Simon Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 W zeszłym sezonie wystartowałem raz w wyścigach na 1/4 mili i strasznie mi się spodobało. Zacząłem grzebać po Internecie w poszukiwaniu różnych "wskazówek" jak osiągać lepsze czasy i na co zwrócić uwagę od strony technicznej przygotowania moto. W jednym z artykułów dotyczących oczywiście V-Max'a przeczytałem coś takiego: (...) I know a lot of you are probably sold on some type of synthetic motor oil. Well good luck at the strip. The clutch will go away much sooner when running it. (...) Wiadomo, że moto na tym dystansie dostaje ostro w dupę i wszystko pracuje na maxymalnych obciążeniach. Czy Waszym zdaniem to, co napisał ten koleś, dotyczy każdego mokrego sprzęgła? Macie jakieś doświadczenia z tego zakresu? Wszyscy lansują syntetyk jako olej, który jest "the best". Czy aby napewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Na pewno syntetyk lepiej chroni silnik podczas ekstremalnych obciążeń. Tego jestem pewny.Ale co ze sprzęgłem :?: nie wiem :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Np silniki Alfa Romeo są robione z dużym luzem Bo makarony nie potrafią lepiej :-) Co do tematu - tylko syntetyki, albo chociaż półsyntetyki, o trochę większej lepkości, np 15 w 50. W dziedzinie samochodów najpopularniejszym olejem prawie sportowym był Castrol RS 10w60, półsyntetyk, o bardzo dużej odporności cieplnej. Oleje używane w rajdach mają lepkośc typu 20 W 50 itp. POzdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 A co byście zaproponowali do mojejego ZR7 z 2001r o przebiegu 9600km :?: To jest tak że konstrukcja silnika pamieta chyba lata '80, jeden wałek, po dwa zawory, moc tylko 76KM obroty mox ok 9500/min. Zadna rewelacja.Silnik był przejety bezpośrednio z Zephyra 750 bez specjalnych modyfikacji. Co w/g Was powinienem wlać :?: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Motula 5300 15W50 Jak chcesz posaleć, a do spokojnej, normalnej jaddy wystarczy 5100 10w40. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Pytanie było z gatunku tych podchwytliwych ;) Olej juz wlałem. Motul ester 5100 10W40jak widze dobrze wybrałem. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Ja mialem Castrola syntetyka w Kawasaki KLR 650 i bylem zadowolony. Przy wlaczaniu jedynki praktycznie nie bylo zadnego szarpniecia. Po 2000 km olej dalej byl przezroczysty (przebieg na moto 12000 km)Teraz do Aprilki tylko leje syntetyka i jak na razie po 10000 km wszystko gra.Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.