Skocz do zawartości

Ymir

Forumowicze
  • Postów

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Krosno

Osiągnięcia Ymir

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Przy spaleniu żarówki podpięty był inny regulator, który jest na pewno sprawny - jeździ w innym motocyklu i nie ma z nim problemów. Z tego co udało mi się samodzielnie ustalić na podstawie instrukcji z innego forum to mój regulator na pewno jest uszkodzony. Nie wiem tylko dlaczego motocykl ze sprawnym regulatorem dziwnie się zachowuje. Może właśnie przez to co się dzieje spalił się poprzedni? Chciałbym najpierw zdiagnozować co jest nie tak. Zapomniałem dodać, że przy odłączonym regulatorze, bądź założonym moim na którym nie ma ładowania, motocykl normalnie pali, jeździ itd. aż do rozładowania aku. Później nie ma świateł i kierunków ale dalej mogę go dopalić z kopnika. Dzwoniłem do magika od aut i motocykli, wstępnie umówiłem się z nim na czwartek. Może do tego czasu sam znajdę rozwiązanie, ale jeśli nie to trzeba będzie zapłacić...
  2. Moze wiesz gdzie znajde instrukcje jak zdiagnozowac moj motocykl? Moze wiesz gdzie znajde instrukcje jak zdiagnozowac moj motocykl?
  3. Witam po dość długim czasie. Wreszcie znalazłem trochę czasu aby zająć się moto i trochę pogrzebałem. Zrobiłem wszystko co opisane w linku podanym przez kolegę majster96. Z podpiętym moim regulatorem: Napięcia ładowania nie ma, jest tyle ile akurat ma akumulator. Bez regulatora: Żółte kable mam dwa, oprócz tego czerwony, czarny i zielony. Napięcie między dwoma żółtymi to od ~17V AC na wolnych obrotach do jakichś 140V przy odcince. Czarny z zielonym ma 17,3V DC. Przebicia do masy nie ma z żółtych przewodów. Podpiąłem regulator z rometa kolegi, wtyczka identyczna, kable trochę różnią się kolorami, ale elektryk mówił, że to jest to samo co u mnie. Odpaliłem, pochodził chwilę, zdążyłem zmierzyć napięcie ładowania i padł bezpiecznik 30A. Napięcie było prawidłowe. Wymieniłem bezpiecznik, znów pochodził chwilę i spalił bezpiecznik i kontrolkę od neutrala. Wnioskuję, że gdzieś musi być zwarcie. Jakieś wskazówki gdzie szukać?
  4. Witam ponownie, wymieniłem moduł na nowy i motocykl odpala bez zająknięcia... z kopnika. Po przejechaniu ok. 50 km akumulator był na tyle rozładowany, że nie działały kierunkowskazy, a światła prawie nie świeciły. Poza tym uciekł niemal cały elektrolit z akumulatora. Po diagnozie u mechanika okazało się, że nie ma ładowania. Co do postojówki to problemem była.... spalona żarówka. Jedną faktycznie spaliło, ale to raczej wina tego, że była już po prostu bardzo stara. Ta ostatnia wyglądała na sprawną, jednak po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora zauważyłem, że jest bardzo mała przerwa zaraz przy "słupku" z jednej strony a żarnikiem. Nowa żarówka załatwiła sprawę. Teraz zachodzi pytanie czy do wymiany jest tylko regulator napięcia, czy możliwa jest też usterka w alternatorze? Co jest bardziej prawdopodobne? Pozdrawiam serdecznie.
  5. Dzięki panowie za odpowiedź, zaraz zabiorę się za szukanie modułu na alledrogo :) Miałem na myśli problem z elektryką. Po ponownym sprawdzeniu podejrzanym jest kabel + idący na żarnik postojówki. Mam w jednej oprawce żarówkę dwużarnikową z wspólną masą. Światło stop świeci prawidłowo, więc masa raczej nie jest winna. Rozbiorę przełącznik w prawej "manetce" ponoć śniedzieją tam styki i jest wtedy problem ze światłami. Jak już się z tym uporam dam znać co dolegało :)
  6. Daelim VT '98 :crossy: Jeszcze na starej blasze :)
  7. Dzień dobry wszystkim! Kilka dni temu umyłem motocykl, pojeździłem, odstawiłem do garażu i wszystko było dobrze. Następnego dnia chciałem odpalić i nie udało się. Motocykl postał kilka dni, bo myślałem, że zamoczyłem jakieś kable - nie było iskry. Wczoraj rozebrałem go, sprawdziłem przewody, moduł, cewkę. Po podmianie modułu z motoroweru znajomego silnik zapalił. Teraz zachodzi pytanie jaki moduł założyć. Moduł wygląda tak samo jak te w chińskich skuterach - 6-pinów i dwie wtyczki. Wczoraj po krótkiej przejażdżce nie stwierdziłem, żeby źle coś działało, ładnie wkręca się na obroty, nie zamula, jest mocny. Czy wobec tego mogę założyć rometowski odblokowany moduł czy trzeba szukać specjalnie pod mój silnik? Jeżeli to pomoże - mój silnik to 4-zaworowiec, 4T 125ccm zasilany gaźnikiem. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tematem, ale nie mam postojówki z tyłu, przy kręceniu manetką prąd "tańczy" na żarówce z tyłu - pozostałe światła działają prawidłowo. Liczę na pomoc lub wskazówki gdzie szukać :) Pozdrawiam
  8. Witam! Poszukuję serwisówki bądź "user manual" do motocykla Daelim VT 125, rok 1998. Patrzyłem w wątki w tym dziale, ale nic nie znalazłem. Ewentualnie może być serwisówka do innego motocykla, ale z takim samym silnikiem. Pozdrawiam serdecznie, Kuba
  9. Witam! Kupię motocykl 125cc. Najbardziej interesują mnie motocykle z silnikiem V-twin. Choopper/cruiser, ewentualnie szosowo-turystyczny. Rocznik nie gra większej roli, o ile stan jest w miarę dobry. Budżet jaki posiadam to ok. 5 500 złotych. Jeżeli macie kogoś znajomego, który posiada motocykl do sprzedania bardzo proszę o wiadomość. Może polecicie jakiś komis najlepiej na terenie podkarpacia? Dziękuje za pomoc i pozdrawiam, Kuba
×
×
  • Dodaj nową pozycję...