Skocz do zawartości

Pyt. dotyczące składania MZ ES 250/2 Trophy


REEF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Czytam to i owo na forum już od jakiegoś czasu i postanowiłem się wreszcie zarejestrować ;)).

 

Niedawno kupiłem MZ ES 250/2 Trophy w niezłym stanie - oryginalny lakier (niestety na baku dwie rysy), nowe opony, OWIEWKA Z SZYBĄ :flesje:), no i oczywiście na nogi. Dałem za niego niezbyt wygórowaną sumę ;).

 

Nie jest to motocykl moich marzeń, ale jestem zadowolony z zakupu.

 

Mam następujące pytania:

 

1. Nie mam żadnej uszczelki pod cylinder. Jaką mam dać i czy pasuje jakaś dostępna w "dzisiejszym" sklepie z częściami do MZ (np. od ETEK bo do TS'ki raczej już też nie dostanę) ? Jeśli nie to proszę o jakieś wskazówki dot. wykonania (z jakiego materiału itp.) lub jak ktoś ma na zbyciu to o kontakt ;).

 

2. Nie mam również co gorsze aluminiowej uszczelki pod głowicę :). Pytania jak wyżej :)

 

3. Pod lewy dekiel uszczelka jest :flesje: i proszę o wskazówki dotyczące jej założenia - czym posmarować itp. Oraz gdyby się okazało, że za bardzo do użytku się już nie nadaje to jakieś info o zrobieniu we własnym zakresie.

 

4. W Tropiku był (i jest) założony gaźnik prawdopodobnie od Etki 251 :flesje: (kruciec jest rozwiercony - oryginał mam, ale oryg. gaźnik w złym stanie). Czy moto może na nim jeżdzić?

 

5. Jak włożyć silnik do ramy? Możliwe, że są jakieś knify i zaoszczędze na czasie :flesje:.

Niestety moto ma ściągnięty cylinder i sprzęgło (podejrzewam, że obróciło się na wale bo stożek nie wygląda dobrze - dostałem do Tropka drugie dobre sprzęgło i ma stożek w porządku), wał wygląda dosyć dobrze.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w naszym gronie! Trafiłeś w objęcia użytkowników motocykli jednej z najlepszych marek na świecie! :) ;) I nawet niedaleko ode mnie mieszkasz :)

Co do uszczelek: w sklepach teraz się kupuje komplety uszczelek (rzemiosło), w których uszczelki pod cylinder oraz pod lewą pokrywę są z cienkiej i sztywnej tektury. Ja założyłem taką pod cylinder i myślę, że wystarczy. Troszkę się tam poci silnik, ale to minimalnie. Raz na jakiś czas wyczyścisz i będzie git. Lewą pokrywę ludzie zkaładają teraz na samym czerwonym silikonie, bez żadnych uszczelek, tylko pokrywa nie może być idealnie odtłuszczona bo trudno będzie ją zdjąć kiedys przy demontażu. Pod głowicę musisz sobie przymierzyć jakąś inną i dociąć żeby pasowała. To jest dość gruba folia aluminiowa (w każdym razie tak wygląda). Nie wiem jaki kształt ma uszczelka w Trophy'ku, weż głowicę do sklepu i przymierz, może od ETZ 250 przypasuje? Albo w domu sobie narysuj na kartonie kształt i przymierzaj po sklepach.

Próbuj i pisz. Powodzenia i Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za miłe powitanie :o i za szybką odpowiedź Zbyhoo :).

 

Tak myślałem, że z uszczęlką pod głowicę będzie trudniej :? ale trza będzie sobie poradzić ;)

A uszczelka pod cylinder jest taka sama jak w Etkach ? To by załatwiło jedną sprawę :) .

