-
Postów
1982 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
13
Ostatnia wygrana IZO w dniu 19 Lutego
Użytkownicy przyznają IZO punkty reputacji!
O IZO
- Urodziny 03/01/1991
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Wieliczka
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
3181620
-
Strona www
http://
Osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia IZO

ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie (29/46)
65
Reputacja
-
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Pochyliłem się nad tematem TPS w XJ600 bo mam taki sprzęt, i tam są zwykłe gaźniki i w dodatku u mnie nie ma żadnego TPS bo cholera wie po co miał by tam być 😁 I ustaliłem że na rynek UK i USA szły Xj z gaźnikami wyposażonymi w TPS. Są to gaźniki Mikuni BDST32 i były one w opcji z TPS i bez. I Faktycznie służy to do jakiegoś prostego sterowania kątem zapłonu w zależności od położenia przepustnicy. Ta serwisówka co podał Buber jest do wersji właśnie bez TPS i tam nie znajdziemy żadnych informacji, i nie znalazłem żadnej serwisówki do wersji z tps'em. Ale jest w czeluściach internetu Haynes w formie cyfrowej do XJ 600 z rynku UK i tam są jakieś konkiretne dane i wartości. TPS set-up and adjustment Note: Before carrying out TPS adjustment ensure that the engine idle speed is correct. 2 To set up to the throttle position sensor it is first necessary to switch the igniter unit to TPS set up mode. To do this, turn the ignition ON. then disconnect its wiring connector and connect it again (see illustration). If the tachometer reads 5000 rpm the TPS setting is correct and no adjustment is necessary. If the tachometer reads either 10,000 rpm or 1000 rpm the TPS should be adjusted as described below. Turn the ignition OFF. TPS resistance test 7 Using an ohmmeter set to the K oh scale, connect its probes to the blue v terminal and the black/blue wire termina resistance of 3.5 to 6.5 K ohms should shown. 8 Leave one probe connected to black/blue wire terminal and move the ot probe to the yellow wire terminal. Wf rotating the throttle grip slowly from close* fully open a resistance of to 5 ± 1.5 K of should be shown. Link do całości, prawdopodobnie zgodnej z twoją wersją motocykla. https://archive.org/stream/printermanual-yamaha-xj-600-s/yamahaxj600s_djvu.txt -
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Mam xj600n 98' do katowania i przynajmniej u mnie są zwykłe gaźniki 😁 -
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Pierwsza sprawa to próba na nowym/świeżym akumulatorze. Druga sprawa to xj 600 przecież to stary gaźnikowiec, bez szyny diagnostycznej, bez lambdy, nie ma opcji żeby to pokazywało jakie kol wiek błędy na zegarach. -
Jaki akumulator AGM vs. Li-Ion
IZO odpowiedział(a) na krzysiek_1234 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
To jest to jedno zdanie, więc nie tak sporo zostało napisane. I można to zrozumieć tak że 90% akumulatorów li-ion to sa aku lifepo, cyzli tak jak by aku lifepo zaliczały się do gałęzi li-ion. A to są dwie odrębne gałęzie. A bałagan się wziął z tego że producenci w celach marketingowych nazywają swoje aku lifepo jak li-ion. I z tego powodu jest duża szansa że większość co mówi o akumulatorach li-ion to ma na myśli tak naprawdę lifepo. Uważam że należało to jednak trochę mocniej podkreślić 😉 -
Jaki akumulator AGM vs. Li-Ion
IZO odpowiedział(a) na krzysiek_1234 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Padł mi drugi aku w przeciągu może 4 lat i zdecydowałem się na li-ion. I okazuje się że tak naprawdę nie robi się do motocykli akumulatorów li-ion bo są właśnie średnio odporne na wstrząsy i uszkodzenia i mogą się zajarać. Wszystkie aku które się nazywa marketingowo li-ion do motocykli to są tak naprawdę LiFePO₄ (litowo-żelazowo-fosforanowa) i to jest bezpieczna bateria która się nie zapala i która w teorii potrafi wytrzymać więcej cykli niż li-ion. Zobaczymy jak się sprawdzi. -
