Skocz do zawartości

M1800R ( VZR1800R , M109R ) - temat zbiorczy


maq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak to jest ten gość z myszkowa byłem u niego motorem przymieżyłem i mi je odrazu zamontował

Co do sprzęgło to sprawa jest taka że trzeba ustawić luz sprzęgł bo jest zamały i mało tego że ma tędenje do poślizgnięcia sie to jeszcze wprowadza szarpania, musisz odkręcić ten szpetny dekiel na silniku(3 sróby) nie 6 bo 3 są właściwe a 3 atrapą pużniej jest mniejszy dekielek odkręć go jest tam nakrętka zagnieciona ,rozegnij ją i dokręć do oporu puźniej odkręć o 1 obrót! i zabezpiecz. Poskręcaj wszystko i ustaw luz klamki sprzęgła tak aby miała ok 10-15 mm luzu (10-15mm na końcu klamki) nie możesz jej ustawić tak aby nie miała nic luzu bo kiedy dasz gazu to silnik rusza sie na poduszkach i ten luz ci bedzie znikał wtedy jest dobrze! i teraz należy zakupić olej motocyklowy nie do smażenia frytek(motul)!! bez obrazy tym którzy go leją ale to nie olej do tej maszyny

Wlej castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l (potrzeba 4.7l)ma kolor czerwony i jest świetny sprawdzisz to sie przekonasz sam że to jest olej!!

Sprawdź ustawienie luzu klamki w czasie jazdy np na 1 biegu , połuż ręke na klamce tak aby zneutralizować te 10-15mm i daj ostro gazu trzymając lekko klamke i poczyjesz jak ten luz sam sie neutralizuje zostanie ok 2mm wtedy jest prawidłowo

Mam nadzieje że jest to zrozumiałe

Co do lag to wiem że olej to jedyna regulacja w tym moto ale jeszcze nie testowałem czy 15 czy 20 wlać poprostu musze sobie dobrać .

Edytowane przez sq9jkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak to jest ten gość z myszkowa byłem u niego motorem przymieżyłem i mi je odrazu zamontował

Co do sprzęgło to sprawa jest taka że trzeba ustawić luz sprzęgł bo jest zamały i mało tego że ma tędenje do poślizgnięcia sie to jeszcze wprowadza szarpania, musisz odkręcić ten szpetny dekiel na silniku(3 sróby) nie 6 bo 3 są właściwe a 3 atrapą pużniej jest mniejszy dekielek odkręć go jest tam nakrętka zagnieciona ,rozegnij ją i dokręć do oporu puźniej odkręć o 1 obrót! i zabezpiecz. Poskręcaj wszystko i ustaw luz klamki sprzęgła tak aby miała ok 10-15 mm luzu (10-15mm na końcu klamki) nie możesz jej ustawić tak aby nie miała nic luzu bo kiedy dasz gazu to silnik rusza sie na poduszkach i ten luz ci bedzie znikał wtedy jest dobrze! i teraz należy zakupić olej motocyklowy nie do smażenia frytek(motul)!! bez obrazy tym którzy go leją ale to nie olej do tej maszyny

Wlej castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l (potrzeba 4.7l)ma kolor czerwony i jest świetny sprawdzisz to sie przekonasz sam że to jest olej!!

Sprawdź ustawienie luzu klamki w czasie jazdy np na 1 biegu , połuż ręke na klamce tak aby zneutralizować te 10-15mm i daj ostro gazu trzymając lekko klamke i poczyjesz jak ten luz sam sie neutralizuje zostanie ok 2mm wtedy jest prawidłowo

Mam nadzieje że jest to zrozumiałe

Co do lag to wiem że olej to jedyna regulacja w tym moto ale jeszcze nie testowałem czy 15 czy 20 wlać poprostu musze sobie dobrać .

 

Witam ponownie.

Wielkie dzięki za instrukcję. Co do dźwigni to wiedziałem - nie wiedziałem o tej śrubie :) Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie ilości potrzebnego oleju. Nie pomyliłeś się o litr? Nie powinno być 3,7l?

