-
Postów
2004 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
14
Ostatnia wygrana IZO w dniu 23 Lipca
Użytkownicy przyznają IZO punkty reputacji!
O IZO
- Urodziny 03/01/1991
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Wieliczka
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
3181620
-
Strona www
http://
Osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
6220 wyświetleń profilu
Osiągnięcia IZO

ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie (29/46)
72
Reputacja
-
Ale gaźnik nie powinien puszczać w cylindry mimo niesprawnego kranika, więc gaźniki na stół 🙂 Może być tak że leje ci tylko jeden gaźnik na jednym cylindrze, więc żeby ci zatankowało silnik benzyną musi akurat silnik się zatrzymać tak, że zawory ssące na tym cylindrze będą otwarte. Więc raz ci może zalać po postoju a innym razem staniesz na zamkniętych zaworach i ci nie zaleje 🙂
-
Poszło priv.
-
To już gdzieś sporo dalej od tego o czym ja mówię. Dosłownie rzut beretem za Wieliczką są naprawdę fajne drogi z zajebistymi widokami i trudnymi zakrętami.
-
Myślę że technicznie jest jak najbardziej wykonalne, żeby złożyć koło pod motocykl jak się porobią nadmierne luzy, ale podejrzewam że dużo wcześniej będą już pierwsze symptomy że coś się kiepsko przodem prowadzi, i coś jest wyruchane w zawieszeniu. Totalna destrukcja to już chyba trzeba by to skrajnie zajechać.
-
Nie musi jechać tak daleko 😉 wystarczy że pojedzie kilkanaście km na południe za Krakow na Pogórze Wielickie, i miedzy Wieliczką, Dobczycami i Gdowem są konkretne przewyższenia, serpentyny i wszystko to czego normalny kierowca nie chce. Solidny przedsionek do jazdy w górach. Jak coś to priv i przewlekę cię po fajnych zakamarkach 🙂
-
Ja też tak sadzę. Spotkałem się już z przypadkiem gdzie było tak podlane paliwem że palił zimny na strzała bez ssania i palił 2x więcej niż powinien, i paliwa nie przybyło. Wydaję mi się że jak mamy olej rozgrzany do 100 stopni a miejscami dużo więcej, to nawet jeśli jakieś drobne ilości by się przedostawały do oleju podczas pracy to jednak powinny od razu odparowywać odmą itd. Wieć taka ilosć paliwa w oleju raczej dostała się na postoju i nie trwało to 5 minut. Też obstawiam że gaźniki nie były w pełni sprawne nawet jeśli to jakoś chodziło, i teraz zepsuty kranik to uwydatnił, bo sprawne gaźniki nawet podczas awarii kranika, nie powinny zalać silnika benzyną do pełna.
-
Zaworek iglicowy nie trzyma i grawitacyjnie paliwo ściekło do cylindra i potem do miski olejowej, to jedna z opcji. No i jak to się stało po postoju a nie dolał ci wcześniej podczas jazdy, to kranik do przeglądu bo jest podciśnieniowy i nie powinien puszczać paliwa na zagaszonym. Czyli gaźniki na stół i cholera wie czy do sprzęgła też nie trzeba by zaglądnąć i zobaczyć co się tam podziało, ale bardzo prawdopodobne że je skleiło od takiego miksa. Bardziej doświadczeni by musieli ci podpowiedzieć czy da rady to "rozchodzić" czy trzeba to rozbierać i zobaczyć czy benzyna nie uszkadza w jakiś sposób tarczek i ewentualnie rozkleić je ręcznie.
-
Ale tu problemem nie jest ślizgające sprzęgło, tylko brak wysprzęglenia. Albo się skleiły tarczki, albo coś z mechanizmem wyciskającym sprzęgło.
-
Fajne maszyny i fajnie napisane, czuć kontakt z maszyną 😁
-
Jeśli ten zawyżony pomiar był na ciepłym, to wszystko w normie, to rozszerzalność cieplna oleju "dolała" ci te setke czy tam dwie.
-
Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁 Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁
-
Ciężarówki to mają poduszki pneumatyczne bo w życiu żaden amor czy resor by sam nie ogarnął takich różnic w masie 😉 Moim zdaniem nie powinno być możliwości że na pełnej kompresji tylnego zawiasu jakieś elementy się ze sobą obijają, to jest chu*owy design i tyle.
-
Zmierz u siebie średnice mocowania, i szukaj takiego żeby miał od oczka do oczka więcej o te kilka centymetrów, trzeba patrzyć co występuję w przyrodzie. I szukaj sprężyny pod swoją mase, trzeba by też ustalić mniej więcej jaką sprężyne potrzebujesz pod swoją wage. jest to do ogarnięcia przez neta, tylko musisz na spokojnie ustalić te wymiary, i twardość sprężyny, i poszukać czegoś kompatybilnego.
-
Trudności z moto po wymianie wydechu i filtra
IZO odpowiedział(a) na mati_ii temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Rozumiem że wywaliłeś ori puche na filtr i dałeś jakiś stożek ? jak masz możliwość to załóż ori puszkę i zobacz jak zareaguje, bo gaźnikowce nie lubią nawet drobnych zmian w pojemności i szczelności puszki. Inna sprawa że taki stożek to piach i syf w silniku. Ciężko stwierdzić czemu ten drugi niby jeździ dobrze. nie wiadomo do końca co i jak ma pomodzone, jak gaźniki wyregulowane, to jest wszystko jedna wielka loteria a wszystko na wszystko ma jakiś wpływ, nawet naturalne zużycie. Możesz teraz kombinować z lekkim dławieniem dolotu, manewrować dyszami i regulacjami i jeszcze trochę modlitwy przy tym nie zaszkodzi i możesz wtedy liczyć na cud że to zestroisz, i to w założeniu że wszystko jest w pełni sprawne 😁 albo wrócić najbliżej serii jak się da i cieszyć się gładką pracą silnika i normalnym spalaniem.- 3 odpowiedzi
-
Trudności z moto po wymianie wydechu i filtra
IZO odpowiedział(a) na mati_ii temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
cylinder, głowica, wydech i dolot, to musi stroić ze sobą jak instrument, albo orkiestra. Rozluźniając wydech i kombinując przy dolocie, rozstroiło się wszystko i silnik chodzi tak jak chodzi 🙂 Niestety tuning wolnossących silników, zwłaszcza takich które kręcą ponad 8 tysięcy, to często nie są łatwe rzeczy i łatwiej popsuć niż poprawić, albo dodasz 2 konie przy odcince a stracisz 5 w środkowym zakresie gdzie najczęściej jeździsz 😁.- 3 odpowiedzi