Skocz do zawartości

M1800R ( VZR1800R , M109R ) - temat zbiorczy


maq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to dziwne bardzo... może to kwestia firmy opon

ja mam Dunlopki 250 i 1,5 cm do kardana od bocznego rantu

masz intruza czy bulego?... choć to chyba nie powinno mieć znaczenia...

może masz faktycznie przerobiony wahacz...

 

Bulego ale to nie ma znaczenia Intruz Buli jeden H** tyle ze buli na USA robiony tym sie rożni.

Wahacz raczej seryjny obecnie jestem w Polsce a motocykl po za granicami kraju jak wrócę zrobię fotkę i pokaże.

280club11.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bulego ale to nie ma znaczenia Intruz Buli jeden H** tyle ze buli na USA robiony tym sie rożni.

Wahacz raczej seryjny obecnie jestem w Polsce a motocykl po za granicami kraju jak wrócę zrobię fotkę i pokaże.

jakieś tam różnice drobne są np. sonda lambda jest u bulego w wydechu na szczęście.

więć jesli wszystko jest seryjne to myślę że nasze felgi są za wąskie na 280 i 300 więć opona nie uzyskuje pełnej szerokości tylko jest bardziej zawinięta co wcale nie musi byc wadą w mocnym pochyleniu na zakrecie

ciekawe tylko co ma wiekszą średnicę w takim razie 260/40/18 czy 280/35/18

280 jest niższa ale jesli jej szerokość w stosunku do 260 prawie sie nie różni to musi się odłozyć na średnicy.

 

ps.

a jak możesz to podaj odległość rantu felgi od wahacza po stronie kardana. wszystko będzie jasne

Edytowane przez vonito
a25154f5e50e2b58mc.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano się odłoży :), pierwsza opona (260/40) będzie 'wyższa' o 6 cm od drugiej (280/35). Vonito, pozamieniałeś motocykle ??

 

no tak się złozyło że pozamieniałem... to był moment :smile:

 

ps.

znaczy... 6 mm :) ale nie o tym mówię

chodziło mi o to że na oponę 240-250 felga ma szerokość 8,5"

natomiast na 280-300 winna mieć 10" i jak 280 założy się na felge 8,5" to nie osiągnie ona swojej pełnej szerokości czyli będzie ciut wyższa niz wynika to z oznaczenia.

Edytowane przez vonito
a25154f5e50e2b58mc.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

No i to będzie najlepsza opcja i z tych wszystkich co widziałem najładniejsza .

 

masz nową felgę? nowy tylny wahacz? standartowo jest 240, niektórzy wkładają 260 i to jest max co sie mieści, zresztą już wtedy z opony robi się lekki balon. 280 ? 300? Podeślij fotki?

 

dsc0002tu.jpg

280club11.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie wiecie może gdzie jest wciśnięty przerywacz kierunkowskazów przy vzr1800 bo korzystając z zimy chcę trochę zmian po wprowadzać, a nie chce rozbierać maszyny w poszukiwaniu :)



Panowie wiecie może gdzie jest wciśnięty przerywacz kierunkowskazów przy vzr1800 bo korzystając z zimy chcę trochę zmian po wprowadzać, a nie chce rozbierać maszyny w poszukiwaniu :)

więc sobie odpowiem :biggrin: znalazłem dzisiaj bo spokoju mi nie dawało

żeby znaleźć przerywacz trzeba zdjąć siedzenie kierowcy a następnie odpiąć lewy boczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie wszystkich miłośników jednośladów, a w szczególnosci wielkich fanów Intruza:) Jestem pierwszy raz na tym forum i chciałbym sie w skrócie przedstawic. Moja przygoda z jednosladami zaczeła sie praktycznie od młodzieńczych lat przez komarki, wsk, mz-tki i ostatnim moim motorkiem było Kawasaki Z750S. Po tej kawie miałem przerwe około 4 lat i postanowiłem zakupic piekny sprzet, a mianowicie Intruderka m109r i chciałbym sie dowiedziec od was miłosników Intruz na co zwrocic uwagę przy zakupie. Troche przesledziłem forum i jednoznacznie nie dowiedziałem sie na co zwrócic uwagę. chciałbym sie dowiedziec czy temat zgrzytających biegów to jest normalne w tym modelu i czy jeszcze są jakies wady które mógł by ukryc potecialny sprzedawca. Proszę o pomoc bo jest to pare złotowek do włożenia, a ja kompletnie nie wiem na co zwrócic uwage. Pozdrawiam Lukipsp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam od tygodnia jestem posiadaczem vzr i mam takie pytanie czy ktoś wkładał do swojej maszyny filtry powietrza K&N ?

Czy są potrzebne jakieś regulacje? Miałem taki filtr w VTX 1300 i tam to chodziło bez żadnych problemów i regulacji a jak tutaj to wygląda?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Cytat(sq9jkt @ 28.10.2008 - 15:30) 1318615[/snapback]
Witam tak to jest ten gość z myszkowa byłem u niego motorem przymieżyłem i mi je odrazu zamontował

Co do sprzęgło to sprawa jest taka że trzeba ustawić luz sprzęgł bo jest zamały i mało tego że ma tędenje do poślizgnięcia sie to jeszcze wprowadza szarpania, musisz odkręcić ten szpetny dekiel na silniku(3 sróby) nie 6 bo 3 są właściwe a 3 atrapą pużniej jest mniejszy dekielek odkręć go jest tam nakrętka zagnieciona ,rozegnij ją i dokręć do oporu puźniej odkręć o 1 obrót! i zabezpiecz. Poskręcaj wszystko i ustaw luz klamki sprzęgła tak aby miała ok 10-15 mm luzu (10-15mm na końcu klamki) nie możesz jej ustawić tak aby nie miała nic luzu bo kiedy dasz gazu to silnik rusza sie na poduszkach i ten luz ci bedzie znikał wtedy jest dobrze! i teraz należy zakupić olej motocyklowy nie do smażenia frytek(motul)!! bez obrazy tym którzy go leją ale to nie olej do tej maszyny

Wlej castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l (potrzeba 4.7l)ma kolor czerwony i jest świetny sprawdzisz to sie przekonasz sam że to jest olej!!

