christopheer Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam szanowną brać motocyklową. Chciałbym zapytać jak usuwacie i zabezpieczacie powłoki chromowane, niklowane, aluminiowe i pozostałe, które się "świecą" w Waszych motocyklach? Wiadomo, że po pewnym czasie użytkowania, wszystkie te powłoki pokrywają mniejsze lub większe ryski, zarysowania i obtarcia. Jak można z tym walczyć?, co stosować? Jak doprowadzić te powierzchnie do idealnego stanu. Ostatnio przewiozłem koleżankę /ale była zachwycona ... hihihihi :P / tylko, że zostawiła mi na wydechu przypaloną gumę od podeszwy swojego buta i nie mogę się teraz tego pozbyć. Nie chę porysować powierzchni przy skrobaniu tego paskudztwa. Macie napewno swoje sposoby i specyfiki. Nie chę testować swojej maszyny na różnych środkach ... Proszę o porady.Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marten Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam szanowną brać motocyklową. Chciałbym zapytać jak usuwacie i zabezpieczacie powłoki chromowane, niklowane, aluminiowe i pozostałe, które się "świecą" w Waszych motocyklach? Wiadomo, że po pewnym czasie użytkowania, wszystkie te powłoki pokrywają mniejsze lub większe ryski, zarysowania i obtarcia. Jak można z tym walczyć?, co stosować? Jak doprowadzić te powierzchnie do idealnego stanu. Ostatnio przewiozłem koleżankę /ale była zachwycona ... hihihihi :buttrock: / tylko, że zostawiła mi na wydechu przypaloną gumę od podeszwy swojego buta i nie mogę się teraz tego pozbyć. Nie chę porysować powierzchni przy skrobaniu tego paskudztwa. Macie napewno swoje sposoby i specyfiki. Nie chę testować swojej maszyny na różnych środkach ... Proszę o porady.Pozdrawiam wszystkich! koledze tez plecaczek zostawil kawalek buta na wydechu i uzyl nitro, zeszlo. Oczywiscie musisz poczekac az wydech ostygnie ;) A, i uwazaj, zeby nitro nie uzyc na czesciach lakierowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 gume z wydechu tylko na cieplo - patyczkiem. A potem pasta i polerka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 gume z wydechu tylko na cieplo - patyczkiem. A potem pasta i polerka.Nie tylko :flesje: chociaż to dobry sposób. Ja polecam coś z acetonem, np. zmywacz do paznokci albo czyścik do pianki montażowej - NA ZIMNO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tatsu Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Sam przypalam podeszwy na tłumikach czasami odzież. Odkąd mam wąskie cobry sytuacja jest tragiczna. Taki urok. Jak już zapieprzą się dobrze, to najpierw na ciepło co sie da. A potem to różnie. Znalazłem środek którym czyszczone są przypalania po smarach na cylindrach do druku, rozpuszcza ładnie tylko długo trzeba sie bawać, zero rys na chromach. Można próbować środkiem do czyszczenia komór wędzarniczych, są dwa jeden na ciepło drugi na zimno. Trzeba tylko uważać na aluminium. A szczerze mówiąc to od pewnego czasu, po prostu skrobię i sie nie przejmuję. Parę rys więcej parę mniej. W końcu to sprzęt użytkowy. A rurki i tak są czasami do wymiany, choćby po szlifie. Po prostu przestałem się przejmować, i taką radę tobie daję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Dołączę się do tematu. Czym czyścić motocykl na "codzień" żeby elementu lakierowane/ chromowane ładnie się świeciły? (że wodą to wiem:D chodzi mi o jakiś chemiczny środek).pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejdżej Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Dołączę się do tematu. Czym czyścić motocykl na "codzień" żeby elementu lakierowane/ chromowane ładnie się świeciły? (że wodą to wiem:D chodzi mi o jakiś chemiczny środek).pozdrawiam polecam stary dobry plast-mal - zarówno do chromu jak i powierzchni lakierowanychpo nałożeniu bardzo łatwo wypolerować a efekt super ,właśnie skończyłem czyścić maszynę i lśni się jak psu jajca :) pozdrawiam:jj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 polecam stary dobry plast-mal - zarówno do chromu jak i powierzchni lakierowanychpo nałożeniu bardzo łatwo wypolerować a efekt super Czy to jets coś takiego jak auto-max (pasta lekkościerna chyba) że można stosować raz na 6 miesięcy czy można przy każdym czyszczeniu moto w celu polepszenia efektu używać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Wszystkie pasty lekko ścierne mozna używać tylko i wyłącznie w przypadku usuwania rys i zmatowień.Nie należy ich nadużywać bo nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Do codziennej pielęgnacji może być używany np wspomniany Plastmal,pasta Tempo do lakieru i do chromu,czyli środki delikatne i raczej nie ścierne. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejdżej Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Czy to jets coś takiego jak auto-max (pasta lekkościerna chyba) że można stosować raz na 6 miesięcy czy można przy każdym czyszczeniu moto w celu polepszenia efektu używać? plast-mal nie jest pastą lekkościerną - można stosować po każdym myciu , tylko po całkowitym wyschnięciu moto ,jak dasz na mokry to ku....wsko ciężko sczyścić.jj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 dzięki za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Nie tylko :biggrin: chociaż to dobry sposób. Ja polecam coś z acetonem, np. zmywacz do paznokci albo czyścik do pianki montażowej - NA ZIMNO. Ja mam dobry sposób, sprawdzony. Ważne tylko, aby nie czekać. Zaraz jak tylko stwierdzimy, że nam sie coś przypiekło nalezy podjechać na pierwszą lepsza myjnię ręczną i polecieć z Karchera. Zanim zacznie stygnąć i zanim się zdąży porządnie usmażyć. Odrywa się i ślad nie zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Witam. Mam taką o to sprawę:chrom na metalowym elemencie - chciałbym się go pozbyć, zdjąć, usunąć, zedrzeć :icon_evil: metody jakimi się posłużyłem dotychczas:papier scierny - jedynie "ściągnął" rdzę, która niegdyś zastąpiła brakujący chromZmywacz do starych powłok lakierniczych (firma dragon) - w zasadzie nie wpłynęło na element.szczotka druciana + żyletka - pozdejmowała chromy na brzegach wżerów z rdzy (czyli niewiele) Myslałem że może jakoś woda z solą coś zdziała (wymusi dalsze rdzewienie a więc i wykruszanie chromu) ? Jednak obawiam się, że może to trwać tygodniami. Co byście polecili ?Chodzi o domowe sposoby , bo domyslam się że piaskowanie byłoby pomocne... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 W firmach zajmujących się chromowaniem zdejmują stary chrom wytrawiając elementy w kwasie i nie jest to szybka operacja.Czas trwania jest zależny od wielkości elementu i od grubości powłoki chromu. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 (edytowane) W firmach zajmujących się chromowaniem zdejmują stary chrom wytrawiając elementy w kwasie i nie jest to szybka operacja.Czas trwania jest zależny od wielkości elementu i od grubości powłoki chromu. wielkie dzięki za zainteresowanie ... :D jakbys jeszcze mógł mnie uświadomić - jaki to kwas? bo ja obawiam się że chrom jest trwalszy / twardszy od tego metalu, i kwas zajmie się właśnie elementem zamiast chromem. Chyba że to jest specjalny kwas mający wpływ tylko na powłokę chromową :cool: ? Edytowane 28 Maja 2008 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.