Skocz do zawartości

Jawa 350 wyskakuje bieg (3 i 4) i jest słaba (bardzo)...


kalosh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jawa miała wypadek. Złożyłem ją na nowej ramie. Silnik był bez zarzutu (rozebrałem go i złożyłem ponownie, dla pewności). Po złożeniu (w tamte wakacje) motór śmigał aż miło. Teraz odpaliliśmy go z Bratem i jak by nie ten sam sprzęt. Wyskakują biegi 3 i 4 (często) i jest fatalnie słaba. Nie dociągnie do 90 km/h nawet. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś sugestie? Sprzęgło jest dobrze wyregulowane, na jałowym biegu wkręca się bez problemu, zapłon ustawiałem ponownie 2,75 przed gmp (serwisówka podaje zakres 2,5 - 3), hamulce nie trą o bębny, motor pali od kopa (tak samo jak przed wypadkiem), nie strzela z tłumika. Objaw słabości: jak ruszam to musze wkręcać silnik wysoko bo nie poradzi (zgaśnie). Jak jadę i dodam gazu, to słychać otwarcie przepustnicy (taki inny dzwięk silnika) ale motór ledwo się zbiera. Przypomnę że w zeszłym roku wszystko hulało.

Pozdrawiam Dawid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dawnych czasach kiedy śmigałem moja jawulą zasało mi szmate do ariboxu, tez kombinowałem ze wszystkim, i gaźnik, i paliwo nowe i tłumiki wyczyściłem, w końcu zrezygnowany patrze a tu kawałek szmatki wystaje :icon_rolleyes: no żesz kurrrrr , posypało się wtedy.

Co do biegów jak wyskakują to koła zębate sie kończą, niestety skrzynia jawy to słaby punkt.

Ja zrobiłem jawa jakies 60 Kkm i 3 razy te koła wymianiałem.

Oby regulacja, ale wątpie, jak smiagała ok, to beda koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Jawie niema czegoś takiego jak "regulacja zmieniacza". Jeżeli wyskakuje ci 3 i 4,to prawdopodobnie wodzik ci powiedział "Dowidzenia". Jest to delikatny element i potrafi z chwili na chwilkę zniknąć. A powiedz czy masz uszczelkę pomiędzy karterami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń boże żadnej uszczelki. Po daniu uszczelki powstaje luz w skrzyni,który potrafi narobić właśnie kłopotu z biegami. Tak jak napisał kolega wyżej,zamontuj kute wodziki,prostą prowadnice i jeszcze jedno. Prowadnica nie może mieć luzu w karterach,bo ci się historia powtórzy za parę kilometrów.

 

Ja osobiście wcale nie uważam żeby skrzynia w Jawie była jakaś bardzo delikatna. W Jawie trzeba tylko mądrze zmieniać biegi,nie kopać w dźwignie,a odpłaci się wieloma kilometrami bez problemowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...