Skocz do zawartości

WSK 175 koło zamachowe?


maxwronki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktokolwiek widział kiedykolwiek koło zamachowe w WSK 175 w 059 koło zamachowe? Może ktoś ma takie koło, chętnie je skopiuje. Co to daje każdy wie, jednak nie miałem nigdy okazji wypróbować silnika z takim kołem. A że istniało - mogę podesłać na maila stronkę z katalogu. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ILE MNIE PAMIĘĆ NIE MYLI to były silniki Dezamet- wysokoobrotowe z prądnicą (wirnik) i Wiatr- miały niższe obroty, układ zapłonowy- magneto (koło zamachowe) i miały trwalsze skrzynie

 

Silniki W-2 miały koło zamachowe ,które miało być w przyszłości kołem zębatym rozrusznika. W silniku 059 tego ustrojstwa już nie ma. Brak koła lepsze przyspieszenie, mniejsza elastyczność silnika, z kołem na odwrót.

Mnie się osobiście lepiej jeździ z kołem , mniej trzeba mieszać biegami na górkach.

Akurat remontuję silnik z Gazeli i mam to kółeczko na wierzchu to ci wkleję foty z wymiarami.

A co do trwałości skrzyń to pierwsze silniki W-2 miały gorsze wodziki blaszane,które lubiły sie uginać i przez to wyskakują biegi. Późniejsze silniki maja wodziki kute które są dużo trwalsze. Słabe w pierszych silnikach są też sprężyny wybieraka, twarde i kruche.

U siebie założyłem wodziki kute i skończył się problem z wyskakiwaniem biegów, jednak aby je założyć musiałem popracować nad nimi pilnikiem ,bo nie były do końca obrobione.

Silniki wiatr(W-2) w początkowej fazie produkcji miały iskrownik(SHL M 11W), potem szwedzki alternator HALDEX(pierwsze gazele), potem do 1975 roku alternator Zelmot 12V (gazela ,wsk m21), a po 1975 też alternator zelmot ale o napięciu 6V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

059A silnik z kołem z wnęka pod rozrusznik

059 silnik bez koła z nęka pod rozrusznik

060 silnik bez koła

Koło nie słuzło do rozrzusznika tylko do poprawienia nieco krzywej momentu;)

 

Weź stronę z katalogu gazeli i poczytaj co na niej pisze :biggrin: pozycja 9 :biggrin: :

 

schowek01zh7.th.jpg

gazelakatalog1mk4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Slaczek, mam po prostu zamiar wypróbować pracę tego silnika przy założonym kole zamachowym. Przy okazji jak bedziesz mierzył te koło to zważ je - interesuje mnie też jego masa. :flesje:

 

Odległość jest dobra tylko zapomniałeś o jednym :

Pomiędzy kołem rozrusznika a samym rozrusznikiem musi być dodatkowa przekładnia ze spprzęgłem jednokierunkowym. Najczęściej jest to dwa dodatkowe koła (aby nie zmieniać kierunków obrotu).

Dlatego taka odległość ;)

 

A co do rozrusznika ,życie zweryfikowało plany i nie wszedł nigdy w życie, miał być szwedzki firmy SEM identyczny jak w małych 125.

Ale wysoka cena Gazeli bardzo ograniczyła jej sprzedaż a z rozrusznikiem była by jeszcze droższa ,to by była kompletna klapa.

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...