ukasz Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 GSXF 750, rocznik 90 - producent zaleca na tył kapcia 150/70/17 i takiego też miałem do tej pory, obecnie rozglądam się za nowym, a ponieważ jestem dość wybredny (szukam taniego, nieużywanego leżaka... ;) ) jest mały problem ze znalezieniem gumy spełniającej wszystkie wymagania... ma ktoś może w GSXFie jakiś alternatywny rozmiar?? Np. 160/70/17 - wejdzie na spokojnie? Nie będzie jakichś niespodziewanych i gwałtopwnych zmian własności trakcyjnych?Pilne! :biggrin: pozdro! :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenji Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 (edytowane) cześćpo 1 temat o gsxfie jest w turystykach suzuki :)po 2 do jajka czyli '98 wzwyż tylna opona to 150/70/17 - tego jestem pewien. Do wcześniejszych modeli zalecana to 140/80/17, niektórzy zakładają 150 ale podobno to gorszy wybóredit: mała skucha, dane te dotyczą 600tki. Nie wiem jak z 750 Edytowane 7 Sierpnia 2008 przez kenji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 No właśnie tak Ci chciałem napisać, czy pewien jesteś tych rozmiarów, bo w notach katalogowych w necie dla 750tki wszędzie podają 150/70/17... nowe jajka widziałem z kapciami 160/70/17 no ale sprzęty się nieco różnią, więc szukam pilnie opinii dotyczących gumy 160 w starym GSXFie pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Jeśli felgę masz 4,5" ( jajko ma) , to śmiało 160/60 . Chociaz wydaje się że 160/70 mogła by być lepsza pod względem prześwitu motocykla w zakręcie . Ale to przypuszczenia , bo 70 nie miałem . Szerokośc opony 150 na feldze 4,5" wynosi ~155mm (oczywiście mogą być różnice między producentami) , 160/60 na 4,5" ma ~160mm . Szerokość wzrasta o 2,5 mm na stronę . Przeszkodą dla 170 :cool: , może być łańcuch , wahacz oraz szerokość wnęki błotnika w najwyższej jego części . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Trochę się dziwię że taki "stary" :icon_biggrin: biker zadaje tak proste pytanie.Zasadą jest że można na felgę wcisnąć oponę o jeden rozmiar większą lub mniejszą, i tyle. Przeszkodą dla 170 :) , może być łańcuch , wahacz oraz szerokość wnęki błotnika w najwyższej jego części . Ale od każdej zasady są wyjątki, tak naprawdę da się założyć i trzy lub cztery rozmary większą gumę i nic nie ociera ... zmienia się jednak niekorzystnie profil opony. Dla prównania, prawidłowy profil to jak jajko położone na boku po zmianie, zostanie postawione na jednym z czubków. Brzmi to trochę mętnie ale lepiej nie potrafię wyjaśnić.A pewność do tej herezji co teraz głoszę się bierze stąd że widziałem 180 założoną w XJ900s zamiast 150tki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 No właśnie niby można rozmiar w tą czy w tamtą, ale przezorny zawsze ubezpieczony i wolę zapytać :) Generalnie chodzi mi o to, kto zakładał u siebie jakieś nietypowe rozmiary i czy wpływało to na jakieś odczuwalne różnice.Wczoraj Twizzter podesłał mi zdjęcie swojej 160/70/17 i ponoć daje radę, tylko mocno nierówno się zużywa... no ale nie chodzi mi o gumę na nie wiadomo jak długo, tylko raczej o rozwiązanie na pozostałą część tego sezonu i trochę następnego...thx za dotychczasowe odpowiedzi :flesje: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.