Pioter900 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Witam !!Coś zaczęło się dziać w moim motocyklu (FZR600, 3HE, 1992r). Podczas jazdy, między 6500RPM a 7500RPM dochodzi skądś jakiś dźwięk, tak jak by jakaś podkładka dzwoniła na poluzowanej, lekko wykręconej śrubie – lecz odpowiednio głośniejszy, bo słyszę to mając głośny wydech. Przy schodzeniu z obrotów, w wyżej wymienionym przedziale obrotów, dźwięk jest jeszcze bardziej donośny. „Usterka” stała się z jazdy na jazdę tzn. przy przed ostatniej jeździe wydaje mi się że wszystko było ok. Po tygodniowej przerwie, nagle okazało się że coś mi dzwoni w silniku. Nie są to żadne zgrzyty czy stuki. Sprawdziłem luzy zaworowe – są w normie, i napinacz łańcucha rozrządu – był na 10tym z 17tu ząbków (zostało 7 ząbków do maksymalnego wyciągnięcia napinacza, więc chyba jest ok. ?). Nie wiem w jakim stanie jest ten ślizg od napinacza, bo nie da się go obejrzeć bez rozbiórki silnika.Co to może być ?Często czytałem, o wadliwych napinaczach w niektórych motocyklach (w niektórych CBR?). Co się psuje w takich napinaczach ? Ślizg się wyciera? Wyrabia się mechanizm zapadkowy, czy co ?Może dzwoni u mnie łańcuch/napinacz, bo mechanizm napinający nie zdążył wskoczyć jeszcze na następny ząbek ?Hałasuje mi trochę również sprzęgło, mam trochę wyrobiony zabierak. Przy przetaczaniu motocykla na biegu, z wciśniętym sprzęgłem, słychać cykanie – z przetaczających się przekładek – ale nie sądzę żeby to to tak hałasowało.PozdrawiamPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osmul Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 ja mam u siebie w fz luz na wiatraku i halasuje tak jakby cos metalowego lezalo na silniku i w granicach 4 tys obrotow zaczynalo dzwonic!! jeszcze jak sie wjezdza w dziury to slychac takie smieszne stukanie! mysle ze warto sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Niekoniecznie dzwięk ten dochodzi z silnika. Może to byc dzwięk z nadwozia, owiewek itp. Opisane przez Ciebie objawy wskazuja na luźne elementy bardziej niż na uszkodzenie silnika. kiedyś miałem podobnie w GS500E że cos czasem dzwoniło, okazało sie że to kluczyk luźny w stacyjce jest. :banghead: A w SHL M11 (heh, ale porównanie, 41 letni zabytek) też coś dzwoniło w pewnym zakresie obrotów. Okazało się że to luźne szkło w lusterku rezonuje w pewnych zakresach pracy silnika. :banghead: Z kolei w Suzuki RF600R owiewki i plastiki powodowały dziwny rezonans w okreslonym zakresie obrotów silnika i tylko podczas jazdy. Kiedyś się wkurzyłem na to i zdjąlem wszytkie plastiki po czym sprawdzilem wszytkie połączenia silnika, ramy, zawieszen, zegarów itd a na koncu starannie zamocowałem panele i było OK. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 miałem to samo w zx6r i była to wina napinacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Puknij mocno parę razy w napinacz jeśli to jego wina powinno przestać dzwonić przynajmniej na jakiś czas. :-) Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.