Skocz do zawartości

MIESZANKA -help


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem wyprodukowac kolejny temat na temat mojego gaznika 8) Jak zubożyc mieszanke? bo po pewnym czasie predkosc z 55 spada mi do 45 (jak sie rozgrzje). To wina mieszanki tak mi sie wydaje, za bogatej. Mam gaźnik 16N3-4 są w nim 2 pionowe śróby regulacyjne, jedna przy przyłączeniu do cylindra druga na sprężynce dalej troche. Którą pokrecac i w którą strone??

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gaźnik 16N3-4 są w nim 2 pionowe śróby regulacyjne, jedna przy przyłączeniu do cylindra druga na sprężynce dalej troche. Którą pokrecac i w którą strone??

 

sprobuj metoda prob i bledow ... pokrec jedna - jezeli podniosa sie obroty tzn. ze ta jest od mieszanki :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubka ta malutka na króćcu - dokręcanie = uboższa mieszanka ; odkręcanie = bogatsza

Śrubka duża z tyłu - dokręcanie= bogatsza ; odkręcanie = uboższa

 

Jeśli nie ruszałeś jeszcze tych śrubek to lepiej ich nie ruszaj. Nieprawidłowa ich regulacja oprócz braku wolnych obrotów może powodować dławienie się przy dodaniu gazu na samym początku (tak przy 1000 - 2500 obr/min)

 

Jeśli moto jest wolniejsze jak się nagrzeje to najpierw popróbuj przestawić iglicę lub zmienić dyszę główną.

 

Jeszcze się najpierw zastanów czy ta dolegliwość na pewno jest związana z nagrzaniem się. Być może jest to związane z dłuższą jazdą na pełnym gazie, a nie z temperaturą :?: :!:

Może silnik bierze więcej paliwa niż jest podawane do gaźnika i po jakimś czase poziom paliwa się obniża :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iglice mam na samym dole (obniżoną). Swieca jest czarna tłusta po wykreceniu wiec to chyba za bogata mieszanka? obie sruby juz ruszalem ale wolne sa (tyle ze niższe niz byly). Pozatym zauwazylem tez ze po jakims czasie jazdy wolne obroty same rosną, az do zbyt duzego poziomu. Chcialbym to zmienic, zubożyc mieszanke

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że gdy zacznie zwalniać i się zatrzymasz, postoisz chwilę (nie za długo, tak aby silnik nie ostygnął) i pojedziesz dalej to już będzie jechał szybko :?:

 

Jeśli tak to musisz się skupić na przepustowości zaworka iglicowego oraz (ze względu na nieprawidłową świecę) na składzie mieszanki na wysokich obrotach (czyli rozmiar dyszy głównej oraz stan rozpylacza)

 

Jeżeli dalsza jazda nie jest możliwa po krótkim postoju tylko dopiero po ostygnięciu silnika to zaworek można sobie darować, a sprawdzić trzeba mieszankę na wysokich obrotach, czyli tak jak w poprzednim przypadku rozmiar dyszy głównej oraz stan rozpylacza.

 

No i oczywiście dobrać odpowiedni rowek dla iglicy :banghead:

 

A wolne obroty to zupełnie inna historia.

Najlepiej weź w kieszeń śrubokręt i wyreguluj to cały czas jeżdżąc.

Najpierw musisz rozgrzać silnik, a potem kręcisz minimalnie śrubkami i co chwilę jeździsz, żeby sprawdzić czy się nie dławi przy wyjściu z wolnych obrotów :banghead:

Prędkość wolnych obrotów ustawia się dla rozgrzanego silnika - zimny silnik ostatecznie nie musi pracować na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śrubami nie da sie regulowac?

Śrubami reguluje się zakres niskich obrotów, a średnie i wysokie obroty można dostroić pozycją iglicy i rozmiarem dyszy głównej.

 

Sprawdź czy rozpylacz nie jest rozkalibrowany tzn. zowalizowany w miejsu współpracy z iglicą.

Jeśli rozpylacz jest dobry to sprawdź czy ssanie jest dobrze wyregulowane i czy tłoczek ssania przypadkiem się nie zacina.

Aha: jeszcze warto sprawdzić stan gumki na tłoczku ssania!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tloczek jest ok, sprawdzalem. Ssanie tez sie nie zaciana raczej... a co do dyszy to hmmm... na razie nie chce go rozbierac... ale nie sadze zeby to bylo to... pozatym jak wyglada rozpylacz?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tloczek jest ok' date=' sprawdzalem. Ssanie tez sie nie zaciana raczej... a co do dyszy to hmmm... na razie nie chce go rozbierac... ale nie sadze zeby to bylo to... pozatym jak wyglada rozpylacz?[/quote']

taka rurka z gwintem na zewnątrz przykręcona do korpusu gaźnika z dziurą w środku, iglica wchodzi do tej dziury, a na dole jest gwint wewnętrzny i wkręca się tam dysze główną.

 

Tam gdzie rozpylacz współpracuje z iglicą powinien być okrągły otwór, jeśli jest jajowaty to rozpylacz do wymiany (iglice też można wymienić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nop, Seba, teraz cos spierdoliłem..... jezdzi fatalnie, przerywa, dławi sie i gasnie na wolniejszych, nawet jak doadm gazu np stojac na swiatlach :!: HELP, sa jakies standardowe ustawienia tych srub, w stylu 2 obroty przy maxymalnym wkreceniu (wykreceniu)??

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby istnieją takie wartości, ale przecież nie poto są śruby, żeby w każdym motorze je ustawiać tak samo. Gdyby każdy gaźnik wymagał takiej samej regulacji to nie stosowano by śrub tylko gotowe odlewy.

 

Ustawiając gaźnik według tego silnik będzie działał, ale nie tak dobrze jak mógłby działać po prawidłowej regulacji.

 

śruba z przodu na krućcu: od 2 do 2,5 obr.

śruba z tyłu: 3 obr.

 

Należy je dokręcić do końca a potem w lewo odkręcać licząc obroty

(jeden obrót = 360 stopni, a nie 180 :!: :!: nie wszyscy o tym pamiętają...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprobuje z tym. o cos takiego mi chodzilo, nie musi on dziala jakos super idealnie, bo wiem ze w tym silniku to nie jest za bardzo możliwe, ale niech działa chociaz z vmax 50 i rownymi obrotami (każdymi). Choc ostatnio pokazał ze moze jechac i 60, a jak wyreguluje zapłon ze zderzakiem tłoka... heh.

PS czy te ustawienia ze srubami to sa do simsona czy ogolnie do motocykli?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...