Jaszczur2 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Witam serdecznie forumowiczów, Jestem szczęśliwym posiadaczem XR 400R z 2000 roku. W pewnym momencie zaczęły dochodzić stuki z głowicy (coś mi nie pasowało przez cały wyjazd, aż w końcu zorientowałem się, że to głowica). Stwierdziłem, że dalsza podróż jest ryzykowna pomimo tego, że motor chodził cały czas tak samo, nie stracił na mocy, odpalał od kopa, ale dobiegające stukanie było niepokojące. Zwaliłem pokrywę zaworów i zauważyłem, że łańcuszek rozrządu jest dość luźny, wykręciłem napinacz, przeczyściłem, ustawiłem, wszystko złożyłem i ustawiłem zawory według serwisówki. Stukanie zniknęło, ale moto stracił sprężanie i moc.. Według serwisówki luzy zaworowe to:ssące 0.10wydechowe 0.12 Jako, że nie mam szczelinomierza 0.12 ustawiłem go na luźne 0.10, ale tak, żeby 0.15 nie weszło w ogóle.. I nie wiem, czy ja źle interpretuje serwisówke, czy przyczyna jest gdzieś indziej.. Zawory ustawiałem na zimnym silniku Załączam screen z serwisówki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 mierzyłeś ciśnienie sprężania przed regulacją i po ? Na logikę to podparłeś niestety zawory :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Nie mierzyłem, ale jest wyczuwalnie niższe. Myślę, że za ciasno ustawiłem luzy.. Nie mogę się połapać w tej serwisówce - powinno się ustawiać na ciepłym, czy na zimnym? XR zwiększa, czy zmniejsza luzy po nagrzaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Luzy ustawia sie na zimno. Ale to nie wszystko, nie raz spotkałem się z wytarciem dźwigienek i wałka, więc i tym razem domyślam się że to to. Oby nie, ale sprawdź dokładnie. Jak luzy były dużo za duże to wszystko na to wskazuje. Jak nie, to może ustawiłeś je za ciasnio. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 (edytowane) Luzy ustawia sie na zimno. Ale to nie wszystko, nie raz spotkałem się z wytarciem dźwigienek i wałka, więc i tym razem domyślam się że to to. Oby nie, ale sprawdź dokładnie. Jak luzy były dużo za duże to wszystko na to wskazuje. Jak nie, to może ustawiłeś je za ciasnio. Pawel Zarówno dźwigienki jak i wałek nie wykazują zużycia, przynajmniej "na oko". Motocykl przed moją regulacją do końca miał moc i sprężanie dobre, więc wydaje mi się, że ustawiłem za ciasno.. Stąd moje pytanie o temp itd.. W takim razie dziś wieczorem zrobię regulacje jeszcze raz. Ustawiłem nieco luźniej zaworki wydechowe i jest lepiej, ale żeby sprawdzić muszę się przejechać dalej (bo na razie w koło osiedla i to bez siodła). Chociaż wydaje mi się, że przed moimi zabiegami trudniej było go przekopać... Edytowane 16 Lipca 2008 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Zarówno dźwigienki jak i wałek nie wykazują zużycia, przynajmniej "na oko". Motocykl przed moją regulacją do końca miał moc i sprężanie dobre, więc wydaje mi się, że ustawiłem za ciasno.. Stąd moje pytanie o temp itd.. W takim razie dziś wieczorem zrobię regulacje jeszcze raz.Ustawiłem nieco luźniej zaworki wydechowe i jest lepiej, ale żeby sprawdzić muszę się przejechać dalej (bo na razie w koło osiedla i to bez siodła). Chociaż wydaje mi się, że przed moimi zabiegami trudniej było go przekopać... sprawdź czy wałki rozrządu ustawione są prawidłowo, może przeskoczył jeden ząbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 (edytowane) sprawdź czy wałki rozrządu ustawione są prawidłowo, może przeskoczył jeden ząbek Też miałem takie myśli, ale są dobrze. Nie idealnie, ale to z powodu już lekko wyciągniętego łańcuszka. Odchylenie na cychach ok 0,5mm. Przy przeskoku o jeden ząbek