Skocz do zawartości

Zapłon CDI diagnoza usterki


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kumpel podstawił mi skutera Peugeot Boxy

Nie pali wcale mówił ze tłok do wymiany jednak na szczęscie nie bo kompresja w normie

Co ciekwe paliwa dostaje iskra jest(słaba) i kurde tak cos łapie

Podejzewam ze jest cos padniete w zapłonie pytanie co moduł impulsator cewki ładujace czy cewka zapłonowa

Cewke zapłonowa podmieniałem od simsona :flesje: :) ale lipa mimo ze iskra lepsza

Mam jeszcze jedno podejżenie czy nie obcioł sie klin na kole magnesowym

Bo czujnik jest na zewnatrz a na kole zamochwym jest taka podłużna wypustka i kiedy tłok jest w GMP to ona jest juz kawałek za czujnikiem wiec podejzewam ze jest za duzo wczesny zapłon

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś w którymś temacie pisałem od a doz jak diagnozować taki zapłon na ile sie da (choć niektóre pomiary mogą wprowadzać w bład )

 

więc tak wepnij sie miernikiem ustawionym na test diody do impulsatora będzie piszczał i teraz przesuwaj magneto w momencie generacji impulsu zrobi sie przerwa w piszczeniu...........aczkolwiek obawiam sie że dokładnośc nie będzie super........pozostaje ci chyba jedynie lampa stroboskopowa..........

 

żeby sprawdzić czy klin sie nie ściąl zdejmij magneto i zobacz.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze ale wydaje mi sie ze impulsator ok bo iskra na sucho jest

Kurde musze najpierw sciagacz dorobic do magneta

 

No i chyba jest przyczyna cewka ładujaca moduł padła daje napiecie przy kręceniu rozrusznikiem tylko 40V a powina ok 150V kurde ale lipa

Ciekwe czy jak bym podłaczył tak około 100V przemiennego z inego źródła to sie moduł nie spali????

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze ale wydaje mi sie ze impulsator ok bo iskra na sucho jest

Kurde musze najpierw sciagacz dorobic do magneta

 

No i chyba jest przyczyna cewka ładujaca moduł padła daje napiecie przy kręceniu rozrusznikiem tylko 40V a powina ok 150V kurde ale lipa

Ciekwe czy jak bym podłaczył tak około 100V przemiennego z inego źródła to sie moduł nie spali????

Nie rób takich rzeczy, bo będziesz miał dużo wydatków, poza tym pamiętaj że im szybciej obraca się magneto tym wyższe napięcie wzbudza się w cewce impulsatora. 150V wzbudza się gdy silnik jest zapalony i ma wolne obroty. Przy obracaniu rozrusznikiem obroty sa o wiele mniejsze. Pamiętaj że mierzysz tylko wartość średnią napięcia, gdyż zwykły woltomierz ma za dużą bezwładność elektryczną aby zmierzyć napięcie tak krotkiego impulsu elektrycznego. Chyba że posiadasz woltomierz do pomiarów wartości skutecznych, ale to ustrojstwo to już trochę kosztuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszłem do przyczyny i nie lezy ona po stronie zapłonu

po prostu sie zatarł bo padła pompa dozownika pierscienie zapieczone że nawet i ich z rowka nie dało sie wyciagnac(po kruszyły sie) na tłoku slady zatarcia

O dziwo cylinder nie ma zadnej ryski ani progu

I teraz pytanie do kolegów gdzie kupić w necie Tłok i pierscienie do Peugeota Boxy ????

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...