Skocz do zawartości

Roztoczenie gaźnika


Sloniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość konkretnie stuningowany silnik, nie stać mnie narazie na większy gażnik więc ten bym dał tokarzowi do roztoczenia, jednak jak to zrobić żeby było dobrze? z której strony roztaczać ? od filtra czy od cyla, a może z obydwu ? czy coś da roztoczenie o 1-2 mm ? :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wicek, generalnie chodzi o to, ze moto z wieksza dysza chleje od bolu, mam w tej chwili 135, chce roztoczyc gaznior i dac jakas 90-100 i mam nadzieje ze spali mniej, pozatym dysza = same gorne partie obrotow, a mi troche dolu by sie przydalo = wieksza gardziel :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby to coś dało, dasz mniejsze dysze, owszem będzie mniej palił, ale będzie słaby. Zachciało się tuningu, trzeba było liczyć się z wydatkami, jakie on niesie.

Aha, nie roztaczaj gaźnika od strony filtra powietrza, ponieważ coś tam było, że to okienko w przepustnicy musi miec 1/3 wysokości tego otworu od strony filtra powietrza, ale nie jestem w 100% pewien.

Edytowane przez wicek15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wicek, generalnie chodzi o to, ze moto z wieksza dysza chleje od bolu, mam w tej chwili 135, chce roztoczyc gaznior i dac jakas 90-100 i mam nadzieje ze spali mniej, pozatym dysza = same gorne partie obrotow, a mi troche dolu by sie przydalo = wieksza gardziel :notworthy:

 

Chcesz roztoczyc gaznik i dac mniejsza dysze, wtedy uzyskasz buuuuu i tyle, przecież nie zastapisz paliwa powietrzem, gdy roztoczysz gaznik dawaj wieksza dysze, wtedy uzyskasz dobre efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, to dlaczego w tuningowych gaznikach tzn 19 i 21 sa male dysze? mieszanka ma wiekszy przelot, nie tylko powietrze, co daje lepsze odejscie na niskich obrotach o to mi chodzi, bo moj sprzet zaczyna zyc dopiero przy 9 tys i napierdziela do 14 tys, a chodzi mi o przeniesienie tego ciut nizej :) i to chce osiagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, to dlaczego w tuningowych gaznikach tzn 19 i 21 sa male dysze? mieszanka ma wiekszy przelot, nie tylko powietrze, co daje lepsze odejscie na niskich obrotach o to mi chodzi, bo moj sprzet zaczyna zyc dopiero przy 9 tys i napierdziela do 14 tys, a chodzi mi o przeniesienie tego ciut nizej :icon_twisted: i to chce osiagnac.

Większy gaźnik podniesie jeszcze bardziej w góre zakres użytkowych obrotów. Roztoczenie gaźnika wiąże się z koniecznością zastosowania większych dysz, ponieważ na oryginalnych będzie nie właściwy stosunek AFR. Rozfrezowałem kiedyś gaźnik od simsona na 18mm, dysze z 72, musiałem zamienić na 90. Na mniejszych silnik nie chiał pracować, albo świeca była biała... Obniżenie obrotów, w których dostpępna jest moc, możesz osiągnąć poprzez wydłużenie układu dolotowego. Podaj maila, to wysle Ci program, którym wyliczysz sobie dokładnie wymiary dolotu, przy jakich obrotach moc potrzebujesz :icon_mrgreen:

Edytowane przez Z3US
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że tym roztoczeniem tylko go popsujesz.

Pomijam fakt że trzeba go rozwiercić z obu stron zachowując osiowość.

Po rozwierceniu może wystąpić problem z prawidłowym ułożeniem przepustnicy (będzie miała za dużo luzu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica ma swój otwór w którym pracuje, rozwiercając część przelotową gaźnika powietrze może przedostawać się obok przepustnicy w dolnym zakresie jej pracy.

 

Mam nadzieje że zkumacie o co chodzi, ostatnio to przerabiałem w swoim gaźniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeus, wlasnie zapomnialem o dolocie... wytlumaczcie mi wiec, dlaczego w sportowych gaznikach 21 mm sa stosowane male dysze np, do mojego cylindra odpowiednia by byla 80, a na tym gazniku moto hasa teraz na 120-135 w zaleznosci od potrzeb :buttrock: , przy manewrowaniu z dlugoscia dolotu trzeba bawic sie dyszami? jak mozesz to zarzuc : [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeus, wlasnie zapomnialem o dolocie... wytlumaczcie mi wiec, dlaczego w sportowych gaznikach 21 mm sa stosowane male dysze np, do mojego cylindra odpowiednia by byla 80, a na tym gazniku moto hasa teraz na 120-135 w zaleznosci od potrzeb :icon_biggrin: , przy manewrowaniu z dlugoscia dolotu trzeba bawic sie dyszami? jak mozesz to zarzuc : [email protected]

Wielkość dysz, a długoś układu dolotowego to są inne sprawy. Zmieniając wielkości dysz, zmieniasz stosunek paliwa do powietrza. Im większa dysza, tym bogatsza mieszanka i sprzęt lepiej idzie, prosta sprawa. Uważać nalezy jednak, abu nie przesadzić, poniewaz zbyt duża ilość paliwa zacznie "zalewac" silnik i po odkręceniu manetki zamiast szybko przyspieszac, uslyszysz tylko "buuuuuuu" i dupa =P Dlugosc ukladu dolotowego, tak samo jak wymiary ukladu wydechowe odpowiadaja za charakterystykę pracy silnika. Podczas wyliczania dolotu, ustalasz sobie przy jakich obrotach ma zachodzic rezonans, czyli kiedy ma byc pelna moc, tak samo jest podczas liczenia wydechu. Mozesz zrobic tak, ze sprzet bedzie mial mocny dol, ale kosztem gory, tak samo jest, gdy chcesz osiagnac maksymalnie mozliwa moc, to bedzie ona dostpna na gorze obrotow, lecz dol bedzie bardzo slabiutki...

Jak będe na drugim komputerze, to wysle Ci program do tych wyliczeń :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...