gsi4ever Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Witam kolegow motocyklistow!!! Mam pytanie dotyczace jazdy w winklach. Raz w miesiacu staram sie pojechac na tor w Radomi i troche pocwiczyc. Sprzet mam malo wyscigowy bo Kawe er5 a i moj staz nie jest za duzy najpierw rok na skuterze okol 6000 tys. km i ten sezon na moto od maja okolo 3500km. Po tym wstepie wlasciwe pytanie. Zamykam na torze tylna opone bez zadnego problemu na przodzie zostaje okolo 0,5 cm zapasu. Chcialbym wiedziec jak duzo moge sie jeszcze polozyc czy czynnikiem pozwlajacym na glebsze pochylenie i ewentualne upragnione zejscie na kolano jest tylko kwestia predkosci z jaka wchodze w zakret. Tudziez czy przy zamknietej oponie powinno sie probowac zejsc glebiej czy tylko zostaje balans cialem? Rozumiem to tak jade szybciej sila odsrodkowa jest wieksza moge polozyc sie bardziej jadac wolniej sytuacja odwrotna. Czy jadac za wolno jestem w stanie przepalowac i zaliczyc szlifa czy to tylko kwestia rownowagi? Nie wiem czy ktos zna ten tor ale predkosci jakie tam osiagam w zakretach to od 40 do 90 km/h. Moje gumy to Pirelli Sport Demon tyl 130 przod 110 stan igla z tego roku.Na koniec zaproszenie i propozycja sponsoringu moze ktos z na prawde doswiadczonych kolegow ma ochote pojechac z nami 23 sierpnia do Radomia i w zamian za pokrycie kosztow toru troche nas pouczyc. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiamgsi4ever Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=78109&st=860 najblizszy wyjazd chyba 17 sierpnia - pare km wiecej ale tor jest 'podobno' lepszy. wjazd 50-60zl i 5h zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsi4ever Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Niestety ten termin mi odpada lecimy na Mazury na urodziny kumpla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Dużo zależy od opon. Ja miałem wcześniej w GSX600F "jajko" przód i tył Conti Road Attack i zamykałem je podczas spokojnej jazdy po zatłoczonym Londynie. Teraz mam na przodzie Bridgestone BT014 i 2.5cm chicken strip na niej. Niewazne jak bardzo się składam, szoruję podnóżki, buty a opona nadal ma paski na boku. Do tego źle sie prowadzi, niepewnie itp. Opona ma te same rozmiary jak poprzednia i zalecane przez producenta. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsi4ever Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Hhehehee chicken strip to sie rozbawilem. Moje pytanie nie dotyczy jednak zamkniecia przodu tylko ogolnie mocniejszego zlozenia sie w zakret i jego konsekwencji przy roznych predkosciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 u mnie było tak, że po zamknięciu przodu i tyłu miałem szlifa, od tamtej pory bardzo opornie idzą mi próby ponownego zamknięcia opon, zostaje troche cziken stripa, malutko, ale jednak. Szlifa miałem przez zbyt mocne zamknięcie gazu. Od tamtej pory (jakieś 8K km nie zamykam opon :) ). Co do predkości w winklu to chyba nie sama prędkość jako taka tylko to czy na tylnym kole jest moment obrotowy czy go nie ma ma znaczenie dla przyczepności, ale niech tu mnie ktos mądrzejszy poprawi, bo sam jestem ciekaw czy ta teoria jest słusza czy nie. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 (edytowane) Heh. Trzeba by przytoczyć całą opowiastkę o geometrii motocykli, efekcie zyroskopowym kół i sile odśrodkowej aby wytłumaczyc ossschozzzi. Ogólnie złożenie w zakręcie równoważysz przyspieszeniem, im większe pochylenie tym wyraźniejsze przyspieszenie jest potrzebne ale do pewnego momentu bo poza tym momentem tracisz przyczepność, odruchowo zamykasz gaz i wtedy robisz efektowne "high side' czyli lecisz jak z katapulty na wys. nawet do 4m a moto koziołkuje i lądujecie w bliżej nieokreslonym miejscu. Najłatwiej zaobserwować to na Suzuki TL1000R które słynęło z 'high side' i dlatego stało się legendą jeszcze za zycia. :evil: Ewentualnie jak kolega wyżej pisał - robisz szlifa po zamkniecu gazu. Zauważ że przymkniecie gazu w pochylenie sprawia że moto zachowuje sie nerwowo i ma tendencję do zapadania się do wewnątrz łuku. Niektóre moto mniej, niektóre więcej ale takie sa prawa fizyki i trzeba z nimi zyć. :crossy: Przyjrzyj się oponie i pomyśl co sie stanie jeśli moto "popchniesz" w łuku poza krawędz opony... :icon_eek: Możesz równie dobrze "popchnąc" je poza nawierzchnie toru..... :D Edytowane 31 Lipca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Zejsc na kolano mozna i przy 20. Od predkosci zalezy tylko srednica okregu (lub jego wycinka jakim jest zakret, luk itp) po ktorym motocykl bedzie sie poruszal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsi4ever Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Do tej pory wygladalo to u mnie tak zblizam sie do zakretu redukuje do odpowiedniego z predkoscia w/g odpowiednia wchodze w zakret i caly czas ja utrzymuje. Czy w takim razie powinienem przyspieszac w zakrecie? Oczywiscie z wyczuciem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metiu Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Odpowiadając na pytanie dot. zamykania opon. Dużo zależy od techniki jazdy i umiejętności. Ten sam zakręt można pokonać z tą samą prędkością bardziej bądź mniej złożonym motocyklem. Wydaje mi się, że Twoje pytanie powinno dotyczyć "jaką techniką jeździć zakręty żeby jak najmniej kłaść motocykl" M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 odruchowo zamykasz gaz i wtedy robisz efektowne "high side' czyli lecisz jak z katapulty na wys. nawet do 4m a moto koziołkuje i lądujecie w bliżej nieokreslonym miejscu. IMO "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie. Zamykanie gazu w zakręcie może doprowadzić do uślizgu przodu i w rezultacie szlifa, tzw "low side" pozdro Śliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Skoro juz zamknales opone to znaczy, ze dobrnales do celu i teraz juz jestes motocyklista pelna geba... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Gwoli uściślenia - "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie....i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze poprawcie mnie jeśli się mylę :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 ...i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze dokładnie tak, aczkolwiek IMO niekonieczne jest przykmnięcie gazu aby zaliczyć high side. Czasami wszystko dzieje sie tak szybko że zanim w ogóle pomyślimy o przymknięciu gazu motocykl już stoi bokiem a my lecimy wysooooko - akurat o tym coś wiem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corben Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 ...i odruchowe przymknięcie, dzięki czemu tylna opona gwałtownie odzyskuje przyczepność i wystrzeliwuje jeźdźca w powietrze poprawcie mnie jeśli się mylę :biggrin: zgadza się ale aby było dokładnie to ... strzał dostajemy z tylnego zawieszenia, które idzie w górę po odzyskaniu przyczepności tylnego koła ... odwracając kota ogonem, jednym z objawów mówiących o tym, że za chwilę uślizgnie nam się tył jest właśnie miękkie tylne zawieszenie, trwa to bardzo krótko ale da się wyczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.