Warprose Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 3 godziny temu, jarenty napisał: Zacznij od znalezienia jakiegoś manuala czy innej instrukcji i pewnie kilka spraw się wyjaśni. Ta szukałem ale nie znalazłem a kolega co kupił nowego to mi wysyłał zdj swojej książki i tylko piszą jaki skok łańcucha i tyle 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Jak dla mnie, to albo łańcuch, albo zębatka, są felerne. Nie wiem, jak musiałoby być przekoszone koło, żeby łańcuch nie trafiał na zęby. Albo na zębatce jest niewłaściwa podziałka zazębienia, albo sprzedawca zle dobrał łańcuch. Łańcuch ma sporą tolerancję luzu na szerokości w stosunku do zębatki, dlatego tak myślę. Zobacz, czy da się zmierzyć odległości między osiami z jednej i drugiej strony moto. Super dokładnie to może nie będzie, ale powinno wystarczyć. Osie chyba są drążone, więc możesz wsadzić jakieś pręty, jeśli w pomiarze będą przeszkadzać wystające elementy silnika. Kierownicę trzeba ustawić wtedy na wprost wspomagając się prostą listwą. Ja wiem,że to rzezba i radosna twórczość, ale w tej sytuacji inaczej się chyba nie da 😄 Można też mierzyć odległość od końca wahacza do osi tylnej śruby mocującej koło z obu stron (co jest znacznie prostsze), ale nie wiem, na ile precyzyjnie wykonany jest wahacz. Najdokładniejszy będzie pomiar odległości od osi śruby mocującej wahacz do osi śruby mocującej koło. ku*wa, co za debil wymyślił brak cech na wahaczu. Siedziałem na motocyklach, które wyraznie się waliły w czasie jazdy z powodu zle ustawionego tylnego kola i nigdy lańcuch z tego powodu nie strzelał. Edytowane 19 Stycznia 2020 przez grizzli 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, grizzli napisał: Jak dla mnie, to albo łańcuch, albo zębatka, są felerne. Nie wiem, jak musiałoby być przekoszone koło, żeby łańcuch nie trafiał na zęby. Albo na zębatce jest niewłaściwa podziałka zazębienia, albo sprzedawca zle dobrał łańcuch. Łańcuch ma sporą tolerancję luzu na szerokości w stosunku do zębatki, dlatego tak myślę. Zobacz, czy da się zmierzyć odległości między osiami z jednej i drugiej strony moto. Super dokładnie to może nie będzie, ale powinno wystarczyć. Osie chyba są drążone, więc możesz wsadzić jakieś pręty, jeśli w pomiarze będą przeszkadzać wystające elementy silnika. Kierownicę trzeba ustawić wtedy na wprost wspomagając się prostą listwą. Ja wiem,że to rzezba i radosna twórczość, ale w tej sytuacji inaczej się chyba nie da 😄 Można też mierzyć odległość od końca wahacza do osi tylnej śruby mocującej koło z obu stron (co jest znacznie prostsze), ale nie wiem, na ile precyzyjnie wykonany jest wahacz. Najdokładniejszy będzie pomiar odległości od osi śruby mocującej wahacz do osi śruby mocującej koło. ku*wa, co za debil wymyślił brak cech na wahaczu. Siedziałem na motocyklach, które wyraznie się waliły w czasie jazdy z powodu zle ustawionego tylnego kola i nigdy lańcuch z tego powodu nie strzelał. Szczerze teraz sam nie wiem, bo wczoraj wydawało mi się, że jest łąńcuch na luźny więc go leciutko podciągnąłem na ok 2 cm luzu dowaliłem sporo kleju do gwintu i jeszcze kontry z obu stron i nic się nie działo nawet peta pod górke gdzie koło mieliło w ciul na 3 i było pięknie po powrocie do domu strzelił mi raz ale może dlatego że brudny? Jak myślisz\ Dodam jeszcze że bardzo brudny w błocie jest więc go takim czyścikiem może oblecieć i szczotką? Edytowane 19 Stycznia 2020 przez Warprose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 20 minut temu, Warprose napisał: Szczerze teraz sam nie wiem, bo wczoraj wydawało mi się, że jest łąńcuch na luźny więc go leciutko podciągnąłem na ok 2 cm luzu dowaliłem sporo kleju do gwintu i jeszcze kontry z obu stron i nic się nie działo nawet peta pod górke gdzie koło mieliło w ciul na 3 i było pięknie po powrocie do domu strzelił mi raz ale może dlatego że brudny? Jak myślisz\ Dodam jeszcze że bardzo brudny w błocie jest więc go takim czyścikiem może oblecieć i szczotką? Brudny łańcuch będzie pracował głośniej, ale nie powinien strzelać. Strzelanie wynika z tego, że albo jest już mocno wyciągnięty, albo zaciera się na którymś ogniwie, jednym lub paru. Za mocno naciągnięty będzie z kolei wył, za luzny trzaskał (nie mylić ze strzelaniem). Zmierz napięcie łańcucha w momencie, jak siedzisz na moto, i daj mu wtedy z półtora cm luzu. Sprawdz też na centralce kręcąc kołem, czy w każdym położeniu ma taki sam luz. Ja wiem, że jest nowy, ale w swojej branży oglądałem już różne, dziwne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Teraz, grizzli napisał: Brudny łańcuch będzie pracował głośniej, ale nie powinien strzelać. Strzelanie wynika z tego, że albo jest już mocno wyciągnięty, albo zaciera się na którymś ogniwie, jednym lub paru. Za mocno naciągnięty będzie z kolei wył, za luzny trzaskał (nie mylić ze strzelaniem). Zmierz napięcie łańcucha w momencie, jak siedzisz na moto, i daj mu wtedy z półtora cm luzu. Sprawdz też na centralce kręcąc kołem, czy w każdym położeniu ma taki sam luz. Ja wiem, że jest nowy, ale w swojej branży oglądałem już różne, dziwne rzeczy. Wczoraj sprawdzałem ten luz i miał wszędzie taki sam a jak siedzę to jest dość napięty ale nie na tyle by wahacz nie pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 A jak się połapiesz z ustawieniem koła, porób sobie na przyszłość własne cechy na wahaczu. 