JERY Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Witam. Mam do was pytanie o pewien problem z ukladem chlodzenia. Moto odpalam na zimnym silniku. Odpala od pstrykniecia na ssaniu. Po 2-3 minutach zmniejszam ssanie o polowe. Mija 5 min. i wlacza sie wntylator chlodnicy. Troche szybko jak na zimny silnik. Wentylator pochodzi 5 min. i sie wylacza. Mija 5-10 min, wentylator znowu sie wlacza i juz nie ma zamiaru sie wylaczyc. Czekalem 15 min. ale zwatpilem i wylaczylem zaplon (nie stacyjke) wentylator sie wylacza. Odpalam moto po raz 2gi i wentylator nie chodzi. Przestraszylem sie ze cos jest nie halo i dalem motongowi spokoj. Podczas tych cyrkow z wentylatorem, silnik jest cieply (spokojnie mozna trzymac dlon na bloku/cylindrach). Kontrolka oleju nawet nie bylysnie podczas pracy silnika. Moto swiezo sprowadzone z Anglii. Poradzcie cos pls. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 wez moze sposc stary plyn z ukladu chlodzenia(o ile cos tam jeszcze jest?) i zalej go nowym...jezeli sytuacja sie powtorzy to moze byc cos rypniete z czujniekiem temp? widze ze wyplacili odszkodowanie za szerszenia/mmmmm Fazer 1000:D/pzdr stary:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 tak jak wyżej,podejrzewam termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 wadliwy wlacznik wentylatora, nic innego. sprawdz moze jeszcze kabelki, bo czesto on zalacza mase i jak masz gdzies przetarty kabelek to od drgan moze sie zalaczac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joda Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 (edytowane) Ten typ tak ma. Wentylator się wyłącza odrazu po wrzuceniu pierwszego biegu. A tutaj więcej informacji : http://www.opolezone.com/fazer/forum/viewtopic.php?t=10 :buttrock: Edytowane 8 Czerwca 2008 przez Joda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Dokladnie tak samo jest we wszystkich kilo.U mnie tez tak bylo.No stress :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 witam. moj przypadek jest dokladnie odwrotny tzn. wentylator sie nie zalacza:/ tydzien temu kupilem moto(anglik), stal w pomieszczeniu o temp ok 20stopni C, dzis odpalilem (na ssaniu praktycznie po dotknieciu startera) pochodzil chwile na ssaniu ok 2500-3000obr/min, pozniej chwile bez ssania 1200obr(wszystko ladnie, pieknie) pojechalem na przeglad zerowy ok 3km, wrocilem i zauwazylem ze wentylator prawdopodobnie wcale sie nie zalaczyl. podkrecilem na postoju do 5000obr zeby zobaczyc czy sie wlaczy i po kilkudziesieciu sekundach z przewodu odplywowego pod silnikiem zauwazylem ze leje sie plyn chlodniczy, odrazu zgasilem silnik, wylalo sie ok 200ml plynu i po zgaszeniu bylo slychac w silniku jakby delikatne bulgotanie!!! ktore ustalo po kilkunastu sekundach. Temperatura otoczenia ok -2, poziom oleju w silniku-prawidlowy, blok cylindra i dekle byly dobrze rozgrzane, ale moglem dotknac reka, podczas jazdy na stacje diagnostyczna nie przekraczalem 7000obr. Schowalem moto i nie odpalalem zeby czegos nie uszkodzic. Dodam, ze przez ostatnie 3 miesiace u poprzedniego wlasciciela maszyna stala nieuzywana. Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki (termostat?, jakis czujnik temp.?) ewentualnie jakas metode ktora moglbym sprawdzic co jest nie tak. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Kolego masz do sprawdzenia kilka rzeczy. Na początek włącznik wentylatora, wentylator, termostat. Na początek pomierzyć napiecia, później włacznik wentylatora itd. Jak wiesz jak to sam a jak nie to do elektryka. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Kolego masz do sprawdzenia kilka rzeczy. Na początek włącznik wentylatora, wentylator, termostat. Na początek pomierzyć napiecia, później włacznik wentylatora itd. Jak wiesz jak to sam a jak nie to do elektryka. [/quo ok, a co z tym "ulatniajacym sie" plynem? 2 setki plynu na glebie to normalna reakcja na usterke wentylatora? (nie wiem czy nie lecialby dalej gdybym nie zgasil silnika). dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 A co pokazuje czujnik temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Oczywiści, że normalne, iż przez korek lub zbiornik wyrównawczy wywaliło Ci płyn. Po prostu po znalezieniu usterki uzupełnij. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 A co pokazuje czujnik temperatury? powiem szczerze, ze nie zwrocilem uwagi! zgasilem i raczej skoncentrowalem sie na obserwowaniu ukladu chlodzenia. Postaram sie sprawdzic to w przyszlym tygodniu i napisze jaka byla przyczyna-moze komus sie to przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_akros Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Fazerka ma diodę od temperatury ale jeszcze nigdy mi się nie zaświeciła. Co do wentylatora to na wolnych obrotach nigdy mi się nie zakręcił ale przy trzymaniu na ssaniu po ok 5min od otwarcia dużego obiegu załącza się na jakieś 2-3min następnie chwila ciszy i znów to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Dzieki za zainteresowanie. Przyklady z linkow to prawda. U mnie tez tak jest, ze gdy wlaczy sie jedynke to wentylator momentalnie przerywa prace. Ktos mi powiedzial ze maja tak jedynie fazery na rynek Brytyjski i Amerykanski. Nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Dzieki za zainteresowanie. Przyklady z linkow to prawda. U mnie tez tak jest, ze gdy wlaczy sie jedynke to wentylator momentalnie przerywa prace. Ktos mi powiedzial ze maja tak jedynie fazery na rynek Brytyjski i Amerykanski. Nie wiem ile w tym prawdy. Jest to nieprawda. Ja miałem z Niemiec i było identycznie. Zresztą kiedyś był na forum kilofazer temat o wentylatorze i wszystkim włączał się automatycznie po 1-2 minutach pracy silnika. Nawet zimą...Wrzucenie biegu powoduje wyłączenie wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.