-
Postów
335 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
woj. Lubelskie
Osobiste
-
Motocykl
YLSMCO Wektor FD 150-3
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia samonek4

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider (16/46)
0
Reputacja
-
wczytywanie TSM HD Softail Heritage 2006
samonek4 odpowiedział(a) na jacenty74 temat w Mechanika, elektryka, dane serwisowe Harley-Davidson
http://xlforum.net/forums/showthread.php?t=573200 -
Wszystkim początkującym motocyklistom polecam książkę serwisową - "Honda Rebel nighthawk 78 Honda CB 250 Two Fifty".
-
Zacznij od najprostszych rzeczy – sprawdź kompresje. Jeżeli kompresja jest poprawna to problem leży najprawdopodobniej we wtrysku paliwa. Wymieniłeś całą elektronikę a być może problem jest banalny do rozwiązania.
-
ODPALENIE HONDY NA WTRYSKU
samonek4 odpowiedział(a) na automoto temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Po zmostkowaniu włącz zapłon i przełącznik zapłonu (motocykl ustaw na stopce) - kontrolka powinna mrugać. -
ODPALENIE HONDY NA WTRYSKU
samonek4 odpowiedział(a) na automoto temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Przepraszam za błąd - chodzi o piny brązowy i zielony. Piny należy zewrzeć ze sobą na wyłączonym zapłonie. Zdjęcie z manuala: https://imgur.com/a/rSFjIGG -
ODPALENIE HONDY NA WTRYSKU
samonek4 odpowiedział(a) na automoto temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Aby odczytać zapamiętane kody błędów na kontrolce MIL (Malfunction Indicator Lamp) należy zewrzeć ze sobą piny(brązowy i niebieski) na złączu diagnostycznym (DLC). Na poniższej stronie pokazane jest jak to zrobić: https://www.cbr500riders.com/forum/how-forum/30170-how-read-mil-codes-your-bike.html Tu jest dokładny opis kiedy kontrolka MIL mruga: http://www.nt-owners.org/forums/showthread.php?8116-Read-amp-Reset-MIL -
ODPALENIE HONDY NA WTRYSKU
samonek4 odpowiedział(a) na automoto temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Kod błędu z systemu diagnostyki możesz odczytać na podstawie ilości mrugnięć kontrolki MIL; bardzo waży jest czas świecenia kontrolki. Jeżeli kontrolka wykona dwa długie mrugnięcia i pięć krótkich to kod błędu jest równy 20 + 5 = 25. Jak odczytać kody MIL opisane jest w książce serwisowej oraz na stronie: https://www.cbr500riders.com/forum/how-forum/30170-how-read-mil-codes-your-bike.html Przykład: -
kierunkowskazy led + przerywacz -nie działa tył
samonek4 odpowiedział(a) na Berger temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Kiedy przełącznik kierunkowskazu jest załączony to przepływający do żarówek prąd wytarza ciepło. Kiedy ciepło osiągnie określoną temperaturę, pasek metalu w przekaźniku rozciąga się z powodu ciepła i przerywa obwód elektryczny wyłączając żarówki. Po odłączeniu żarówek od obwodu, jednostka ochładza się. Po ochłodzeniu metalowy pasek ponownie zamyka obwód elektryczny, ponownie włączając żarówki. -
Pomiar mocy silnika dniepra, weryfikacja stopnia sprężania
samonek4 odpowiedział(a) na marecki_55 temat w Weterany/Klasyki
Na stronie Wikipedii jest ładny wzorek: Ss = (Vd + Vc)/Vc. Vd - jest łatwo obliczyć ponieważ jest to objętość walca czyli - 3.14 * (d/2) * (d/2) * przesuniecie tłoka, Vc - tu jest problem ponieważ objętość nad tłokiem jest nieregularna; można to zmierzyć nalewając wody do cylindra. Ss rośnie gdy Vc maleje - to jest przykładowy sposób na zwiększanie Ss. https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio -
Piaggio Medley 125 na wtrysku - wysokie obroty
samonek4 odpowiedział(a) na waldemar piaggio medley 12 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Za nierówną pracą na biegu jałowym może odpowiadać czujnik temperatury płynu chłodzącego(coolant temperature sensor) oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza (intake air temperature sensor). W sprawnych czujnikach rezystancja pomiędzy odpowiednimi pinami podanych czujników (w określonej temperaturze) musi zawierać się w ściśle określonym przedziale – termistory TNC. Prawidłowa rezystancja na pinach czujnika zasysanego powietrza może być następująca: 3,81 +-200 K(oma) – w temperaturze 10°C, 2,5 +-200 K(oma) – w temperaturze 20°C, 1,68 +-200 K(oma) – w temperaturze 30°C. Jeżeli rezystancja na pinach jest prawidłowa to należy również sprawdzić rezystancje na odpowiednich pinach ECU. Obrazowo na schemacie wygląda to tak: https://imgur.com/a/nDC7Nwd 1 - ecu, 2 - czujnik położenia przepustnicy, 3 - czujnik temperatury powietrza, 4 - czujnik temperatury płynu chłodzącego. Należy sprawdzić napięcie zasilania na wtyczce czujnika(5V - przy włączonym zapłonie) oraz rezystancje na pinach czujnika. -
Pomiar mocy silnika dniepra, weryfikacja stopnia sprężania
samonek4 odpowiedział(a) na marecki_55 temat w Weterany/Klasyki
Przez otwór świecy strzyknij trochę oleju i zakręć silnikiem po czym zmierz stopień sprężania. Jeżeli ciśnienie znacznie wzrosło to znaczy, że silnik ma nieszczelności pomiędzy tłokiem a cylindrem. -
Yamaha R6 - nie odpala lub gaśnie w trakcie jazdy
samonek4 odpowiedział(a) na mimirek temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
W książce serwisowej jest takie zdjęcie: https://imgur.com/a/YM5mwnB Przełączniki 9 i 11 odpowiadają za stopkę i bieg neutralny. Jeżeli motocykl jest na biegu i stopka opadnie to silnik gaśnie - ECU nie dostaje prądu. Przełączniki zapłonu - zdjęcie: 8 - sprzęgło, 9 - stopka, 10 - bieg neutralny. https://imgur.com/a/5q3mCzM -
Yamaha R6 - nie odpala lub gaśnie w trakcie jazdy
samonek4 odpowiedział(a) na mimirek temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie na przekaźniku rozrusznika – podłącz miernik do przewodu zasilającego przekaźnik rozrusznika(+) a masę (-) ; masa to biegun ujemny akumulatora. Masą jest rama oraz silnik pojazdu. W motocyklu wszystkie odbiorniki prądu połączone są równolegle - napięcie 12V. Po złączeniu przewodem dwóch wystających śrubek na przekaźniku - rozrusznik powinien kręcić. Sprawdź też napięcie ładowania - na uruchomionym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie powyżej 14V. Możesz też sprawdzić napięcie na akumulatorze obciążonym - jeżeli podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie spadnie poniżej 10V to akumulator jest do wymiany. Na twoim miejscu sprawdziłbym również rezystancje kabli zapłonowych – kable łączące cewkę zapłonową ze świecą. -
Motocykl 125 2t na kategorię B
samonek4 odpowiedział(a) na Pan_Karol temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
http://www.encyklopedialesna.pl/hasla/index/13747 http://www.husqvarna.com/pl/construction/innovations/x-torq/ -
Motocykl 125 2t na kategorię B
samonek4 odpowiedział(a) na Pan_Karol temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
@"I 4t nie pali mniej bo benzyna jest bez oleju :D Pali mniej przez swoją konstrukcje" To prawda - podczas zasysania paliwa z gaźnika wydech w 2T jest otwarty i część paliwa ucieka przez wydech.