Skocz do zawartości

Zamiana kół enduro na SM w NX 650 Dominator


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich !!!!! :wink:

 

Niestety w tym roku, i prawdopodobnie w przyszłym, nie mogę, ze względów zdrowotnych, jeździć po terenie. Dlatego chcę zmienić koła w swoim enduro (Honda NX 650 Dominator) na koła supermoto. Kiedy wyzdrowieję, kupię sobie małego crossa.

 

Dane NX 650 Dominatora:

 

1. Ogumienie przód: 90/90 - 21 cali

2. Ogumienie tył: 120/90 - 17 cali

3. Masa własna - 183 kg

 

Mam do Was następujące pytania:

 

1. Czy koła SM muszą być w takich samych rozmiarach, co koła enduro?

2. Zamawiać opony dętkowe czy bezdętkowe? Felgi dętkowe czy bezdętkowe?

3. Czy polecacie jakieś opony SM, które będą pasowały do Dominatora?

4. U kogo najlepiej zamawiać koła (czy cały komplet, czy części osobno)?

5. Czy możecie polecić jakąś firmę/ stronę?

 

Bardzo dziękuję za pomoc i uwagi :biggrin:

 

Pozdrawiam !! :)

Liza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła SM są zwykle jednakowych rozmiarów z przodu i tyłu, poza tym raczej nie kupisz opony SM w rozmiarze 21cali więc i tak czeka Cię zakup dodatkowej felgi. Pomyśl też o skuteczniejszym przednim hamulcu a to się wiąże z większą tarczą i adapterem do zamontowania zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy koła SM muszą być w takich samych rozmiarach, co koła enduro?

2. Zamawiać opony dętkowe czy bezdętkowe? Felgi dętkowe czy bezdętkowe?

3. Czy polecacie jakieś opony SM, które będą pasowały do Dominatora?

4. U kogo najlepiej zamawiać koła (czy cały komplet, czy części osobno)?

5. Czy możecie polecić jakąś firmę/ stronę?

 

AD1. nie, jak chcesz zamontować koła supermoto 21 i 17 cali? nie jarze. Zakupujesz sobie 17 na przód i na tył.

 

AD2.Jeśli stać cie na felgi bezdętkowe to ja bym wybrał bezdętkowe. EXCEL gdzieś nie dawno na nasz rynek fajne bezdętkowe wypuścił, ale koszt bezdętkowych jest większy od dętkowych. Zależnie ile masz kasy.

 

AD3.ale opony supermoto 21cali? jak chcesz SM, to zakładaj na przód 17 i wtedy dokupisz sobie opone.

 

AD4. Tu nie pomoge.

 

AD5. http://www.supermoto.pl/ tu masz dużo pozytecznych artykułów i informacji. Wchodziłaś ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy koła SM muszą być w takich samych rozmiarach, co koła enduro?

2. Zamawiać opony dętkowe czy bezdętkowe? Felgi dętkowe czy bezdętkowe?

3. Czy polecacie jakieś opony SM, które będą pasowały do Dominatora?

4. U kogo najlepiej zamawiać koła (czy cały komplet, czy części osobno)?

5. Czy możecie polecić jakąś firmę/ stronę?

 

Bardzo dziękuję za pomoc i uwagi :eek:

 

Pozdrawiam !! :icon_exclaim:

Liza

Koła supermoto to 17 calówki. Z przodu nie zakłada sie innego rozmiaru jak 17 a na tył czasem 18'tkę.

Ja radzę Ci kupić dętkowe obręcze bo nie jesteś w stanie poczuć różnicy poza portfelem. :biggrin:

Nowy zestaw ile może kosztować to nie wiem dokładnie ale widziałem nie dawno komplet kół z oponami, tarczą, arapterem i zaciskiem od DRZ'ty 400 za 2.5tyś. Koszt kółek nie będzie mały ale na pewno satysfakcjonujący.