robi się 10-12mm. Może kwestia świecy :icon_mrgreen: Ja zawsze asekuracyjnie dokręcam świece, bo kiedyś w komarze przekręciłem gwint :icon_mrgreen: Świeca jest nowa, zgodna z katalogiem - NGK DPR8Z Edytowane 16 Lipca 2008 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 moze to jest bardzo nie tak post ale czy wiesz ze zawory sie ustawia co 2 obrót walu ? tak tylko pytam. jak ustawisz w tym zlym momencie to wlasnie będa stuki puki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssania Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssaniadokładnie tak samo jest w xr 600r więc pewnie tez i w 400. automat podwiesza prawy zawór wydechowy dlatego regulacje trzeba robic umiejętnie i dokładnie sprawdzic czy aby na pewno wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 (edytowane) dokładnie tak samo jest w xr 600r więc pewnie tez i w 400. automat podwiesza prawy zawór wydechowy dlatego regulacje trzeba robic umiejętnie i dokładnie sprawdzic czy aby na pewno wszystko jest ok. Ustawiam w suwie sprężania, zgodnie z:"Kreska powinna pokrywać się z ząbkiem wyciętym w górnym otworze pokrywy alternatora, tutaj musimy zwrócić szczególną uwagę poniważ tłok znajduje się dwa razy w górze podczas jednego obrotu wałka rozrządu. Tłok w górze jest w momęcie gdzy skończył się sów wydechu i zaczyna ssania oraz gdy tłok jest w sówie sprężania. Nas interesuje położenie górne tłoka w momęcie sprężania, czyli wszystkie zawory są zamknięte a krzywki wałka rozrządu nie napierają na popychacze zaworowe. Jak to ustawić? to bardzo proste, wystarczy obracając wałem obserwować zawory i oczko w pokrywie alternatora w którym pojawia się nam literka "T". Obracając wałem widzimy ruch na zaworach, widząc jak zamykają się nam zawory wydechowe,w chwilę po nich również ssące, teraz ustawiamy w okienku pokrywy alternatora literę "T". To jest właśnie to położenie, które nas interesuje, przypominam że literka "T" pojawi się nam równiez pomiędzy tym jak zamkną się nam zawory wydechowe i pużniej ssące. To położenie jest NIE WŁAŚCIWE ponieważ wtedy krzywki właka rożrządu napieraja na dzwigienki zaworowe, i nie ustawimy w tym położeniu właściwych luzów." http://www.xl600.yoyo.pl/remont/regulacja/regulacja.htm a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssaniamoże właśnie to jest przyczyną... Jak to sprawdzić? Dekompresator jest na prawym wydechowym. Edytowane 17 Lipca 2008 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 (edytowane) Jest jeszcze jeden problem :/ Napinacz łańcuszka rozrządu sie cofa.. Tylko w pozycji maksymalnego wychylenia pozostaje "wyciągnięty". Ale wtedy słychać ślizgi.. Szkoda by je uszkodzić.. W serwisie zawołali 200 :icon_mrgreen: Wracając do tematu w jaki sposób zobaczyć, czy dekompresator podwiesza zawór w GMP? Edytowane 24 Lipca 2008 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Zabrałem się za regulacje gaźnika i znów problem :/ według serwisówki: I tutaj pojawia się problem, bo na gaźniku mam takie oznaczenia: "PDK1FBNEF" B jest w "ramce" Poprawne rozpoznanie gaźnika jest kluczowe, bo różnice są znaczne.. od 1,5 - 2,25 wykręcania śruby regulacji mieszanki.. POMOCY!! Może mam starą serwisówke? Moja Hondzia ma w dowodzie rok prod. 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Ponawiam pytanie:"...Wracając do tematu w jaki sposób zobaczyć, czy dekompresator podwiesza zawór w GMP?..." Oraz to wyżej dot. gaźnika.. ściągam aktualnie: "1996-2004 XR400R.zip" na torrencie, ale od czwartku jeszcze sie nie udało i teraz stoi na 79% :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.