 

A wiesz może co z tym gaźnikiem? Czy może być od ETZ 251 ?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia... A o dopasowaniu przekroju dysz, a co za tym idzie składu mieszanki, do konstrukcji silnika, nie pomyśleliście? Wszak Trophy ma łożyska główne wału smarowane olejem ze skrzynki biegów, natomiast od modelu TS 250/1, czyli takiej, jaką Marian (Billy) dosiada, wzwyż, smarowanie jest mieszankowe! Zasadniczo wpływa to na pewno na nastawy gaźnika. Nie wiem czym taka zmiana gaźnika może skutkować, dlatego Ci nie odpowiedziałem. Z tymi uszczelkami to mały problem, na pewno dopasujesz coś. Odwiedź stronkę http://lo5.ids.bielsko.pl/~piter/default.htm W dziale serwis masz instrukcję obsługi do ES 250/2. Do tego stronka TomkaSHL: http://tomekshl.riders.pl/ Poczytaj wszystko, co mają na tych stronkach, potem ew. pisz do nich, na pewno Ci posłużą radą i pomocy nie odmówią. A TomekSHL to gdzieś na Śląsku mieszka :-) Tu masz serwisówkę do MZ ES http://lo5.ids.bielsko.pl/~piter/serwis/kczes2502.htm Tu jeszcze jeden człowiek na Trophy http://motocykle1.webpark.pl/mz.htm Wszystkie te linki są z pl.rec.motocykle. Możesz też tam szukać, ale nie pisz pochopnie, bo Cię spieprzą zdrowo. Dlatego nasze kochane forum jest wspaniałe!

Widać, że z Ciebie porządny MZciarz ;) Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam uszczelka aluminiowa pasuje z ETZ 250.

Uszczelkę pod cylinder można wykonać z preszpanu lub innego materiału uszczelniającego.

Można popytać w jakiś większych sklepach motoryzacyjnych.

Starej uszczelki nie zakładaj. Straciła swoją miękkość i na pewno nie ułoży się tak jak powinna po ponownym założeniu.

Nową uszczelkę należy posmarować delikatnie silikonem , a powierzchnie uszczelniające odtłuścić. Tyle że należy zrobić wszystko w silniku jak należy , żeby później nie rozkręcać powtórnie, bo nie ukrywam silikon bardzo dobrze uszczelnia ale ciężko jest później rozdzielić takie powierzchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zobaczę jak będzie się kulać. A później trzeba będzie spróbować doprowadzić oryginalny gaźnik do formy :). Jak zobaczyłem tropka pierwszy raz też się zdziwiłem bo chyba nawet tłumików nie można tak sobie zakładać do różnych modeli więc co dopiero gaźnik 8O.

Dzięki za linki Zbyhoo, ale już mi się nie przydały ;) - po sieci już dużo szukałem. Super by było znaleźć jakąś typową serwisówkę taką jaka znajduję się na stronie www.mz-data.end.pl (do TS). Silniki bardzo podobne ale niestety sprzęty różnią się "dosyć" od siebie :).

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że o ile moja skleroza czegoś nie zmieniła to powinna być ta sama.

Najlepiej weź do sklepu cylinder i sprawdź czy wszystko gra. Rozstaw śrub i średnica przylgni.

MZ zajmowałem się z 7 lat temu więc cos mi mogło umknąć z głowy. Sami wiecie jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie Krzysztof ten olej odradzal. Mowil, ze jego TS dziwnie pracowala na tym orlenowskim wynalazku, jakby tracila moc i trudniej zapalala. Dziwne mi sie to wydaje, ale komu jak komu, Krzysztofowi wierze. Jezdze na razie na miksolu (1800 km po remoncie kap.), a w skrzyni Hipol ;) Akademicka dyskusja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo ;)

 

A czym najlepiej oczyścić (zeskrobać) nagar z tłoka i co myślicie o czyszczeniu komory spalania w głowicy szczotką drucianą (na wiertarce;) ) - MOŻNA TAK ?

 

Sorry za takie pytania ale części do Trophy ciężko już dostać i nie chcę czegoś spieprzyć kombinując za bardzo.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...