Jak tylko uporam się z likwidacją wyrzutów oleju przez odpowietrzenie silnika, wezmę się za to. Jak uda mi sie zlikwidować powyższy problem to napiszę jak. Juz jestem bardzo bliski - pozostało przetestowanie :biggrin:

Nie jestem typem człowieka jeżdżącego po serwisach - wszystko przy motocyklu robie sam, ewentualnie przy pomocy przyjaciół :biggrin:

Co do oleju to juz dawno ufam Castrolowi. Tylko na nim jeżdżę. I Honda jeździła na Castrolu, i Yamaha jeździła na Castrolu i Suzuki będzie jeździć na Castrolu :) Nie warto oszczędzać, w końcu to wydatek tylko raz w roku...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do oleju to sprawa wygląda tak: masz dwa spusty z misy korbowej i z misy głównej, spuśc z korbowej a później z głównej i odkręć filtr oleju bedziesz miał sporo tego więc naczynie spore musisz mieć jak masz podnośnik to świetnie bo bedzie łatwiej jak niemasz to w makro są po 220zł i pasują idealnie do vzr, no a jak nie to wjedź na kanał w popszeg i wyjmij deski no oczywiscie zostaw pod stopką :biggrin: i bedziesz miał dobry dostęp bo do filtra też ciężko sie dostać. Jak to wszystko spuścisz to pozakręcaj korki i filtr ale najpierw oczyść końcówki magnetyczne w korkach, później wlej olej dokładnie jak pisze na osłonie 3.4l jak wlejesz więcej to przepełni sie misa główna, zakręć korek z miarką i odpal niegazując na ok 1min potem zgaś i dolej do stanu ok 4.1-4.7l powinno ci wejś do silnikaw dtr jest podane 3.4l misa główna z filtrem 3.6l całkowita pojemność oleju 4.7l ale wiadomo że zawsze coś zostanie oleju starego wiec bedzie to ok 4.5l.

Ja też sie zasugerowałem napisem na osłonie przy miarce 3.4 ale jak wlałem i odpaliłem i zobaczyłem że tylko mu się bekło to mówie coś jest nie tak no i zerkłem do serwisówki a tam 4.7l!! :biggrin:

Co do castrola to wiesz co robisz z tego co piszesz a jeśli chodzi o wyciek z odmy to nie bardzo rozumie w czym problem bo np. u mnie jest czysciutko

Aaaa do vzr od nowości jest lany castrol mineralny na pierwsze 7000km puźniej syntetyk więc nic nie musisz zmieniać poprostu dalej castrol tylko lepszy

Jak byś chciał jakąś serwisówke to daj znac oczywiście do tego cuda :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o wyciek z odmy to nie bardzo rozumie w czym problem bo np. u mnie jest czysciutko

 

 

Witam.

Co do wymiany to juz o tym wiem.

Wyciek z odmy pojawia się w tym modelu sporadycznie lecz jest problemem. Ma z tym problemem do czynienia wielu posiadaczy M109R.

Dość szeroko temat jest opisany tu:

Link z do forum M109Rider

Tak bardzo komplikują sobie życie :buttrock:

Jest to wada fabryczna. Główna przyczyna to niewiedza dotycząca właśnie wymiany oleju. A co za tym idzie zbyt wysoki stan oleju. M109 jest bardzo czuły na przedawkowanie :buttrock:

To samo dotyczy wszelkich modyfikacji tuningowych zarówno dolotu jak i wydechu.

Warto poszperać po tej stronie ( www.m109riders.com

pomijając fakt że Amerykanie są "ciężcy" to znajdziesz tam dużo informacji mogących zapobiec późniejszym rozczarowaniom.

Dobra idę spać. Jutro a raczej już dziś jeszcze coś dopisze :buttrock:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgłasza się kolejny szczęśliwy posiadacz VZR, w wersji R2. W piątek stałem się szczęśliwym posiadaczem tego pięknego motocykla, w jedynie słusznym kolorze. Dzisiaj już 650 kilometrów na liczniku, i jak na razie same pozytywne wrażenia :) :) :smile:. Do zobaczenia na trasie :)

 

Moje szczere gratulacje!!!!

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do oleju to sprawa wygląda tak: masz dwa spusty z misy korbowej i z misy głównej, spuśc z korbowej a później z głównej i odkręć filtr oleju bedziesz miał sporo tego więc naczynie spore musisz mieć jak masz podnośnik to świetnie bo bedzie łatwiej jak niemasz to w makro są po 220zł i pasują idealnie do vzr, no a jak nie to wjedź na kanał w popszeg i wyjmij deski no oczywiscie zostaw pod stopką :) i bedziesz miał dobry dostęp bo do filtra też ciężko sie dostać. Jak to wszystko spuścisz to pozakręcaj korki i filtr ale najpierw oczyść końcówki magnetyczne w korkach, później wlej olej dokładnie jak pisze na osłonie 3.4l jak wlejesz więcej to przepełni sie misa główna, zakręć korek z miarką i odpal niegazując na ok 1min potem zgaś i dolej do stanu ok 4.1-4.7l powinno ci wejś do silnikaw dtr jest podane 3.4l misa główna z filtrem 3.6l całkowita pojemność oleju 4.7l ale wiadomo że zawsze coś zostanie oleju starego wiec bedzie to ok 4.5l.

