Sloniu Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Mam dość konkretnie stuningowany silnik, nie stać mnie narazie na większy gażnik więc ten bym dał tokarzowi do roztoczenia, jednak jak to zrobić żeby było dobrze? z której strony roztaczać ? od filtra czy od cyla, a może z obydwu ? czy coś da roztoczenie o 1-2 mm ? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Od cyla no i od filtra jak sie da to tez...nie lepiej sprzedac orginalny gaznik i kupic nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Wymień dysze, samo roztoczenie raczej nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 wicek, generalnie chodzi o to, ze moto z wieksza dysza chleje od bolu, mam w tej chwili 135, chce roztoczyc gaznior i dac jakas 90-100 i mam nadzieje ze spali mniej, pozatym dysza = same gorne partie obrotow, a mi troche dolu by sie przydalo = wieksza gardziel :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 (edytowane) Wątpię, żeby to coś dało, dasz mniejsze dysze, owszem będzie mniej palił, ale będzie słaby. Zachciało się tuningu, trzeba było liczyć się z wydatkami, jakie on niesie.Aha, nie roztaczaj gaźnika od strony filtra powietrza, ponieważ coś tam było, że to okienko w przepustnicy musi miec 1/3 wysokości tego otworu od strony filtra powietrza, ale nie jestem w 100% pewien. Edytowane 25 Czerwca 2008 przez wicek15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 wicek, generalnie chodzi o to, ze moto z wieksza dysza chleje od bolu, mam w tej chwili 135, chce roztoczyc gaznior i dac jakas 90-100 i mam nadzieje ze spali mniej, pozatym dysza = same gorne partie obrotow, a mi troche dolu by sie przydalo = wieksza gardziel :notworthy: Chcesz roztoczyc gaznik i dac mniejsza dysze, wtedy uzyskasz buuuuu i tyle, przecież nie zastapisz paliwa powietrzem, gdy roztoczysz gaznik dawaj wieksza dysze, wtedy uzyskasz dobre efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 hmm, to dlaczego w tuningowych gaznikach tzn 19 i 21 sa male dysze? mieszanka ma wiekszy przelot, nie tylko powietrze, co daje lepsze odejscie na niskich obrotach o to mi chodzi, bo moj sprzet zaczyna zyc dopiero przy 9 tys i napierdziela do 14 tys, a chodzi mi o przeniesienie tego ciut nizej :) i to chce osiagnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 (edytowane) hmm, to dlaczego w tuningowych gaznikach tzn 19 i 21 sa male dysze? mieszanka ma wiekszy przelot, nie tylko powietrze, co daje lepsze odejscie na niskich obrotach o to mi chodzi, bo moj sprzet zaczyna zyc dopiero przy 9 tys i napierdziela do 14 tys, a chodzi mi o przeniesienie tego ciut nizej :icon_twisted: i to chce osiagnac.Większy gaźnik podniesie jeszcze bardziej w góre zakres użytkowych obrotów. Roztoczenie gaźnika wiąże się z koniecznością zastosowania większych dysz, ponieważ na oryginalnych będzie nie właściwy stosunek AFR. Rozfrezowałem kiedyś gaźnik od simsona na 18mm, dysze z 72, musiałem zamienić na 90. Na mniejszych silnik nie chiał pracować, albo świeca była biała... Obniżenie obrotów, w których dostpępna jest moc, możesz osiągnąć poprzez wydłużenie układu dolotowego. Podaj maila, to wysle Ci program, którym wyliczysz sobie dokładnie wymiary dolotu, przy jakich obrotach moc potrzebujesz :icon_mrgreen: Edytowane 26 Czerwca 2008 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Obawiam się że tym roztoczeniem tylko go popsujesz.Pomijam fakt że trzeba go rozwiercić z obu stron zachowując osiowość.Po rozwierceniu może wystąpić problem z prawidłowym ułożeniem przepustnicy (będzie miała za dużo luzu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 A co ma przepustnica do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 przepustnica ma swój otwór w którym pracuje, rozwiercając część przelotową gaźnika powietrze może przedostawać się obok przepustnicy w dolnym zakresie jej pracy. Mam nadzieje że zkumacie o co chodzi, ostatnio to przerabiałem w swoim gaźniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Zeus, wlasnie zapomnialem o dolocie... wytlumaczcie mi wiec, dlaczego w sportowych gaznikach 21 mm sa stosowane male dysze np, do mojego cylindra odpowiednia by byla 80, a na tym gazniku moto hasa teraz na 120-135 w zaleznosci od potrzeb :buttrock: , przy manewrowaniu z dlugoscia dolotu trzeba bawic sie dyszami? jak mozesz to zarzuc : [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Zeus, wlasnie zapomnialem o dolocie... wytlumaczcie mi wiec, dlaczego w sportowych gaznikach 21 mm sa stosowane male dysze np, do mojego cylindra odpowiednia by byla 80, a na tym gazniku moto hasa teraz na 120-135 w zaleznosci od potrzeb :icon_biggrin: , przy manewrowaniu z dlugoscia dolotu trzeba bawic sie dyszami? jak mozesz to zarzuc : [email protected]Wielkość dysz, a długoś układu dolotowego to są inne sprawy. Zmieniając wielkości dysz, zmieniasz stosunek paliwa do powietrza. Im większa dysza, tym bogatsza mieszanka i sprzęt lepiej idzie, prosta sprawa. Uważać nalezy jednak, abu nie przesadzić, poniewaz zbyt duża ilość paliwa zacznie "zalewac" silnik i po odkręceniu manetki zamiast szybko przyspieszac, uslyszysz tylko "buuuuuuu" i dupa =P Dlugosc ukladu dolotowego, tak samo jak wymiary ukladu wydechowe odpowiadaja za charakterystykę pracy silnika. Podczas wyliczania dolotu, ustalasz sobie przy jakich obrotach ma zachodzic rezonans, czyli kiedy ma byc pelna moc, tak samo jest podczas liczenia wydechu. Mozesz zrobic tak, ze sprzet bedzie mial mocny dol, ale kosztem gory, tak samo jest, gdy chcesz osiagnac maksymalnie mozliwa moc, to bedzie ona dostpna na gorze obrotow, lecz dol bedzie bardzo slabiutki...Jak będe na drugim komputerze, to wysle Ci program do tych wyliczeń :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Wgraj najlepiej na Rapida, może komuś immenu (np. Mnie :evil: ) się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Nie ma sprawy, ale dopiero jutro okej ? :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.