Skocz do zawartości

ogień zjarał filtr powietrza


kozi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam kłopot:

odpalałem motocykl i ... strzał, chwilę poźniej dym z pod siedzenia....

rozkręciłem - spalił się filtr powietrza

wokół filtra wyczułem benzynę (co z tym zrobić już znalazłem na forum), nie wiem czy była tam wcześniej

 

czy mogło się coś uszkodzić?

co powinienem sprawdzić po takim wystrzale?

może ktoś ma książkę serwisową do EN500 - po angielsku lub polsku- chętnie od kseruję lub kupie na spółkę.

 

znajomy sugerował mi że to może być przyczyną złej regulacji zapłonu - jeśli tak to jak go ustawić ???

 

pomocy - maszyna została na działce a mnie szlag trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra od jednego strału nie mogło spalic, wiec musiała być tam benzyna juz wczesniej, ktora teraz sie zapaliła ale to juz napisałeś. Co sie mogło uszkodzić....sprawdz te przepustnice podcisnieniowe-membrany z nich, krócce dolotowe czy nie popekały, obudowa filtra.

Raczej to wina ustawień gaźnika/regulacji luzu zaworowego. Zapłon jest chyba elektroniczny w EN i nie da sie go ustawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie wiąże sie z rozłożeniem gażnika?

czy jeśli tego nie zrobie to mogę dojechać do wawy i sprawdzić w domu?-czy konsekwencje mogą mnie kosztować?

 

obudowę sprawdzałem i jest cała, a teraz się kumpel przyznał że mi grzebał przy gażniku - chyba przy regulacji powietrza (z opisu wynika) :banghead:

powinno sie taki obcinać ręce :icon_mrgreen:

 

dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bym byl przy tym to bym nie dal

 

zostawiłem go na 10min w garażu i ...

nauczka nprzyszlosc - nie zostawiaj zjaranego kumpla przy maszynie - nawet jak razem konczyliscie zawodowe i technikum mechaniczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź czy kranik nie przepuszcza Ci benzyny (w EN jest podciśnieniowy) bo jeśli tak a zaworki iglicowe nie trzymają dobrze benzyna przelewa Ci się przez gaźnik do obudowy filtra powietrza gromadzi się tam i przy próbie odpalenia eksploduje, po drugie sprawdź czy olej nie ma zapachu benzynki bo jeśli tak to znaczy że paliwko Ci się leje i musisz po pierwsze wymienić zaworki iglicowe a po drugie profilaktycznie zestaw naprawczy do kranika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz jeździć moto w takim stanie to raczej nic się nie stanie jeśli unikniesz podróży przez pola i piachy, zakurzone trasy itd. Mot będzie smigać lepiej niż z filtrem. Sam celowo wyjmowałem filtr w GS500 bo lepiej smigała, lepiej gadała i mniej paliła. Latałem tak ok. 40kkm i było git. ;)

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i dojechalem, moto juz po serwisie ale nadal jakos ... slabo sie zbiera, chociaz gaźniki regenerowali i regulowali filtr juz mam nowy ... .może sie po prostu przyzwyczaiłem do niego i warzenia nie robi :icon_mrgreen:

 

tak czy inaczej - DZIEKI ZA POMOC -dzieki wam mialem mniej stresow w trasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...