maxwronki Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 WitamCzy ktokolwiek widział kiedykolwiek koło zamachowe w WSK 175 w 059 koło zamachowe? Może ktoś ma takie koło, chętnie je skopiuje. Co to daje każdy wie, jednak nie miałem nigdy okazji wypróbować silnika z takim kołem. A że istniało - mogę podesłać na maila stronkę z katalogu. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Jesli masz na mysli kolo mangesowe, to czterobiegowe silniki SHL o pojemnosci 175ccm mialy takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 O ILE MNIE PAMIĘĆ NIE MYLI to były silniki Dezamet- wysokoobrotowe z prądnicą (wirnik) i Wiatr- miały niższe obroty, układ zapłonowy- magneto (koło zamachowe) i miały trwalsze skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 O ILE MNIE PAMIĘĆ NIE MYLI to były silniki Dezamet- wysokoobrotowe z prądnicą (wirnik) i Wiatr- miały niższe obroty, układ zapłonowy- magneto (koło zamachowe) i miały trwalsze skrzynie Silniki W-2 miały koło zamachowe ,które miało być w przyszłości kołem zębatym rozrusznika. W silniku 059 tego ustrojstwa już nie ma. Brak koła lepsze przyspieszenie, mniejsza elastyczność silnika, z kołem na odwrót.Mnie się osobiście lepiej jeździ z kołem , mniej trzeba mieszać biegami na górkach.Akurat remontuję silnik z Gazeli i mam to kółeczko na wierzchu to ci wkleję foty z wymiarami.A co do trwałości skrzyń to pierwsze silniki W-2 miały gorsze wodziki blaszane,które lubiły sie uginać i przez to wyskakują biegi. Późniejsze silniki maja wodziki kute które są dużo trwalsze. Słabe w pierszych silnikach są też sprężyny wybieraka, twarde i kruche.U siebie założyłem wodziki kute i skończył się problem z wyskakiwaniem biegów, jednak aby je założyć musiałem popracować nad nimi pilnikiem ,bo nie były do końca obrobione.Silniki wiatr(W-2) w początkowej fazie produkcji miały iskrownik(SHL M 11W), potem szwedzki alternator HALDEX(pierwsze gazele), potem do 1975 roku alternator Zelmot 12V (gazela ,wsk m21), a po 1975 też alternator zelmot ale o napięciu 6V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 059A silnik z kołem z wnęka pod rozrusznik059 silnik bez koła z nęka pod rozrusznik060 silnik bez koła Koło nie słuzło do rozrzusznika tylko do poprawienia nieco krzywej momentu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 059A silnik z kołem z wnęka pod rozrusznik059 silnik bez koła z nęka pod rozrusznik060 silnik bez koła Koło nie słuzło do rozrzusznika tylko do poprawienia nieco krzywej momentu;) Weź stronę z katalogu gazeli i poczytaj co na niej pisze :biggrin: pozycja 9 :biggrin: : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxwronki Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Dzięki Slaczek, mam po prostu zamiar wypróbować pracę tego silnika przy założonym kole zamachowym. Przy okazji jak bedziesz mierzył te koło to zważ je - interesuje mnie też jego masa. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 hmm no wiesz mnie sie wydawłąo ze to jednak zbyt daleka odległosc od rozrusznika;) Sorry za pomyłke. W kazdym razie w silniku 059 da sie rozrusznik zamontowac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxwronki Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 No to nastepne pytanie: jak ten rozrusznik wygladał i czy ktoś go widział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 rozrusznika nie widziałem ale wiem ze łatwo dopasowac jakis nowy rozrusznik np od jakiejs 125 4T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 (edytowane) Dzięki Slaczek, mam po prostu zamiar wypróbować pracę tego silnika przy założonym kole zamachowym. Przy okazji jak bedziesz mierzył te koło to zważ je - interesuje mnie też jego masa. :flesje: Odległość jest dobra tylko zapomniałeś o jednym :Pomiędzy kołem rozrusznika a samym rozrusznikiem musi być dodatkowa przekładnia ze spprzęgłem jednokierunkowym. Najczęściej jest to dwa dodatkowe koła (aby nie zmieniać kierunków obrotu).Dlatego taka odległość ;) A co do rozrusznika ,życie zweryfikowało plany i nie wszedł nigdy w życie, miał być szwedzki firmy SEM identyczny jak w małych 125.Ale wysoka cena Gazeli bardzo ograniczyła jej sprzedaż a z rozrusznikiem była by jeszcze droższa ,to by była kompletna klapa. Edytowane 28 Maja 2008 przez slaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.