Sprawdź ustawienie luzu klamki w czasie jazdy np na 1 biegu , połuż ręke na klamce tak aby zneutralizować te 10-15mm i daj ostro gazu trzymając lekko klamke i poczyjesz jak ten luz sam sie neutralizuje zostanie ok 2mm wtedy jest prawidłowo

Mam nadzieje że jest to zrozumiałe

Co do lag to wiem że olej to jedyna regulacja w tym moto ale jeszcze nie testowałem czy 15 czy 20 wlać poprostu musze sobie dobrać .

 

Witam,

jestem posiadaczem vzr1800, jest już trochę najechane bo 85tys.

Biegi jak wszędzie 1 koszmar, a z 1-2 też szału nie ma.

Natomiast problem się pojawił z klekoczącym sprzęgłem. Szukałem rozwiązania i znalazłem, natomiast coś mnie wprowadziło w błąd.

Przeczytałem wszystkie posty ze #100 ww. i śmiem twierdzić, że powtarzany post wyżej zamieszczony wprowadza ludzi w błąd (idea może słuszna, może autor coś widział, ale nie do końca o co chodziło).

 

To też prostuje:

(pracę wykonać przy okazji zmiany oleju)

- spuszczamy olej z misy olejowe (spód dwie duże śruby), wykręcamy filtr oleju

- jak najbardziej odkręca się dekiel od lewej strony silnika (3 śrubki imbus),

- potem jest dekiel(nakrętka z uszczelką) i tam widać śrubę mocowania na korbowodzie generatora (alternatora, a uzwojenie jest na obudowie od wnętrza) służy ona do przytrzymania w jednej pozycji wału korbowego ( NIE MA TAM Z ŻADNEJ NAKRĘTKI ZAGNIECIONEJ ITP. , NAWET NIE PRÓBUJCIE TEGO ODKRĘCAĆ).

- następnie należy odkręcić układ wydechowy, aby ściągnąć prawą obudowę od strony silna (obudowa sprzęgła)

- po ściągnięciu mamy widoczny kosz sprzęgłowy, na lewo od kosza pierwszą zębatkę skrzyni biegów, a pod koszem na zębatce pompę oleju

- I TU NA ŚRODKU KOSZA SPRZĘGŁOWEGO MAMY ŚRUBIE I NAKRĘTKĘ KONTRUJĄCĄ ZABEZPIECZONĄ,

- poluźniamy śrubę, odbezpieczamy nakrętkę, dokręcamy ją do oporu ( aby się kosz sprzęgłowy nie kręcił można zabić 1 lub przytrzymać od strony generatora ową wymienioną wcześniej nakrętkę, aby nie kręcił się korbowód)

- następnie nakrętkę na koszu sprzęgłowym odkręcamy o jeden obrót, zabezpieczamy, dokręcamy śrubę kontrującą

- zakładamy obudowę sprzęgła (najlepiej z nową uszczelką)

- skręcamy wydech

- od strony lewej zaślepkę i dekiel na 3 śruby

- nowy filtr, uszczelkę filtra przesmarować olejem, zalać 3l., odpalić na 3min. zalać jeszcze 0,6-1,0l. zależy czy przechylaliście moto przy spuszczaniu.

- następnie regulacja luzu linki sprzęgła i klamki, jak pisali wszyscy 10-15mm na końcu klamki

- przesunąć gumę na klamce sprzęgła (ciężko schodzi), dekiel plastik po lewej stronie od silnika (wyczyścić linki i dźwignię sprzęgła - syfi się często)

- mi zawsze wychodzi, że naciąg śrubami kontrującymi przy deklu powinien być na połowie i przy klamce też, wtedy mam przy połowie rozwarcia klamki branie sprzęgła.

 

Dla wytrwałych można zdjąć koszt sprzęgła, rozebrać tarczki, wyczyścić wypłukać w kąpieli oleju z moto. Sprawdzić łożyska kosza sprzęgłowego na ośce, czy nie mają luzu. Tarczki można sprawdzić rozmiary itd wg manualna rozdział 3. Procedura dokręcania sprzęgła też w rozdz. 3-111. Manual serwis można wygooglac przez wpisanie "suzuki m109r service manual", albo "suzuki vzr1800 workshop service manual"

 

Po takim zabiegu na pewno będzie ciszej chodzi.

Co do wbijania biegów na to nie ma ratunku.

 

Problem jest z dostaniem nowej uszczelki pokrywy sprzęgła.

Na razie jeżdżę na starej, ale jakby ktoś miał, albo wiedział, gdzie można dostać chętnie zakupię.

 

Pozdrawiam

 

I pytanie jedno jeszcze, przeczytałem w którymś poście o kapciu 280/35 na ori feldze.

Jeżdżę na 260/40 i nie czuć różnicy między 240/40 a 260/40. Z zamontowaniem nie było problemów, ale po kształcie rantu opony widać, że już to praktycznie koniec możliwości felgi może 270 (ale takich nie produkują).

Jak to wygląda z 280, najlepiej foto ranu opony by się przydało.

Edytowane przez sly_PL

GROMOWŁADY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...