Huskypower Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Do tej pory na słuch ustawiałem Motoplat, ale awaria tłoka oraz padające świece dyscyplinują mnie do wzorcowego ustawienia. I pytanie co powinienem mieć do ustawienia i jakie dane. Odległość GMP tłoka oraz co jeszcze? Nie jest to WSK-a więc daruje sobie na słuch tym razem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 A co to motoplat?? (sory ale sie z takim czyms nie spotkalem prosze sie nie smiac) Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miclaw Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Motoplat jest to bezstykowy zapłon.Ja w CZ jak ustawiałem to miałem na 1,4 mm przed GMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 w husce wystrczy tylko odległosc tłoka od GMP, do ustawienia najlepiej bym miec czujnik zegarowy, ale od biedy suwmiarką też sobie poradzisz :) p.s sorki a jak sie ustawia na słuch bo tego jeszcze nie słyszalem :) sorki ale troche śmieszne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Ja tera robie remont moto i zdjałem cały zapłon i jak założe to bede go musial jakoś ustawiac, tam raczej do ustawiani naic nie ma bo wszystko jest na stałe nawet kable są wtopione na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifa Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 (edytowane) We wszystkich układach zapłonowych Motoplat, z jakimi się spotkałem zasada ustawienia wyprzedzenia zapłonu była taka sama. Myślę, że w Twoim przypadku też tak będzie, choć może być inaczej. Więc:1.Należy zaopatrzyć się w przyrząd pomiarowy, służący do ustalenia położenia tłoka w interesującym nas (podanym przez producenta) wymiarze. Może to byś coś takiego: http://img231.imageshack.us/img231/4209/electric18cd.jpg , montowanego w miejsce świecy zapłonowej, od biedy suwmiarka. Konieczna jest znajomość zalecanej przez producenta wartości wyprzedzenia zapłonu.2. http://img149.imageshack.us/img149/4818/skanuj6yz.jpg Na tym rysunku widać części składowe takiego układu zapłonowego. Nr 4 oznaczony jest pręt ustalający, służący do poprawnej regulacji.3.Po ustaleniu żądanego wymiaru, położenia tłoka sprawdzamy położenie uzwojeń/podstawy, najlepiej wyjaśnia to rysunek http://img487.imageshack.us/img487/6303/skanuj00021fq.jpg Oba otwory kontrolne, zarówno w kole magnesowym/zamachowym jak i podstawie cewek powinny się pokrywać, ewentualną rozbieżność korygujemy po przez poluzowanie 3 wkrętów mocujących podstawę i jej obrót do momentu pokrycia się otworków kontrolnych. Edytowane 10 Lipca 2006 przez mifa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huskypower Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) w husce wystrczy tylko odległosc tłoka od GMP, do ustawienia najlepiej bym miec czujnik zegarowy, ale od biedy suwmiarką też sobie poradzisz ;) p.s sorki a jak sie ustawia na słuch bo tego jeszcze nie słyszalem :biggrin: sorki ale troche śmieszne :flesje:Nie wiem czy smieszne bo wielu tak ustawia, jest to metoda organoleptyczna ;) znaczy się mam poluzowany stojan i obracam nim tak na regulacji, (jednocześnie sprawdzając manetką gazu płynność wkręcania się obrotów), aby prawidłowo pracował na słuch, nie miał opóźnień czy przerywania dławienia itp. itd. We wszystkich układach zapłonowych Motoplat, z jakimi się spotkałem zasada ustawienia wyprzedzenia zapłonu była taka sama. Myślę, że w Twoim przypadku też tak będzie, choć może być inaczej. Więc:1.Należy zaopatrzyć się w przyrząd pomiarowy, służący do ustalenia położenia tłoka w interesującym nas (podanym przez producenta) wymiarze. Może to byś coś takiego: http://img231.imageshack.us/img231/4209/electric18cd.jpg , montowanego w miejsce świecy zapłonowej, od biedy suwmiarka. Konieczna jest znajomość zalecanej przez producenta wartości wyprzedzenia zapłonu.2. http://img149.imageshack.us/img149/4818/skanuj6yz.jpg Na tym rysunku widać części składowe takiego układu zapłonowego. Nr 4 oznaczony jest pręt ustalający, służący do poprawnej regulacji.3.Po ustaleniu żądanego wymiaru, położenia tłoka sprawdzamy położenie uzwojeń/podstawy, najlepiej wyjaśnia to rysunek http://img487.imageshack.us/img487/6303/skanuj00021fq.jpg Oba otwory kontrolne, zarówno w kole magnesowym/zamachowym jak i podstawie cewek powinny się pokrywać, ewentualną rozbieżność korygujemy po przez poluzowanie 3 wkrętów mocujących podstawę i jej obrót do momentu pokrycia się otworków kontrolnych.Dzięki bardzo mam jednak nowszy chyba motoplat, znaczy się że stojan jest największej średnicy a koło magnesowe wewnątrz stojana na wale jako twornik, regulacje mam na stojanie przymocowanym na 3 śrubach do karteru, które poluzowuje i mam możliwość w lewo lub w prawo korygacji. I stojan i twornik ma cechy. W sumię już wiem bo rozjaśnił mi ten rysunek:http://cagivawmx.com/technicalignitionmotoplattiming.html Edytowane 13 Lipca 2006 przez Huskypower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Nie wiem czy smieszne bo wielu tak ustawia, jest to metoda organoleptyczna ;) znaczy się mam poluzowany stojan i obracam nim tak na regulacji heh dobre ale ciezko organoleptycznie wyłapac 0.1 mm :biggrin: Dzięki bardzo mam jednak nowszy chyba motoplat, znaczy się że stojan jest największej średnicy a koło magnesowe wewnątrz stojana na wale jako twornik nie nowszy ale poprostu innego typu :lalag: http://img156.imageshack.us/img156/8995/516m270pr.jpg zapewne ustawia sie go tak :banghead: jak na fotce z serwisówki wyżej ( CZ cross rulezzzz :flesje: ;) ) czyli szybciutko tłok ustawiasz w punkcie takim jak podaje twoja serwisówa czyli iles tam od GMP, patrzysz na wirniczek masz tam wybitą kreske, nastepnie poluzowujesz motoplat przekrecasz nim tak zeby kreska na motoplacie zgrała sie z kreską na wirniku, dokrecasz srubki wkrecasz swiece i ogien :banghead: musi chodzic :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huskypower Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 czyli szybciutko tłok ustawiasz w punkcie takim jak podaje twoja serwisówa czyli iles tam od GMP, patrzysz na wirniczek masz tam wybitą kreske, nastepnie poluzowujesz motoplat przekrecasz nim tak zeby kreska na motoplacie zgrała sie z kreską na wirniku, dokrecasz srubki wkrecasz swiece i ogien ;) musi chodzic :biggrin:dokładnie tak, a ustawianie na słuch to wiesz tak ustawiasz na "oko", odpalasz maszynę i na chodzącej ustawiasz ;) w przypadku starych WSK 175 to była jedyna skuteczna metoda bo teoretycznie to nie teges :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.