Skocz do zawartości

suzuki volusia 800


Mario N
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich. mam problem z skrzynią biegów w mojej volusi. biegi wchodzą ze zgrzytem nawet po wymianie tarcz sprzęgla i sprężynek.na zimnym silniku jest jako tako,ale jak się rozgrzeje to biegi wchodzą jak w starym ciągniku. może ktoś miał coś podobnego i jest w stanie mi coś podpowiedzieć. mechanicy do których chodze mówią że ten typ tak ma,ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. prosze o jakieś cenne podpowiedzi. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey MArio

 

Ja mam co prawda Maraudera ale tez suzuki ;-].

 

Mialem podobny problem , z tym ze mi pomogla wymiana tarcz. Mysle ze moga byc nastepujace powody twoich problemow:

 

1. Zle naciagnieta linka sprzegla (o ile maz cieglowe)

2. Tak jak sugeruje Adam - moze warto zmienic producenta oraz kalse oleju

3. Ktos ci zle zalozyl tarcze, lub w ogole tego nie zrobil - tak sie naprawde w tym kraju zdaza, zadaj sobie pytanie czy czlowiek ktory to robil jest godny zaufania

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda Tomek pisze, ze pomogla mu wymiana tarcz, nie bardzo wiem jak, bo zuzyte tarcze szybciej i latwiej rozlaczaja sprzeglo i tym samym trudniej o zgrzyty, tu najprawdopodobniej kosz juz wyglada nienajlepiej ma wciecia i tarcze hacza o niego...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wszystkie biegi ci zgrzytają? czy tylko 1 i 2?

w motocyklach skrzynia jest bez synchronizacji. jeśli zapinasz bieg to musisz to zrobić szybkim zdecydowanym ruchem szczególnie jak zapinasz 2 przy wyższych obrotach to musisz solidnie zapier.. w dźwignie, jeśli będziesz to robił zbyt delikatnie to zawsze będzie ci zgrzytać. może przyczyna tkwi w sposobie zapinania biegów a nie w skrzyni. zresztą przy zapinaniu 1 i 2 zawsze skrzynie motocyklowe strzelają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. właśnie w moim moto jest dziwnie bo po wymianie tarcz sprzęgła 1 i 2 wchodzą cicho,a 3,4,5, ze zgrzytem i głośno. przed wymiana tarcz wszystkie chodziły głośno. wymiane robiłem w profesionalnym warsztacie ,choć na ręce nie patrzałem i teraz tego żałuje.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. właśnie w moim moto jest dziwnie bo po wymianie tarcz sprzęgła 1 i 2 wchodzą cicho,a 3,4,5, ze zgrzytem i głośno. przed wymiana tarcz wszystkie chodziły głośno. wymiane robiłem w profesionalnym warsztacie ,choć na ręce nie patrzałem i teraz tego żałuje.pozdrawiam

 

Hey Mario

 

Tarcze sprzeglowe nie sa powiazane z jakims konkretnym biegiem - wiec jezeli nie masz problemu z 1 i 2 to sprzeglo powinno byc dobrze zlozone.

Widzisz ja nie jestem mechanikiem, ale skoro nadal po wymianie tarcz ci zgrzyta to rekomendowal bym ci 2 rzeczy:

 

1. Na poczatek sprawdz dobrze naciag linki sprzegla - moze to cos zmieni,

2. Sprobuj zmienic producenta oleju - bez zadych dodatkow poslizgowych powinien byc to olej najlepiej polsyntetyk 10w40 (ja np jezdze na castrolu i jest ok).

 

Jezeli to by nie pomoglo, to rekomendowalbym ci udac sie do innego warsztatu mechanicznego na inspekcje skrzyni biegow - moze kly (odpowiedzialne za zalaczanie biegow) beda sie juz kwalifikowaly do wymiany jezeli skrzynia byla brutalnie traktowana.

 

Pozdro i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zapinasz bieg to musisz to zrobić szybkim zdecydowanym ruchem szczególnie jak zapinasz 2 przy wyższych obrotach to musisz solidnie zapier.. w dźwignie, jeśli będziesz to robił zbyt delikatnie to zawsze będzie ci zgrzytać. może przyczyna tkwi w sposobie zapinania biegów a nie w skrzyni. zresztą przy zapinaniu 1 i 2 zawsze skrzynie motocyklowe strzelają.

 

Kolego, to po prostu nieprawda - przejrzyj posty na temat prawidlowej zmiany biegow na forum i przestan "wbijac", a zacznij zmieniac biegi.

Zawsze zgrzytac ma prawo jedynka, ale nie dwojka - chyba ze skrzynia ma pogiete wodziki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam moglby mi ktos powiedziec jaki powinien byc prawidlowy luz na klamce sprzegla w Suzuki GSX-R 600 K7

Odpisałem ci w temacie , który założyłeś

a co do kolegi i jego problemów to

1. nalej oleju do silnika i skrzyni(motul do skuterów)

2. ustaw sprzęgło i linke

Co do biegów to wbija sie zdecydowanie ale nie mocno dopasowując obroty i nacisk klamki

Co do oleju to wymień przed zimą jeści chcesz mieć dobry silnik i nie słuchaj mitów że po zimie bo traci właściwości bo fakt traci 1% ale skutki wymiany po zimie są niemiarodajne! W silniku który stoi np 1miesiąc 4miesiące osadzają sie opiłki które są na samum dnie misy, w tym samym miejscu jest smok ssący pompy oleju i jak bedziesz odpalał po zimie to właśnie to co najgorsze podasz na panewki i cały układ! A przed wymianą trzeba odpalić silnik i rozgrzać go dopiero wtedy spuszcza sie olej

Do suzi polecam castrol 10w40 a najlepiej 10w50

Odczujesz niesamowitą ulge w czasie jazdy szczegulnie właśnie na gorącym silniku, ja też mam delikatną skrzynie i powiem ci że jest niebo a ziemia jak wlejesz olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zmieniasz bieg z 1 na 2 a wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu to raczej wbijasz bieg i nie pieścisz się z nim. jeśli zrobisz to "delikatnie to" usłyszysz zgrzyt i bieg nie wejdzie nawet w nowym motocyklu.

Nie powinienem tego pisać ale ten sposób zapinania drugiego biegu bardzo mi się podoba zwłaszcza że prowadzę warsztat motocyklowy. Pisz więcej takich tekstów a zastanowię się nad prowizją dla Ciebie od każdej skrzyni która do mnie trafi na naprawę drugiego biegu.

A teraz poważnie napisz dlaczego dokręcasz silnik do czerwonego pola na jedynce bo nie rozumiem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo aby uzyskać maksymalne przyspieszenie należy ruszać przy obrotach w okolicach maksymalnego momentu obrotowego a bieg zmieniać kiedy silnik osiągnie obroty odpowiadające maksymalnej mocy a to jest w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu. przy dynamicznym ruszaniu nie zastanawiam się czy już przekroczyłem zadaną wartość czy nie. wystarczy pomyśleć i nie zadawać tego typu pytań.

 

p.s. pozatym nikomu nie doradzałem zminy biegów na przy wysokich obrotach. zdanie to napisałem w trybie przypuszczajacym

Edytowane przez motobandyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...