125 na kręcenie się po mieście
IZO odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Skuter będzie miał przewagę nad czymś z biegami ze świateł. Ja shadowką 125 która ma 15 koni, żeby ruszyć ze świateł tak jak byle kto na skuterze co odwinie cały gaz, to muszę albo przyjarać sprzęgło na wysokich obrotach, albo strzelić na chama ze sprzęgła. Mój sprzęt cierpi a skutery i tak wystrzeliwują pierwsze, dopiero po dystansie doganiam, ale muszę pierwsze biegi do odcinki z całym gazem ciągnąć. Jak ktoś nie jest fetyszystą jak ja takiego pałowania to jest to zwyczajnie męczące sypanie tymi biegami. -
Synchronizacja przepustnic MT-09
IZO odpowiedział(a) na wojtteek temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
sprawdź kompresję, może któryś cylinder kuleje i robi gorsze podciśnienie, zakładając że wszystko szczelne na dolocie. -
no to jak w końcu z tym samochodem jest ? W necie nie ma żadnego artykułu który by to w ogóle rozprawiał. No chyba że masz coś to się podziel bo tak to tylko rzucanie gołymi hasłami 😉 i teraz wyobraźmy sobie wystrzał z przodu przy takiej prędkości, i jak wtedy zapanoiwac nad motocyklem gdy na flaku to nawet podczas przepychania ściąga opone z felgi i płuży cały przód bez sterowności. A tutaj przykład jak wystrzał z prozdu nie wpływa na stabilność samochodu 😉 A tu przykład wystrzału tyłu I wystrzał przodu na motocyklu Jeszcze sporo takich przykładów jest które udowadniają że wystrzał z przodu wcale nie lepszy od wystrzału z tyłu.
-
Cytat z jednego z artykułów z tej strony co podajesz "The results show that the tire blowout of the front wheel on the same side as the turning direction has a great influence on the instability and yaw of the vehicle."
-
Wystrzał z przodu w ciężarówce najlepiej udowadnia gdzie jest najniebezpieczniej go mieć. Raz mi zeszło powietrze na autostradzie ale w miarę powoli i kontrolowanie i raz roztargałem opone na zakręcie o wewnętrzną krawędź asfaltu, i skutki są dużo gorsze niż flak z tyłu. W ogóle w wielu autach z napędem na przód można na początku nie zauważyć że mamy ciśnienie przykładowo 0.5 bara, dopiero jak wejdziemy ostro w zakręt to odczujemy, a z przodu od razu czuć jak jest choćby 1.5 bara.
-
IZO zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
125 pierwsze moto, kupić nie kupić?? pomoc w wyborze modelu
IZO odpowiedział(a) na therion87 temat w Cruiser/Chopper
Honda Shadow 125 i Daelim VL 125 to największe chopperki i te sprzęty dają gabarytem jakąś namiastkę motocykla, reszta chopperków 125 jest odczuwalnie mniejsza. Jeszcze jest varadero 125 ale to inny rodzaj motocykla. Fakt że taki shadow się specyficznie prowadzi i potrafi walnąć w plecy na dziurach jak się nie uniesie tyłka, ale z drugiej strony jest lekki, nisko się siedzi i jest nisko środek ciężkości i łatwo się nim manewruje. Mi się sprawdza vt 125 ale jestem prawie 40 kg lżejszy i prawie 30 cm niższy, u ciebie może być już inaczej. -
Problem z odpaleniem roweru z silnikiem spalinowym somoróbki.
IZO odpowiedział(a) na CosyMGM temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
1:16 to sporo oleju, pokaż co to za silnik. -
Blokada hamulca ręcznego honda NSR125
IZO odpowiedział(a) na kamix009 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Zapowietrzone hamulce to nie blokują się tylko raczej przestają hamować. Oprócz zacisku może winna być też pompa przy klamce, zatkany powrót daje taki efekt. Jeszcze w wiekowych maszynach raz na milion potrafi się przewód rozwarstwić, blokując przepływ i też się dziwne rzeczy dzieją. -
Honda Shadow vt 125 stukanie w silniku
IZO odpowiedział(a) na Mr. Luke temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Vt125 ma łożyska na wałkach rozrządu, zdarza się że się posypie, wtedy jest dokładnie taki objaw.