kalosh Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam.Jawa miała wypadek. Złożyłem ją na nowej ramie. Silnik był bez zarzutu (rozebrałem go i złożyłem ponownie, dla pewności). Po złożeniu (w tamte wakacje) motór śmigał aż miło. Teraz odpaliliśmy go z Bratem i jak by nie ten sam sprzęt. Wyskakują biegi 3 i 4 (często) i jest fatalnie słaba. Nie dociągnie do 90 km/h nawet. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś sugestie? Sprzęgło jest dobrze wyregulowane, na jałowym biegu wkręca się bez problemu, zapłon ustawiałem ponownie 2,75 przed gmp (serwisówka podaje zakres 2,5 - 3), hamulce nie trą o bębny, motor pali od kopa (tak samo jak przed wypadkiem), nie strzela z tłumika. Objaw słabości: jak ruszam to musze wkręcać silnik wysoko bo nie poradzi (zgaśnie). Jak jadę i dodam gazu, to słychać otwarcie przepustnicy (taki inny dzwięk silnika) ale motór ledwo się zbiera. Przypomnę że w zeszłym roku wszystko hulało.Pozdrawiam Dawid. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Wyczyść gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denzel25 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Miałem dokładnie tak samo. Czyszczenie gaźnika pomogło :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M?ODY91 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 wyczyśc gaźnik tak jak radzą moi poprzednicy a co do wyskakujących biegów to sądze że trzeba zmieniacz wyregulować:icon_rolleyes:Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 w dawnych czasach kiedy śmigałem moja jawulą zasało mi szmate do ariboxu, tez kombinowałem ze wszystkim, i gaźnik, i paliwo nowe i tłumiki wyczyściłem, w końcu zrezygnowany patrze a tu kawałek szmatki wystaje :icon_rolleyes: no żesz kurrrrr , posypało się wtedy.Co do biegów jak wyskakują to koła zębate sie kończą, niestety skrzynia jawy to słaby punkt.Ja zrobiłem jawa jakies 60 Kkm i 3 razy te koła wymianiałem. Oby regulacja, ale wątpie, jak smiagała ok, to beda koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 W Jawie niema czegoś takiego jak "regulacja zmieniacza". Jeżeli wyskakuje ci 3 i 4,to prawdopodobnie wodzik ci powiedział "Dowidzenia". Jest to delikatny element i potrafi z chwili na chwilkę zniknąć. A powiedz czy masz uszczelkę pomiędzy karterami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Uszczelkę zastąpiłem czerwonym silikonem (nie miałem akurat pod ręką i musiałem się ratować). Ale wcześniej była. To coś zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz-l Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Pomiędzy karterami nie powinno być uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 ja 3 razy rozkładałem silnik, zawsze na "czerwony sylikon" i jawa sprawna do tej pory ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 (edytowane) Jak bedziesz robił skrzynie to zamontuj kute wodziki, dłużej wytrzymają. Edytowane 29 Lipca 2008 przez mzpower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Broń boże żadnej uszczelki. Po daniu uszczelki powstaje luz w skrzyni,który potrafi narobić właśnie kłopotu z biegami. Tak jak napisał kolega wyżej,zamontuj kute wodziki,prostą prowadnice i jeszcze jedno. Prowadnica nie może mieć luzu w karterach,bo ci się historia powtórzy za parę kilometrów. Ja osobiście wcale nie uważam żeby skrzynia w Jawie była jakaś bardzo delikatna. W Jawie trzeba tylko mądrze zmieniać biegi,nie kopać w dźwignie,a odpłaci się wieloma kilometrami bez problemowej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Skoro produkuja uszczelki pomiedzy kartery to chyba ma jednak ona zastosowanie no nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.