Skocz do zawartości

zapłon w MZ TS 150


MZ TS 150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z cewką w zapłonie a mianowicie ona podczas jazdy (dokładnie na wysokich obrotach) się grzeje

 

1- czy ona tak musi się grzać (to już 3 bo poprzednie się spaliły)?

2- czego to może być wina (myślałem ze może regulator napięcia ale zmieniłem i jest to samo)?

Edytowane przez MZ TS 150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlugo masz ten motocykl ? Od poczatku tak bylo ?

 

PS. Z tego co pamietam to jest to rezystor wlaczony pomiedzy szczotka +, a uzwojeniem wzbudzania (stojanem).

No właśnie też miałem takie podejżenia :-). A więc nie ma się czym przejmować. Jeżeli się grzeje to znaczy że jest używany, a to znaczy że prądnica działa bardzo sprawnie bo prąd do wzbudzenia musi iść przez rezystor aby obniżyć generowane napięcie.

No chyba że masz równocześnie problemy z oświetleniem lub ładowaniem akumulatora.

Obciążenie prądnicy i niskie obroty silnika spowoduje że prąd do wzbudzenia będzie częściej płynoł omijając rezystor a ten się nie będzie tak grzał.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie dosc istotne jest to czy bylo tak od poczatku kupna motocykla, czy tez problem wystapil pozniej ...

 

Jezeli od poczatku to trzeba by sprawdzic czy wszystko jest dobrze podlaczone - szczegolnie przewod ktory idzie na wzbudzenie - czy jest podlaczony przez kontrolke ladowania, czy tez jakos inaczej.

PS. Moglbys zrobic foto calego motocykla i pokazac go jak sie prezentuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLIK

KLIK

 

Motor ma 26 lat wcześniej jeździł nim mój dziadek ale ostatnie parę lat (ponad 5) stał i nikt nim nie jeździł wziołem go w poprzednie wakacje ale dopiero teraz zaczęło coś się psuć

Edytowane przez MZ TS 150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to lepiej moze tego nie ruszaj :icon_question:

Na poczatek podlacz woltomierz pod akumulator, odpal maszyne i zobacz jakie jest napiecie przy wyzszych obrotach 1) bez swiatel 2) ze swiatlami.

PS. Jak kupisz elektroniczny reg. napiecia do tego modelu to nie bedzie klopotu. Tez taki mialem zalozony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...