Skocz do zawartości

Zamknieta guma i co dalej ???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow motocyklistow!!!

 

Mam pytanie dotyczace jazdy w winklach. Raz w miesiacu staram sie pojechac na tor w Radomi i troche pocwiczyc. Sprzet mam malo wyscigowy bo Kawe er5 a i moj staz nie jest za duzy najpierw rok na skuterze okol 6000 tys. km i ten sezon na moto od maja okolo 3500km.

Po tym wstepie wlasciwe pytanie. Zamykam na torze tylna opone bez zadnego problemu na przodzie zostaje okolo 0,5 cm zapasu. Chcialbym wiedziec jak duzo moge sie jeszcze polozyc czy czynnikiem pozwlajacym na glebsze pochylenie i ewentualne upragnione zejscie na kolano jest tylko kwestia predkosci z jaka wchodze w zakret. Tudziez czy przy zamknietej oponie powinno sie probowac zejsc glebiej czy tylko zostaje balans cialem? Rozumiem to tak jade szybciej sila odsrodkowa jest wieksza moge polozyc sie bardziej jadac wolniej sytuacja odwrotna. Czy jadac za wolno jestem w stanie przepalowac i zaliczyc szlifa czy to tylko kwestia rownowagi? Nie wiem czy ktos zna ten tor ale predkosci jakie tam osiagam w zakretach to od 40 do 90 km/h. Moje gumy to Pirelli Sport Demon tyl 130 przod 110 stan igla z tego roku.

Na koniec zaproszenie i propozycja sponsoringu moze ktos z na prawde doswiadczonych kolegow ma ochote pojechac z nami 23 sierpnia do Radomia i w zamian za pokrycie kosztow toru troche nas pouczyc.

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam

gsi4ever

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od opon. Ja miałem wcześniej w GSX600F "jajko" przód i tył Conti Road Attack i zamykałem je podczas spokojnej jazdy po zatłoczonym Londynie. Teraz mam na przodzie Bridgestone BT014 i 2.5cm chicken strip na niej. Niewazne jak bardzo się składam, szoruję podnóżki, buty a opona nadal ma paski na boku. Do tego źle sie prowadzi, niepewnie itp. Opona ma te same rozmiary jak poprzednia i zalecane przez producenta.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak, że po zamknięciu przodu i tyłu miałem szlifa, od tamtej pory bardzo opornie idzą mi próby ponownego zamknięcia opon, zostaje troche cziken stripa, malutko, ale jednak. Szlifa miałem przez zbyt mocne zamknięcie gazu. Od tamtej pory (jakieś 8K km nie zamykam opon :) ).

Co do predkości w winklu to chyba nie sama prędkość jako taka tylko to czy na tylnym kole jest moment obrotowy czy go nie ma ma znaczenie dla przyczepności, ale niech tu mnie ktos mądrzejszy poprawi, bo sam jestem ciekaw czy ta teoria jest słusza czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Trzeba by przytoczyć całą opowiastkę o geometrii motocykli, efekcie zyroskopowym kół i sile odśrodkowej aby wytłumaczyc ossschozzzi.

Ogólnie złożenie w zakręcie równoważysz przyspieszeniem, im większe pochylenie tym wyraźniejsze przyspieszenie jest potrzebne ale do pewnego momentu bo poza tym momentem tracisz przyczepność, odruchowo zamykasz gaz i wtedy robisz efektowne "high side' czyli lecisz jak z katapulty na wys. nawet do 4m a moto koziołkuje i lądujecie w bliżej nieokreslonym miejscu. Najłatwiej zaobserwować to na Suzuki TL1000R które słynęło z 'high side' i dlatego stało się legendą jeszcze za zycia. :evil: Ewentualnie jak kolega wyżej pisał - robisz szlifa po zamkniecu gazu. Zauważ że przymkniecie gazu w pochylenie sprawia że moto zachowuje sie nerwowo i ma tendencję do zapadania się do wewnątrz łuku. Niektóre moto mniej, niektóre więcej ale takie sa prawa fizyki i trzeba z nimi zyć.

:crossy:

 

Przyjrzyj się oponie i pomyśl co sie stanie jeśli moto "popchniesz" w łuku poza krawędz opony... :icon_eek:

Możesz równie dobrze "popchnąc" je poza nawierzchnie toru..... :D

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanie dot. zamykania opon. Dużo zależy od techniki jazdy i umiejętności. Ten sam zakręt można pokonać z tą samą prędkością bardziej bądź mniej złożonym motocyklem. Wydaje mi się, że Twoje pytanie powinno dotyczyć "jaką techniką jeździć zakręty żeby jak najmniej kłaść motocykl"

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odruchowo zamykasz gaz i wtedy robisz efektowne "high side' czyli lecisz jak z katapulty na wys. nawet do 4m a moto koziołkuje i lądujecie w bliżej nieokreslonym miejscu.
IMO "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie. Zamykanie gazu w zakręcie może doprowadzić do uślizgu przodu i w rezultacie szlifa, tzw "low side"

 

pozdro

 

Śliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli uściślenia - "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie.

...i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze

 

poprawcie mnie jeśli się mylę :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze
dokładnie tak, aczkolwiek IMO niekonieczne jest przykmnięcie gazu aby zaliczyć high side. Czasami wszystko dzieje sie tak szybko że zanim w ogóle pomyślimy o przymknięciu gazu motocykl już stoi bokiem a my lecimy wysooooko - akurat o tym coś wiem :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze

 

poprawcie mnie jeśli się mylę :biggrin:

 

zgadza się ale aby było dokładnie to ... strzał dostajemy z tylnego zawieszenia, które idzie w górę po odzyskaniu przyczepności tylnego koła ... odwracając kota ogonem, jednym z objawów mówiących o tym, że za chwilę uślizgnie nam się tył jest właśnie miękkie tylne zawieszenie, trwa to bardzo krótko ale da się wyczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...