Motocyklistaa Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Witam.Ostatnio zauważyłem że w mojej hondzie występuje problem ze sprzęgłem, ujawniający się przy nagłym dodawaniu gazu. Np. jade na 3 biegu z małą prędkością, odwijam nagle manetke gazu, a silnik zachowuje się jak silniczek w skuterze, czyli wkręca się na wysokie obroty (ryczy), i powoli przyspiesza, zas po chwili jakby sprzęgło puszcza i przy większej prędkości już nie ma tego zjawiska. Czy może to być spowodowane złym stanem tarcz sprzęgłowych? W serwisówce min. grubość tarczy to 2.6mm, ja mierzyłem i moja każda tarcza ma około 3 mm ( 2.9 -3.0)... Dodam że podczas tego (dziwnego wysprzęglania) ze strony sprzęgła dochodzą dziwne dźwięki. Biegi również nie wchodzą do końca prawidłowo, ciężko jest wrzucić luz na odpalonym silniku, dopiero po zgaszeniu wchodzi elegancko.Proszę o odpowiedzi, z góry dziękuje.PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 3 sprawy:1. sprężyna/y sprzęgłowe możliwe że są już "ugniecione" porównywałeś z serwisówką?2. mimo tego że tarczki mają odpowiednią grubość mogą być "spalone"3. olej, w jakim jest stanie i czy zalany jest motocyklowy (to by właśnie wskazywało na problemy przy zimnym silniku)Takie sprawy jak odpowiedni luz na lince pomijam bo to oczywiste. Oprócz tego powodem "trudnego" wrzucania luzu mogą być wypracowane powierzchnie kosza i zabieraka w miejscu współpracy z tarczkami/przekładkami (tarcze klinują sie) PS a czy to nie ta x400 która już jakiś czas "wisi" na allegro? :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklistaa Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Ok więc dziś sprawdze sprężyny, a jak sprawdzić czy tarcze są spalone? Olej mam motocyklowy. Sprawdziłem sprężyny, w serwisówce jest napisane że mają mieć nie mniej niż 4.50 cm. Moje mają tak około 4.60 -4.70, tylko teraz nie wiem czy są one już na wykończeniu, czy może są w super stanie bo w serwisówce nie jest podane jaka długość mają nowe sprężyny. Przy okazji poczyściłem tarcze i potraktowałem je z wierzchu papierkiem ściernym (tak leciutko), skręciłem wszystko i jest minimalnie lepiej ale dalej występuje to zjawisko. Dodam że gdy dodaje płynnie gazu to motocykl rozpędza się dobrze (płynnie), lecz gdy nagle odkręce manetke silnik zaczyna ryczeć i zmienia sie na pare chwil w skuter.Proszę pomóżcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 nie wiem jak w Xr , ale w DR jest taka tulejka mosiezna pod koszem sprzeglowhym i tam tez czesto ona ulega zuzyciu , bo dziala jako dystans . Spawdz na fiszkach/manualu co jest za koszem sprzeglowym. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklistaa Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Tak jest tam jakaś tulejka, ale wygląda na to że wchodzi ona do kosza, a zarazem siedzi na wałku, a jej tylnia część jest szersza... Tu widac tę tulejke http://img228.imageshack.us/my.php?image=sprzgohb2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklistaa Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Nikt z was nie miał takiego problemu? Przeciez usterki sprzęgła to dość częsty problem. Proszę pomóżcie mi, mam kupic nowe tarcze? Czy może jest jeszcze coś co może być tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 zmien sprezyny i ta tulejke , zobacz czy stalowe przekladki sa rowne. Zobacz czy kosz nie ma rowkow w miejscach gdzie tarcze sie zapieraja. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 To jest honda i tam takie rzeczy sie nie zużywają. Nowe tarcze nowy olej nowe sprężyny i latać dalej. Bo niestety jeśli stare tarcze nawet miały dobry wymiar tu już sie pewnie zeszkliły. Nowe tarcze wymagają kilkugodzinnego moczenia w oleju. Po złożeniu nie zapomnij o ustawieniu luzu na klamce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) wszystko sie zuzywa . nie wazne czy to honda czy rojs rojs , moze w manualu masz podane wymiary tej tulejki. Zacznij od sprezyn i tarcz , przekladki ocen czy sa dobre. Tylko w Dr problem pojawial sie przy dokrecaniu , dokrecenie z sila jak w manualu powodowalo kasowanie luzu na koszu i slizganie sie sprzegla , dokrecenie palcami powodowalo ze sprzeglo pracowalo ok. Edytowane 14 Czerwca 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Zacznij od najtańszych rzeczy. Przesmaruj linkę Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklistaa Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Nie samo klamka sprzęgła chodzi bardzo dobrze. Słyszałem że gdy tarcze są spalone to na przekładkach jest fioletowy odcień... Lecz tego u mnie nie ma. Zdecydowałem że kupie nowe tarcze, i sprężyny. Jakie tarcze polecacie? Mam do wyboru EBC za 160 zł oraz Lucas'a za 240... Co to znaczy że tarcze są zeszklone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 polecam TWR Lucas , EBC sa lipne Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.