Skocz do zawartości

Honda XR 400 problem z zaworami


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem XR 400R z 2000 roku.

 

W pewnym momencie zaczęły dochodzić stuki z głowicy (coś mi nie pasowało przez cały wyjazd, aż w końcu zorientowałem się, że to głowica). Stwierdziłem, że dalsza podróż jest ryzykowna pomimo tego, że motor chodził cały czas tak samo, nie stracił na mocy, odpalał od kopa, ale dobiegające stukanie było niepokojące.

 

Zwaliłem pokrywę zaworów i zauważyłem, że łańcuszek rozrządu jest dość luźny, wykręciłem napinacz, przeczyściłem, ustawiłem, wszystko złożyłem i ustawiłem zawory według serwisówki. Stukanie zniknęło, ale moto stracił sprężanie i moc..

 

Według serwisówki luzy zaworowe to:

ssące 0.10

wydechowe 0.12

 

Jako, że nie mam szczelinomierza 0.12 ustawiłem go na luźne 0.10, ale tak, żeby 0.15 nie weszło w ogóle..

 

I nie wiem, czy ja źle interpretuje serwisówke, czy przyczyna jest gdzieś indziej.. Zawory ustawiałem na zimnym silniku

 

Załączam screen z serwisówki:

XR400value.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem, ale jest wyczuwalnie niższe. Myślę, że za ciasno ustawiłem luzy..

 

Nie mogę się połapać w tej serwisówce - powinno się ustawiać na ciepłym, czy na zimnym? XR zwiększa, czy zmniejsza luzy po nagrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy ustawia sie na zimno. Ale to nie wszystko, nie raz spotkałem się z wytarciem dźwigienek i wałka, więc i tym razem domyślam się że to to. Oby nie, ale sprawdź dokładnie. Jak luzy były dużo za duże to wszystko na to wskazuje. Jak nie, to może ustawiłeś je za ciasnio.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy ustawia sie na zimno. Ale to nie wszystko, nie raz spotkałem się z wytarciem dźwigienek i wałka, więc i tym razem domyślam się że to to. Oby nie, ale sprawdź dokładnie. Jak luzy były dużo za duże to wszystko na to wskazuje. Jak nie, to może ustawiłeś je za ciasnio.

 

Pawel

 

Zarówno dźwigienki jak i wałek nie wykazują zużycia, przynajmniej "na oko".

 

Motocykl przed moją regulacją do końca miał moc i sprężanie dobre, więc wydaje mi się, że ustawiłem za ciasno.. Stąd moje pytanie o temp itd..

 

W takim razie dziś wieczorem zrobię regulacje jeszcze raz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawiłem nieco luźniej zaworki wydechowe i jest lepiej, ale żeby sprawdzić muszę się przejechać dalej (bo na razie w koło osiedla i to bez siodła).

 

Chociaż wydaje mi się, że przed moimi zabiegami trudniej było go przekopać...

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno dźwigienki jak i wałek nie wykazują zużycia, przynajmniej "na oko".

 

Motocykl przed moją regulacją do końca miał moc i sprężanie dobre, więc wydaje mi się, że ustawiłem za ciasno.. Stąd moje pytanie o temp itd..

 

W takim razie dziś wieczorem zrobię regulacje jeszcze raz.

Ustawiłem nieco luźniej zaworki wydechowe i jest lepiej, ale żeby sprawdzić muszę się przejechać dalej (bo na razie w koło osiedla i to bez siodła).

 

Chociaż wydaje mi się, że przed moimi zabiegami trudniej było go przekopać...

 

sprawdź czy wałki rozrządu ustawione są prawidłowo, może przeskoczył jeden ząbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy wałki rozrządu ustawione są prawidłowo, może przeskoczył jeden ząbek

 

Też miałem takie myśli, ale są dobrze. Nie idealnie, ale to z powodu już lekko wyciągniętego łańcuszka. Odchylenie na cychach ok 0,5mm. Przy przeskoku o jeden ząbek robi się 10-12mm.

