Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem - Honda XR 400


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauważyłem że w mojej hondzie występuje problem ze sprzęgłem, ujawniający się przy nagłym dodawaniu gazu. Np. jade na 3 biegu z małą prędkością, odwijam nagle manetke gazu, a silnik zachowuje się jak silniczek w skuterze, czyli wkręca się na wysokie obroty (ryczy), i powoli przyspiesza, zas po chwili jakby sprzęgło puszcza i przy większej prędkości już nie ma tego zjawiska. Czy może to być spowodowane złym stanem tarcz sprzęgłowych? W serwisówce min. grubość tarczy to 2.6mm, ja mierzyłem i moja każda tarcza ma około 3 mm ( 2.9 -3.0)... Dodam że podczas tego (dziwnego wysprzęglania) ze strony sprzęgła dochodzą dziwne dźwięki. Biegi również nie wchodzą do końca prawidłowo, ciężko jest wrzucić luz na odpalonym silniku, dopiero po zgaszeniu wchodzi elegancko.

Proszę o odpowiedzi, z góry dziękuje.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 sprawy:

1. sprężyna/y sprzęgłowe możliwe że są już "ugniecione" porównywałeś z serwisówką?

2. mimo tego że tarczki mają odpowiednią grubość mogą być "spalone"

3. olej, w jakim jest stanie i czy zalany jest motocyklowy (to by właśnie wskazywało na problemy przy zimnym silniku)

Takie sprawy jak odpowiedni luz na lince pomijam bo to oczywiste. Oprócz tego powodem "trudnego" wrzucania luzu mogą być wypracowane powierzchnie kosza i zabieraka w miejscu współpracy z tarczkami/przekładkami (tarcze klinują sie)

 

PS a czy to nie ta x400 która już jakiś czas "wisi" na allegro? :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc dziś sprawdze sprężyny, a jak sprawdzić czy tarcze są spalone? Olej mam motocyklowy.

 

 

Sprawdziłem sprężyny, w serwisówce jest napisane że mają mieć nie mniej niż 4.50 cm. Moje mają tak około 4.60 -4.70, tylko teraz nie wiem czy są one już na wykończeniu, czy może są w super stanie bo w serwisówce nie jest podane jaka długość mają nowe sprężyny.

 

Przy okazji poczyściłem tarcze i potraktowałem je z wierzchu papierkiem ściernym (tak leciutko), skręciłem wszystko i jest minimalnie lepiej ale dalej występuje to zjawisko.

 

Dodam że gdy dodaje płynnie gazu to motocykl rozpędza się dobrze (płynnie), lecz gdy nagle odkręce manetke silnik zaczyna ryczeć i zmienia sie na pare chwil w skuter.

Proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w Xr , ale w DR jest taka tulejka mosiezna pod koszem sprzeglowhym i tam tez czesto ona ulega zuzyciu , bo dziala jako dystans . Spawdz na fiszkach/manualu co jest za koszem sprzeglowym.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien sprezyny i ta tulejke , zobacz czy stalowe przekladki sa rowne. Zobacz czy kosz nie ma rowkow w miejscach gdzie tarcze sie zapieraja.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest honda i tam takie rzeczy sie nie zużywają. Nowe tarcze nowy olej nowe sprężyny i latać dalej. Bo niestety jeśli stare tarcze nawet miały dobry wymiar tu już sie pewnie zeszkliły. Nowe tarcze wymagają kilkugodzinnego moczenia w oleju. Po złożeniu nie zapomnij o ustawieniu luzu na klamce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zuzywa . nie wazne czy to honda czy rojs rojs , moze w manualu masz podane wymiary tej tulejki. Zacznij od sprezyn i tarcz , przekladki ocen czy sa dobre. Tylko w Dr problem pojawial sie przy dokrecaniu , dokrecenie z sila jak w manualu powodowalo kasowanie luzu na koszu i slizganie sie sprzegla , dokrecenie palcami powodowalo ze sprzeglo pracowalo ok.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie samo klamka sprzęgła chodzi bardzo dobrze. Słyszałem że gdy tarcze są spalone to na przekładkach jest fioletowy odcień... Lecz tego u mnie nie ma. Zdecydowałem że kupie nowe tarcze, i sprężyny. Jakie tarcze polecacie? Mam do wyboru EBC za 160 zł oraz Lucas'a za 240...

Co to znaczy że tarcze są zeszklone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...