Mario N Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 witam wszystkich. mam problem z skrzynią biegów w mojej volusi. biegi wchodzą ze zgrzytem nawet po wymianie tarcz sprzęgla i sprężynek.na zimnym silniku jest jako tako,ale jak się rozgrzeje to biegi wchodzą jak w starym ciągniku. może ktoś miał coś podobnego i jest w stanie mi coś podpowiedzieć. mechanicy do których chodze mówią że ten typ tak ma,ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. prosze o jakieś cenne podpowiedzi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Na jakim oleju jezdzisz ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Hey MArio Ja mam co prawda Maraudera ale tez suzuki ;-]. Mialem podobny problem , z tym ze mi pomogla wymiana tarcz. Mysle ze moga byc nastepujace powody twoich problemow: 1. Zle naciagnieta linka sprzegla (o ile maz cieglowe)2. Tak jak sugeruje Adam - moze warto zmienic producenta oraz kalse oleju3. Ktos ci zle zalozyl tarcze, lub w ogole tego nie zrobil - tak sie naprawde w tym kraju zdaza, zadaj sobie pytanie czy czlowiek ktory to robil jest godny zaufania Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 co prawda Tomek pisze, ze pomogla mu wymiana tarcz, nie bardzo wiem jak, bo zuzyte tarcze szybciej i latwiej rozlaczaja sprzeglo i tym samym trudniej o zgrzyty, tu najprawdopodobniej kosz juz wyglada nienajlepiej ma wciecia i tarcze hacza o niego...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario N Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 witam. jeżdżę na Motulu półsynetyku 10w40. może to faktycznie kosz .musze go oblukać po sezonie. a czy synchronizatory mogą być tego przyczyną? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 czy wszystkie biegi ci zgrzytają? czy tylko 1 i 2?w motocyklach skrzynia jest bez synchronizacji. jeśli zapinasz bieg to musisz to zrobić szybkim zdecydowanym ruchem szczególnie jak zapinasz 2 przy wyższych obrotach to musisz solidnie zapier.. w dźwignie, jeśli będziesz to robił zbyt delikatnie to zawsze będzie ci zgrzytać. może przyczyna tkwi w sposobie zapinania biegów a nie w skrzyni. zresztą przy zapinaniu 1 i 2 zawsze skrzynie motocyklowe strzelają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario N Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 witam. właśnie w moim moto jest dziwnie bo po wymianie tarcz sprzęgła 1 i 2 wchodzą cicho,a 3,4,5, ze zgrzytem i głośno. przed wymiana tarcz wszystkie chodziły głośno. wymiane robiłem w profesionalnym warsztacie ,choć na ręce nie patrzałem i teraz tego żałuje.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 witam. właśnie w moim moto jest dziwnie bo po wymianie tarcz sprzęgła 1 i 2 wchodzą cicho,a 3,4,5, ze zgrzytem i głośno. przed wymiana tarcz wszystkie chodziły głośno. wymiane robiłem w profesionalnym warsztacie ,choć na ręce nie patrzałem i teraz tego żałuje.pozdrawiam Hey Mario Tarcze sprzeglowe nie sa powiazane z jakims konkretnym biegiem - wiec jezeli nie masz problemu z 1 i 2 to sprzeglo powinno byc dobrze zlozone. Widzisz ja nie jestem mechanikiem, ale skoro nadal po wymianie tarcz ci zgrzyta to rekomendowal bym ci 2 rzeczy: 1. Na poczatek sprawdz dobrze naciag linki sprzegla - moze to cos zmieni,2. Sprobuj zmienic producenta oleju - bez zadych dodatkow poslizgowych powinien byc to olej najlepiej polsyntetyk 10w40 (ja np jezdze na castrolu i jest ok). Jezeli to by nie pomoglo, to rekomendowalbym ci udac sie do innego warsztatu mechanicznego na inspekcje skrzyni biegow - moze kly (odpowiedzialne za zalaczanie biegow) beda sie juz kwalifikowaly do wymiany jezeli skrzynia byla brutalnie traktowana. Pozdro i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 jeśli zapinasz bieg to musisz to zrobić