z upływnością pradu. Po włączeniu stacyjki amperomierz powinien wskazać pobór prądu(skala na minusie) rzędu 1-3A. Po odpaleniu silnika i zgaśnięciu kontrolki ładowania skala powinna przesunąć się poza ,,0'' w kierunku skali plusowej. Przy średnich obrotach nie powinno być żadnych problemow z ładowaniem, nawet przy włączonym oświetleniu wskazówka nie powinna spadać poniżej ,,0''. Zabezpiecz podstawowe obwody motocykla aby znowu nie narobić bigosu:

-bezpiecznikiem 16A na przewodzie minusowym(zabezpiecza aku przed zwarciem w obwodzie ładowania).

-bezpiecznikiem 2A na przewodzie DF - zielono niebieski przewód (zabezpiecza wirnik przed zbyt dużym prądem wzbudzenia).

-bezpiecznikiem 16A na przewodzie zasilającym stacyjkę - czerwonym (zabezpiecza akumulator i obwód ładowania przed zwarciami pochodzącymi z odbiorników motocykla).

Jeżeli nie miałeś zabezpieczonego wirnika bezpiecznikiem 2A, tylko bezpośrednio DF regulatora był połączony z DF alternatora kablem, to licz się z tym, że na skutek przebicia wirnika i przepływu dużych prądów zwarciowych na masę wirnika mógł polecieć również regulator, i to nie tylko ten fabryczny, ale i ten który podłączałeś na próbę. Niestety, każdy bezpiecznik producent założył po to aby spełniał jakieś zadanie. Pominięcie choćby jednego w sytuacji awaryjnej powoduje lawinowy przyrost usterek.

Pozdrawiam!

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...