Ja też sie zasugerowałem napisem na osłonie przy miarce 3.4 ale jak wlałem i odpaliłem i zobaczyłem że tylko mu się bekło to mówie coś jest nie tak no i zerkłem do serwisówki a tam 4.7l!! :banghead:

Co do castrola to wiesz co robisz z tego co piszesz a jeśli chodzi o wyciek z odmy to nie bardzo rozumie w czym problem bo np. u mnie jest czysciutko

Aaaa do vzr od nowości jest lany castrol mineralny na pierwsze 7000km puźniej syntetyk więc nic nie musisz zmieniać poprostu dalej castrol tylko lepszy

Jak byś chciał jakąś serwisówke to daj znac oczywiście do tego cuda :)

 

Witam, i ja w tych nabyłem takiego potwora :icon_biggrin: po wusuce miałem ze 25latek przerwy :buttrock: szkoda, zaczołem nieżle tak mi się wydaje DR 800 po wusuce to przepaść.

Teraz kolejna przepaść, co ja tam moge powiedzieć pomimo zimna zrobiłem zaledwie 130km.

Czuć potęge mocy, przecie to intruz wyścigowy, :icon_eek: do jazdy tym sprzętem potrzebna jest glowa.

Sprzęta nie jest całkiem nowa, w związku z tym nie mam instrukcji, serwisówki gdyby kto mógł

podesłać mi był bym bardzo kontent.

pozdro.... :biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i ja w tych nabyłem takiego potwora.Teraz kolejna przepaść, co ja tam moge powiedzieć pomimo zimna zrobiłem zaledwie 130km.

Gratulacje :icon_biggrin: . A co do zimna, to dobre ciuchy pozwalają jeszcze spokojnie :crossy: pojeździć - ja na swoim już nastukałem 1800 kilometrów (od 27 października) i jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa :crossy: :crossy: :buttrock: :smile:. Jesteś z pomorskiego, więc - jakbyś miał ochotę polatać, daj znać

Edytowane przez Marcin73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i ja w tych nabyłem takiego potwora :icon_biggrin: po wusuce miałem ze 25latek przerwy :buttrock: szkoda, zaczołem nieżle tak mi się wydaje DR 800 po wusuce to przepaść.

Teraz kolejna przepaść, co ja tam moge powiedzieć pomimo zimna zrobiłem zaledwie 130km.

Czuć potęge mocy, przecie to intruz wyścigowy, :icon_eek: do jazdy tym sprzętem potrzebna jest glowa.

Sprzęta nie jest całkiem nowa, w związku z tym nie mam instrukcji, serwisówki gdyby kto mógł

podesłać mi był bym bardzo kontent.

pozdro.... :biggrin:

 

 

Witam.

Gratulacje zakupu :) i powrotu do korzeni :crossy: :)

Niech Ci się dobrze sprawuje.

:flesje:

Pozdrawiam.

 

 

Jak byś chciał jakąś serwisówke to daj znac oczywiście do tego cuda :)

 

Witam.

A wracając do tej części Twojego postu (kolega Boulevard mi przypomniał), masz może tę serwisówkę w jakimś pdf'ie czy czymś podobnym? Można to przesłać przez jakiś serwer?

Jeśli tak to również był bym zainteresowany gdyż mój przypłynął bez książek.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :icon_biggrin: . A co do zimna, to dobre ciuchy pozwalają jeszcze spokojnie :crossy: pojeździć - ja na swoim już nastukałem 1800 kilometrów (od 27 października) i jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa :crossy: :crossy: :buttrock: :smile:. Jesteś z pomorskiego, więc - jakbyś miał ochotę polatać, daj znać

 

 

Chętnie bym pośmigał z kolegami BOLEVARD-owcami, mam teraz wyjazd służbowy i sytuacja rodzinna

(chora Mama) lecz co się odwlecze to nie uciecze :crossy:

Mieszkam 60km od gdyni nad J.Mausz

Jak słońce zacznie wyżej na niebie, pomyslimy jakieś spotkanko "OWIEC" na mojej łące.

pozdo... ;)

 

Witam tak to jest ten gość z myszkowa byłem u niego motorem przymieżyłem i mi je odrazu zamontował