 

Może kwestia świecy :icon_mrgreen: Ja zawsze asekuracyjnie dokręcam świece, bo kiedyś w komarze przekręciłem gwint :icon_mrgreen: Świeca jest nowa, zgodna z katalogiem - NGK DPR8Z

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssania

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssania

dokładnie tak samo jest w xr 600r więc pewnie tez i w 400. automat podwiesza prawy zawór wydechowy dlatego regulacje trzeba robic umiejętnie i dokładnie sprawdzic czy aby na pewno wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak samo jest w xr 600r więc pewnie tez i w 400. automat podwiesza prawy zawór wydechowy dlatego regulacje trzeba robic umiejętnie i dokładnie sprawdzic czy aby na pewno wszystko jest ok.

 

Ustawiam w suwie sprężania, zgodnie z:

"Kreska powinna pokrywać się z ząbkiem wyciętym w górnym otworze pokrywy alternatora, tutaj musimy zwrócić szczególną uwagę poniważ tłok znajduje się dwa razy w górze podczas jednego obrotu wałka rozrządu. Tłok w górze jest w momęcie gdzy skończył się sów wydechu i zaczyna ssania oraz gdy tłok jest w sówie sprężania. Nas interesuje położenie górne tłoka w momęcie sprężania, czyli wszystkie zawory są zamknięte a krzywki wałka rozrządu nie napierają na popychacze zaworowe. Jak to ustawić? to bardzo proste, wystarczy obracając wałem obserwować zawory i oczko w pokrywie alternatora w którym pojawia się nam literka "T". Obracając wałem widzimy ruch na zaworach, widząc jak zamykają się nam zawory wydechowe,w chwilę po nich również ssące, teraz ustawiamy w okienku pokrywy alternatora literę "T". To jest właśnie to położenie, które nas interesuje, przypominam że literka "T" pojawi się nam równiez pomiędzy tym jak zamkną się nam zawory wydechowe i pużniej ssące. To położenie jest NIE WŁAŚCIWE ponieważ wtedy krzywki właka rożrządu napieraja na dzwigienki zaworowe, i nie ustawimy w tym położeniu właściwych luzów."

 

http://www.xl600.yoyo.pl/remont/regulacja/regulacja.htm

 

 

a jak jest rozwiazana dekompresja tego silnika? pytam bo w dominatorze mam podobny silnik i zawory nalezy ustawiac w gmp ale przed zadzialaniem dekompresatora lub prawy wydech na suwie ssania

może właśnie to jest przyczyną... Jak to sprawdzić? Dekompresator jest na prawym wydechowym.

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden problem :/ Napinacz łańcuszka rozrządu sie cofa.. Tylko w pozycji maksymalnego wychylenia pozostaje "wyciągnięty". Ale wtedy słychać ślizgi.. Szkoda by je uszkodzić.. W serwisie zawołali 200 :icon_mrgreen:

 

Wracając do tematu w jaki sposób zobaczyć, czy dekompresator podwiesza zawór w GMP?

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za regulacje gaźnika i znów problem :/

 

według serwisówki:

gaziory.GIF

 

I tutaj pojawia się problem, bo na gaźniku mam takie oznaczenia:

 

"

PD

K1FBNEF

"

 

B jest w "ramce"

 

Poprawne rozpoznanie gaźnika jest kluczowe, bo różnice są znaczne..

 

od 1,5 - 2,25 wykręcania śruby regulacji mieszanki..

 

POMOCY!!

 

Może mam starą serwisówke? Moja Hondzia ma w dowodzie rok prod. 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie:

"...

Wracając do tematu w jaki sposób zobaczyć, czy dekompresator podwiesza zawór w GMP?

..."

 

Oraz to wyżej dot. gaźnika.. ściągam aktualnie: "1996-2004 XR400R.zip" na torrencie, ale od czwartku jeszcze sie nie udało i teraz stoi na 79% :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...