Skocz do zawartości

CISNIENIE W TYLNEJ OPONIE CROSSOWEJ ????????


Rekomendowane odpowiedzi

Ja daję 0,8 atm. Tyle twardości (mniej więcej) daje mus. Wiem, że niektórzy jeżdżą nawet na 0,6 atm, przy sztywno ustawionym zawieszeniu. Generalnie opona musi sie rozkładać na ziemi, a nie stać kołkiem. I, choć może niepotrzebnie to piszę, podstawa to szpaner przy takim ciśnieniu. Nakrętki na wentylu nie należy dokręcać do końca, bo gdyby się okazało, że nam obraca oponę na feldze, to będziemy mogli to zaobserwować po przechylonym wentylu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekJ napisał:

JNakrętki na wentylu nie należy dokręcać do końca, bo gdyby się okazało, że nam obraca oponę na feldze, to będziemy mogli to zaobserwować po przechylonym wentylu.

Pozdrawiam

 

?

Jesteś pewny, że masz koło od crossówki?

Pozdrawiam:_)

 

Zdecydowanie jestem tego pewien ;) . I mam szpaner. Który to szpaner należy dokręcić "z wyczuciem". A gdyby był za lekko dokręcony wtedy będzie widać po przechylającym się wentylu.

Tak robię, bo tak mi powiedzieli zawodnicy ścigający się jeszcze na CZ-kach, dosiadający teraz różnych KTMów i innych Yamah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przykręcam szpaner dość mocno. Jest tam śruba M8, którą dociągam tak, by mieć pewność że opony nie obróci.

Maszyna to XT225 - 18 kucyków.

Opona Mitas C-10 130/80-18

Ciśnienie 1.0 atm.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam szpaner. Który to szpaner należy dokręcić "z wyczuciem". A gdyby był za lekko dokręcony wtedy będzie widać po przechylającym się wentylu.

Otóż to, o szpaner mi właśnie chodziło, choć nie wiedziałem że tak to sie nazywa. Zabezpiecza opone przed obrotem na feldze.

Pozdrawiam:_)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko... czy to dotyczy też enduro? z tyłu ma być 1 atmosfera??

 

Pozdrawiam

 

Tak przecież cały czas mówimy o o motocyklach terenowych, a podloże masz podobne i w lesie i na torze.

Wszystko zależy jakie to podloże czy miękkie, czy twarde, ziemia glina czy moze piasek.

Zaleznie od tego ustawiasz ciśnienie.

Takie optimium to jedna atmosfera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...