Co do sprzęgło to sprawa jest taka że trzeba ustawić luz sprzęgł bo jest zamały i mało tego że ma tędenje do poślizgnięcia sie to jeszcze wprowadza szarpania, musisz odkręcić ten szpetny dekiel na silniku(3 sróby) nie 6 bo 3 są właściwe a 3 atrapą pużniej jest mniejszy dekielek odkręć go jest tam nakrętka zagnieciona ,rozegnij ją i dokręć do oporu puźniej odkręć o 1 obrót! i zabezpiecz. Poskręcaj wszystko i ustaw luz klamki sprzęgła tak aby miała ok 10-15 mm luzu (10-15mm na końcu klamki) nie możesz jej ustawić tak aby nie miała nic luzu bo kiedy dasz gazu to silnik rusza sie na poduszkach i ten luz ci bedzie znikał wtedy jest dobrze! i teraz należy zakupić olej motocyklowy nie do smażenia frytek(motul)!! bez obrazy tym którzy go leją ale to nie olej do tej maszyny

Wlej castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l (potrzeba 4.7l)ma kolor czerwony i jest świetny sprawdzisz to sie przekonasz sam że to jest olej!!

Sprawdź ustawienie luzu klamki w czasie jazdy np na 1 biegu , połuż ręke na klamce tak aby zneutralizować te 10-15mm i daj ostro gazu trzymając lekko klamke i poczyjesz jak ten luz sam sie neutralizuje zostanie ok 2mm wtedy jest prawidłowo

Mam nadzieje że jest to zrozumiałe

Co do lag to wiem że olej to jedyna regulacja w tym moto ale jeszcze nie testowałem czy 15 czy 20 wlać poprostu musze sobie dobrać .

 

Witam ; moja m109 ma takie same objawy, szarpnięcie przy wbiciu "1" i"2"

Z całym szacunkiem czy Suzuki nie wie o tym jak to zrobić, aby sprzęgło dobrze wyregulować, po

regulacji tą srubą (rozumię dekiel od strony dzwigni biegów) czy natychmiast muszę wymienić olej?

Pozdro.... :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niewiem ile masz przejechane km więc niewiem też jaki masz olej jeśli masz na dotarciu to masz olej mineralny firmy castrol a jeśli już po to powinneś mieć castrol 10w50 lub 40 jeśli zbawi cię 20 zł ale innego nielej

Pozatym teraz masz czas na zmiane oleju i filtru NIE NA WIOSNE

tu msz gościa u którego kupowałem ja i masz wszystko za jednym zamachem i za dobre pieniądze http://www.allegro.pl/item474463676_gpmoto...yntetyk_4l.html

a tu filtr http://www.allegro.pl/item480504111_gpmoto...l_rf_vs_vx.html

i ten właśnie olej , zobaczysz jak jest różnica na tym oleju a np mineralnym czy motulu

poprostu poezja

co do regulacji sprzęgła to wiele vzr trafiło na serwis do regulacji więc w japoni poprostu zawalili sprawe pozatym była jeszcze jedna sprawa z wężykami paliwa od wtrysku też były wadliwe i były bezpłatnie wymieniane na nowe i jeśli twoje moto nie ma kropki nabitej w nr vin a jest w spisie wadliwych to powinneś to wymienić , jeśli masz gwarancje to za darmo, wyśle ci pdf z nr vin w których powinny być wymienione i sprawdzisz sobie

wszumie to były dwie wady z tymi moto i są spowodowane wadą fabryczną którą poprawiali darmowo

Edytowane przez sq9jkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wlej castrola a zobaczysz :)

na castrolu silnik hodzi jedwabiscie, ciszej a skrzynia biegów chodzi jak zegarek nie ma szarpnięć przy zmianie i strzł przy wbiciu 1 jest o wiele mniejszy

Moim skromnym zdaniem motul wiele odbiega od oleju który nadaje sie do moto on raczej nadaje sie do skuterów

W moto masz silnik skrzynie i sprzęgło do smarowania i muszą być odpowiednie składniki które zapewniają dobre smarowanie tych elemętów, nie jestem specem od olei ale jak wlejesz to sam sie przekonasz

nie handluje też castrolem więc nie miej obaw że cie naciągam a pozatym jest tańszy od motula który jest przereklamowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem na jednym i drugim i nie widzę żadnej różnicy.A przejechałem trochę kilometrów.Jeżdżę obecnie na Motulu i więcej nie zmienię na Castrola,znikał w oczach.Tego nawet do auta nie leję.Wolę Mobila.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...