Skocz do zawartości

Jest iskra przez 5 sekund...


styka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Sytuacja dotyczy quada ale to tez silnik i moze ktos kiedys tak mial.

Sprawa zaplonu jest prosta z czujnika moduł otrzymuje sygnal kiedy ma dac iskre na cewke i tyle, niby prosta sprawa ale moj modul daje iskre tylko przez 5 sekund. Napiecie jest dostarczane caly czas na modul prawidlowo. Po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu go znow dziala przez 5 sekund. Brak wszelkich immobilizerow i alarmow. Myslalem ze moze modul czeka na sygnal z czujnika oleju lub czegos innego i potem jesli nie dostanie to odlacza impuls na cewke. Przedzwonilem wszystkie kable i zaden nie odlacza ani plusa ani minusa po 5 sekundach, znaczy ze napiecie na wszystkich przewodach jest takie samo po wlaczeniu zaplonu jak i po odczekaniu 5 sekund. Aha najwazniejsze... moduł wymieniłem na nowy zapakowany noweczka objaw taki sam...

Czy ktos z madrych glow ma jakis pomysl... wszelkie nawet te glupie sugestie sa mile widziane... z gory dzieki za pomysly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł jest sterowany z impulsatorów - sprawdź, może one padają?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to chinski wynalazek to quad kawasaki. Co do padania impulsatorow to troche dziwne zeby padaly tak regularnie. 5 sekund i stop, potem moge krecic do rana i iskry nie zobacze ale kiedy wylacze i wlacze zaplon iskra wraca znowu na 5 sekund. Silnik pieknie odpala i chodzi 5 sekund a potem gasnie.

Edit1: co do impulsatorow to ich nie znalazlem, z tego co widac to jedynym czujnikiem polozenia jest czujnik halla i to on prawdopodobnie wysyla do modulu sygnal kiedy tamten ma dac impuls na cewki.

Edytowane przez styka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Są na świecie rzeczy o którcyh filzofom się nie śniło"

Shakespeare.

 

Albo chcesz naprawić (wtedy nie ma "dziwne", tylko się sprawdza WSZYSTKIE podzespoły) albo wiesz lepiej, to wtedy po co się pytasz?

 

Sprawdź w takim razie czy ten czujnik poprawnie działa.

Spóbuj podłączyć ten moduł to podobnego sprzęta (jezeli możesz) i zobaczysz czy jest na 100% OK. Tylko tak.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z silnika ze strony pradnicy wychodzi 5 przewodow. 3 od pradnicy i 2 od czujnika halla.

2. Z gory sinika wychodzi masa i przewod zasilajacy rozrusznik.

3. Z drugiej strony jest czujnik luzu i oleju (po jednym przewodzie).

4. Jest jeszcze czujnik pasa (2 przewody) jest to wylacznik ktory uderzony zerwanym pasem zalacza kontrolke przy liczniku.

5. Sa jeszcze czujniki napeddu przod, tyl, ktore pokazuja prawidlowa prace silownikow 4x4 i tylko tyl.

 

ad. 1. Pierwsze piec przewodow sprawdzilem i dzialaja prawidlowo, czyli pradnice i czujnik halla mozemy wykluczyc.

ad. 2. Rozrusznik tez mozemy wykluczyc bo dziala prawidlowo.

ad. 3. Czujnik luzu i oleju tez praduja poprawni po zapaleniu kontolka oleju gasnie a przy przelaczniu biegow gasnie kontrolka luzu.

ad. 4. Czujnik pasa dziala chyba nieprawidlowo bo nie ma znaczenia czy go wlacze czy wylacze kontolka i tak miga na liczniku. Sprawdzalem miernikiem sam czujnik i rozlacza prawidlowo czyli cos dalej ale jego 2 kabelki ida do modulu i z niego tez wychodzi kablek do kontrolki. Czy mozliwe ze czujnik pasa odlacza zaplon po 5 sekundach? Jak ta kontrolka powinna sie zachowywac.

ad. 5. Czujniki napedu tez nie dzialaja w 100% prawidlowo. Jakby brak sygnalu i na wyswietlaczu miga na zmiane naped na 2 kola i na 4. Czy to moze byc nasze 5 sekund???

 

Modul jest na 100% OK, czujnik halla jest na 100% OK...

Edytowane przez styka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienilem modul i zamienilem czujnik halla i ten sam efekt... Dziwne jest to ze nie ma znaczenia czy uruchomie silnik czy nie te 5 sekund jest odliczane od wlaczenia zaplonu. Wlaczam zaplon uruchamiam silnik i chodzi przez 5 sekund. Wlaczam zaplon, czekam 5 sekund po tym czasie probuje uruchomic ale juz sie nie da...

Jakby typowo elektroniczne odciecie zaplonu ale jakichkolwiek zabezpieczen brak...

Edytowane przez styka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi padać jakiś kondesator w obwodzie... Albo dioda...

Na pewni element elektroniczny, i na pewno nie jest to zwykły kabelek, tylko część bardziej skomplikowanego układu.

 

No to miernik w dłoń i jedziesz (po tych 5 sek) czego brakuje. wysokiego, niskiego, czy jakiego tam napięcia...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielkich bojach wychodzi na to, ze winny wszystkiemu jest czujnik przechylowy. Kiedy quad sie przewroci kierowca ma 5 sekund na postawienie go na kola jesli nie to odlacza zaplon. Czujnik przechylowy zamontowany byl w plastikach, ktore byly zdemontowane dlatego wczesniej nikt nie zauwazyl go.

Edytowane przez styka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, jak tam są takie ustrojstwa, to trzeba była tak od razu! I dlatego (m.in) quady NIE SĄ motocyklami......

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...