Dopisane: Na tył kup samą oponę na asfalt a sm tylko przednie koło+opona-to dużo mniejszy koszt bo i po co Ci zmieniać tylne koło na ten sam rozmiar. :)

Po co wymianiac koła nie lepiej wymienic opony poprostu ? Kup sobie taka bardziej szosowa opone na przod 21 i na tyl szosowke 17 spokojnie dostaniesz...

Widzę że nie jeździłeś motorem supermoto. Różnica jest ogromna(pod względem prowadzenia moto) w zamontowaniu kół sm a szosowych opon na obręcze enduro.

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze wyjscie to albo kupic 17stke na przod poszukaj na forach supermoto albo wsadzic kola z jakiejs inej hondy szosowki tak jak na tych fotach co pokazalas

 

http://www.supermoto.pl/ tu powinni cos wiecej wiedziec jakie kola moga pasowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy.. :icon_razz:

 

Chciałabym kupić nowe felgi, opony, szczeki hamulcowe, lagi, błotnik (przód i tył) oraz wahacz od CBR 600 i wstawić do swojego NX 650. Jednak nie wiem, czy będą na 100% pasowały, czy sterowność motocykla nie będzie zaburzona (CBR ma mniejsze i szersze koła). Dlatego chciałabym wpierw przymierzyć koła, lagi i wahacz od CBR 600 do swojego NX 650.

 

Jeżeli może ktoś udostępnić na parę godzin swoją CBR w celach przymiarki części - bardzo proszę o kontakt :notworthy:

 

Pozdrawiam, Liza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy koła od CBR 600 nie będą za szerokie do NX 650?

 

Ogumienie: przód - 120/80 - 17''

Ogumienie: tył - 160/60 - 17''

 

Zbyt szerokie opony nie doprowadzą do utraty sterowności?

Wręcz przeciwnie. Na dobrych oponach motor jedzie jak po szynach.

 

Zobaczymy.. :biggrin:

 

Chciałabym kupić nowe felgi, opony, szczeki hamulcowe, lagi, błotnik (przód i tył) oraz wahacz od CBR 600 i wstawić do swojego NX 650. Jednak nie wiem, czy będą na 100% pasowały, czy sterowność motocykla nie będzie zaburzona (CBR ma mniejsze i szersze koła). Dlatego chciałabym wpierw przymierzyć koła, lagi i wahacz od CBR 600 do swojego NX 650.

 

Jeżeli może ktoś udostępnić na parę godzin swoją CBR w celach przymiarki części - bardzo proszę o kontakt :notworthy:

 

Pozdrawiam, Liza

Hmm a nie za dużo chcesz wymienić?? Załóż za przód koło 17(na szprychach!!!) z oponą 120/80 a na tylne koło 140/60 i śmigaj bo wydasz mase kasy a efekt "wiejski tuning". Ja tak bym zrobił a resztę kasy do skarpetki(na crossika). :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do hamulcow przydaloby sie kolo na przod z wieksza tarcza, adapter zacisku dorobic to nie taki duzy problem, zalej zawias gestszym olejem, mozna zmienic sprezyny, blotniki jak najbardziej na jakies krotsze a kola to mysle ze ktos kumaty zrobi zeby to bylo ale od czego ciezko powiedziec, popytam chlopakow tu u mnie moze cos znajde to dam znac.

 

160 to nie tak duzo w koncu mysle ze wejdzie spokojnie w seryjny wahacz. co do felg to co szprychy w sm to szprychy i chyba wyjda taniej bo tylko przod felga..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popytaj może gdzieś w swoim regionie, bo kojarzy mi sie że właśnie w Wawie ktoś przerabiał od supersportów fele na supermoto.

 

Zależnie ile masz kasy, ja to szczerze po zmianie przodu na 17 szrychowke to bym tylko krótsze błotniczki i wsio ryba.

 

Chyba że masz dużo kasy wolnej to czemu nie.

 

ja mam z tyłu 130, Dominator pewnie podobnie, to jest troche rużnicy meidzy 130,a 160.

 

Wręcz przeciwnie. Na dobrych oponach motor jedzie jak po szynach.

bez zmiany zawiechy to wątpie co by tak dominator miał jak po szynach jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...