szybkim zdecydowanym ruchem szczególnie jak zapinasz 2 przy wyższych obrotach to musisz solidnie zapier.. w dźwignie, jeśli będziesz to robił zbyt delikatnie to zawsze będzie ci zgrzytać. może przyczyna tkwi w sposobie zapinania biegów a nie w skrzyni. zresztą przy zapinaniu 1 i 2 zawsze skrzynie motocyklowe strzelają. Kolego, to po prostu nieprawda - przejrzyj posty na temat prawidlowej zmiany biegow na forum i przestan "wbijac", a zacznij zmieniac biegi.Zawsze zgrzytac ma prawo jedynka, ale nie dwojka - chyba ze skrzynia ma pogiete wodziki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 jeśli zmieniasz bieg z 1 na 2 a wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu to raczej wbijasz bieg i nie pieścisz się z nim. jeśli zrobisz to "delikatnie to" usłyszysz zgrzyt i bieg nie wejdzie nawet w nowym motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario N Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 dzięki za rady.zimą będę robił wszystkie regulacje to trzeba będzie obejrzeć też skrzynię.jakoś będę musiał sie przemęczyć,teraz szkoda sezonu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz87lwo Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam moglby mi ktos powiedziec jaki powinien byc prawidlowy luz na klamce sprzegla w Suzuki GSX-R 600 K7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam moglby mi ktos powiedziec jaki powinien byc prawidlowy luz na klamce sprzegla w Suzuki GSX-R 600 K7Odpisałem ci w temacie , który założyłeś a co do kolegi i jego problemów to 1. nalej oleju do silnika i skrzyni(motul do skuterów)2. ustaw sprzęgło i linkeCo do biegów to wbija sie zdecydowanie ale nie mocno dopasowując obroty i nacisk klamki Co do oleju to wymień przed zimą jeści chcesz mieć dobry silnik i nie słuchaj mitów że po zimie bo traci właściwości bo fakt traci 1% ale skutki wymiany po zimie są niemiarodajne! W silniku który stoi np 1miesiąc 4miesiące osadzają sie opiłki które są na samum dnie misy, w tym samym miejscu jest smok ssący pompy oleju i jak bedziesz odpalał po zimie to właśnie to co najgorsze podasz na panewki i cały układ! A przed wymianą trzeba odpalić silnik i rozgrzać go dopiero wtedy spuszcza sie olejDo suzi polecam castrol 10w40 a najlepiej 10w50 Odczujesz niesamowitą ulge w czasie jazdy szczegulnie właśnie na gorącym silniku, ja też mam delikatną skrzynie i powiem ci że jest niebo a ziemia jak wlejesz olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 jeśli zmieniasz bieg z 1 na 2 a wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu to raczej wbijasz bieg i nie pieścisz się z nim. jeśli zrobisz to "delikatnie to" usłyszysz zgrzyt i bieg nie wejdzie nawet w nowym motocyklu.Nie powinienem tego pisać ale ten sposób zapinania drugiego biegu bardzo mi się podoba zwłaszcza że prowadzę warsztat motocyklowy. Pisz więcej takich tekstów a zastanowię się nad prowizją dla Ciebie od każdej skrzyni która do mnie trafi na naprawę drugiego biegu.A teraz poważnie napisz dlaczego dokręcasz silnik do czerwonego pola na jedynce bo nie rozumiem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) jak wiadomo aby uzyskać maksymalne przyspieszenie należy ruszać przy obrotach w okolicach maksymalnego momentu obrotowego a bieg zmieniać kiedy silnik osiągnie obroty odpowiadające maksymalnej mocy a to jest w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu. przy dynamicznym ruszaniu nie zastanawiam się czy już przekroczyłem zadaną wartość czy nie. wystarczy pomyśleć i nie zadawać tego typu pytań. p.s. pozatym nikomu nie doradzałem zminy biegów na przy wysokich obrotach. zdanie to napisałem w trybie przypuszczajacym Edytowane 4 Listopada 2008 przez motobandyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.