1 minutę temu, Warprose napisał: Wczoraj sprawdzałem ten luz i miał wszędzie taki sam a jak siedzę to jest dość napięty ale nie na tyle by wahacz nie pracował Nie może być "dość napięty". Musi mieć wyrazny luz, bo wahacz się zamyka i może dopinać go bardziej. Wtedy możesz zniszczyć łożysko na zębatce zdawczej. Lepiej zrobić luz trochę za duży, niż trochę za mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) 46 minut temu, grizzli napisał: A jak się połapiesz z ustawieniem koła, porób sobie na przyszłość własne cechy na wahaczu. Nie może być "dość napięty". Musi mieć wyrazny luz, bo wahacz się zamyka i może dopinać go bardziej. Wtedy możesz zniszczyć łożysko na zębatce zdawczej. Lepiej zrobić luz trochę za duży, niż trochę za mały. Ale właśnie jak miał luzu 3 cm (stoi 90 stopni w pionie na kołach bez stopki) to ciągle strzelał teraz mierzyłem i ma 2 cm luzu jak stoi na kołach tylko dawniej nie miałem kontry i klej puścił z naciągu i się luzował puścić go na 2.5 a 3 cm ale z dobrymi kontrami i nie spadał i zobaczyć jak będzie?? No tak!!! Jak się luzowała nakrętka to wtedy przez moc pociągało ośke do przodu i naciąg uderzał w wahacz, ma to sens? Czy głupio myśle? Edytowane 19 Stycznia 2020 przez Warprose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 27 minut temu, Warprose napisał: Ale właśnie jak miał luzu 3 cm (stoi 90 stopni w pionie na kołach bez stopki) to ciągle strzelał teraz mierzyłem i ma 2 cm luzu jak stoi na kołach tylko dawniej nie miałem kontry i klej puścił z naciągu i się luzował puścić go na 2.5 a 3 cm ale z dobrymi kontrami i nie spadał i zobaczyć jak będzie?? No tak!!! Jak się luzowała nakrętka to wtedy przez moc pociągało ośke do przodu i naciąg uderzał w wahacz, ma to sens? Czy głupio myśle? Ma to sens. Ale to konstrukcyjnie powinno być tak zrobione, że nakrętka nie może się luzować i oś nie może przez to iść do przodu. Nie masz tam jakiejś rzezby? Może daj jakieś foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 13 godzin temu, Warprose napisał: Ta szukałem ale nie znalazłem a kolega co kupił nowego to mi wysyłał zdj swojej książki i tylko piszą jaki skok łańcucha i tyle 😕 A jaki to konkretnie model i pojemność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 2 minuty temu, grizzli napisał: Ma to sens. Ale to konstrukcyjnie powinno być tak zrobione, że nakrętka nie może się luzować i oś nie może przez to iść do przodu. Nie masz tam jakiejś rzezby? Może daj jakieś foto. Tutaj jest pokazany jeszcze na starej zębatce i bez łańcucha ale tak ten naciąg wygląda Teraz, jarenty napisał: A jaki to konkretnie model i pojemność ? Nie rozumiem, gdzie to sprawdzić mogę wiem tyle że loncin 125 😛 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) W wahacza w naciągu musi być kostka (pętla), przez którą przechodzi oś koła. Tam jest wszystko ok? Jeśli naciąg jest skontrowany nakrętką, a oś skręcona wymaganym momentem, nic nie może się luzować. Edytowane 19 Stycznia 2020 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Ale tak jak napisałem jak miałten luz 2,5 a 3 cm to nie było kontry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 5 minut temu, Warprose napisał: Ale tak jak napisałem jak miałten luz 2,5 a 3 cm to nie było kontry Więc złóż to tak, jak wymaga konstruktor i fabryka. I sprawdz, czy na nakrętkach i śrubach są całe gwinty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 1 minutę temu, grizzli napisał: Więc złóż to tak, jak wymaga konstruktor i fabryka. I sprawdz, czy na nakrętkach i śrubach są całe gwinty. Jak ja go otrzymałem z "fabryki" to właśnie kontr nie było i się luzowało... Więc jak mam to złożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 3 minuty temu, Warprose napisał: Jak ja go otrzymałem z "fabryki" to właśnie kontr nie było i się luzowało... Więc jak mam to złożyć? Mogla być nakrętka samokontrująca. A teraz złoż na dwie nakrętki. Miejsca na naciągu jest wystarczająco. Serio masz go od nowego? Bo łatwo w życiu to on chyba nie ma 🙂 Albo ktoś zapomniał na linii produkcyjnej założyć drugą 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.