Witam Co do awaryjnosci ,to nie ma sie do czego przyczepić,pancerne silniki,troche wiotka rama(poprawione w XJR1300). Sprzegło rozrusznika ,był z nim problem tylko w pierwszym roku produkcji tj 1995 potem po 1996 poprawione. W związku z tym ze jest to silnik chłodzony powietrzem należy czesto kontrolowac stan oleju ,lepiej lekko pod max(mniej sie grzeje). Typowe dla Yamahy to odgłosy sprzegła ustające po nacisnieciu klamki,oraz cykające zawory(nic z tym nie zrobisz). U mnie po przebiegu ok 50 tys zaczął cieknąc siłownik sprzęgła,po wymianie uszczelniaczy problem powrócił po około 2000km, wymieniłem cały siłownik. Mój sprzet ma nakulane w tej chwili 146 tys cały czas na full syntetyku,nic nie cieknie, nie stuka (poza sprzegłem). Łancuch napedu alternatora wymieniłem razem z łancuchem rozrzadu po około78 tys.(rozkładałem silnik bo padło łożysko w skrzyni,wiec przy okazji wymieniłem łańcuchy). Jesli masz jakies pytanie wal na priv. Pozdrawiam Grzesiek