Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Gratulacje :) Co do odpalania, to musisz mieć porządny i dobrze naładowany akumulator inaczej ciężko pali. A co do uciekania przodu to od za niskiego ciśnienia lub za dużego, poprzez złe ustawienie zawiasu, a kończąc na dojechanej oponie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona jest nówka- 95% , przedemną jeździł typ - na oko 95kg, ja ważę 60, więc musiałbym chyba ustawić pod siebie zawias, tylko na jakich pokrętłach.. na przednim zawieszenie to pokrętełko u góry czy na dole i w jaką strone kręcić - tylko właśnie żeby jakie było dla mnie - twarde czy miekkie ?

 

może są jakieś ustawienia serwisowe pod wage np "zakreć na maxa a potem 3 obroty w xxx strone" ?

 

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona jest nówka- 95% , przedemną jeździł typ - na oko 95kg, ja ważę 60, więc musiałbym chyba ustawić pod siebie zawias, tylko na jakich pokrętłach.. na przednim zawieszenie to pokrętełko u góry czy na dole i w jaką strone kręcić - tylko właśnie żeby jakie było dla mnie - twarde czy miekkie ?

 

może są jakieś ustawienia serwisowe pod wage np "zakreć na maxa a potem 3 obroty w xxx strone" ?

 

Cześć Grebur,

Moim zdaniem na zimno nie powinno puszczać dyma, jak biało to może świadczyć o drobnej nieszczelności uszczelniaczy zaworowych.

Co do zozrusznika to sporo katów tak ma, oryginalnie za słaba baretia jest w nich i b czesto zimny nie chce odpalić. Na ciepło np mój praktycznie za każdym razem z guzika a na zimno nawet nie wlczę tylko od razu strzał z buta.

Jak słabo też odpala na ciepło - własnie jakby komprecha go blokowała - to może pora zerknąć w zaworki.

 

Zawias - bazowe ustawienie serwisówki to:

Przód

góra- wkręć do oporu i odkręć 12 klików

dół - wkręć do oporu i odkręć 14 klików

Tył

góra - do oporu i wykręć 5 klików

dół - do oporu i wykręć 25 klików

Zobacz jak wtedy bedzie chodził, jak ok, to już koło tego próbuj szczegóły sobie reguować pod siebie.

 

A koło masz proste? - z tym róznie bywa.

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ciepłego odpala bez problemu, 1s krecenia rozrusznikiem i pyrka.

 

A klików tj ten dźwięk przy przekręcaniu - takie klikanie właśnie czy chodzi o miare obrotu ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielka ilość białego dymu to para wodna.

 

 

Teraz? przy takiej temp na dworze???? :biggrin:

Ale jak delikatnie to nie ma co narzekać, qmpla exc też lekko zakopci i od zmiany do zmiany ubytku nie widzi. Drobiazg, latać nie przyjmować sie.

 

Grebur - tak, o te kliknięcia wyczuwalne chodzi - nie o pełne obroty

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz? przy takiej temp na dworze???? :biggrin:

Ale jak delikatnie to nie ma co narzekać, qmpla exc też lekko zakopci i od zmiany do zmiany ubytku nie widzi. Drobiazg, latać nie przyjmować sie.

 

Grebur - tak, o te kliknięcia wyczuwalne chodzi - nie o pełne obroty

 

Pzdr

 

Jeśli maszyna wcześniej była myta, albo znalazł kawałek błota / wody i tam coś tworzył. Albo takie "super" paliwo hehehe :icon_mrgreen: . Także na biedę może takie coś być. U mnie ostatnio z wydechu po odpaleniu wyleciało trochę kurzu :flesje:

 

A generalnie co do maszyny to posprawdzaj wszystko i porób serwisowe wymiany, a potem ogień!

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wam też tak głośno wchodzą biegi ? u mnie ze sprzęgłem czy bez zawsze trzaśnie nie ważny czy 1 czy 6 bieg, nie aż tak głośno jednak odczuwalnie.

 

co do serwisowych wymian to był wymieniany olej, filtr prany ale nie długo go wypiore, gaźnik wporząsiu więc myśle że zaworki starczą bo klekocze ale czytałem że na 0,10mm nie będzie tak głośny silnik.

 

http://www.bikepics.com/members/grebur/00400exc/ a to mój ktm

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wam też tak głośno wchodzą biegi ? u mnie ze sprzęgłem czy bez zawsze trzaśnie nie ważny czy 1 czy 6 bieg, nie aż tak głośno jednak odczuwalnie.

 

co do serwisowych wymian to był wymieniany olej, filtr prany ale nie długo go wypiore, gaźnik wporząsiu więc myśle że zaworki starczą bo klekocze ale czytałem że na 0,10mm nie będzie tak głośny silnik.

 

http://www.bikepics.com/members/grebur/00400exc/ a to mój ktm

 

Gratulacje, ładna sztuka.

Nie wiem o co ci z tymi biegami chodzi. Biegi np u mnie wchodzą ładnie z wyczuwalnym idealnie oporem na bucie, nie ma specjalnie nic głośnego przy wbijaniu wyżej niżej w czasie jazdy, bo po odpaleniu zimnego to wiadomo jedynka czasami głośniej wskoczy.

Powiem Ci tak: koniecznie zrób serwis - zaworki plus szczelina miedzy dźwigienkami a podkładką sprężyny ( ty masz stalowe zaworki to w tym temacie plus), łańcuszek, zmień oliwę (pamiętaj o 2 sitkach pod silnikiem) żebyś miał to z głowy a reszta w praniu wyjdzie - słuchaj go (ale tylko jak orze) , wyczuwaj i ucz sie go. KTMy to często zajebiste sieczkarnie, chodza jakby sie miały rozsypać na wolnych ale jak już widzą ogień w nadgarstku szofera to muzyka dla ucha wtedy na wysokich (przynajmniej wg mnie). Jak swojego kupiłem to chciałem go stawiać do rozbiórki bo wydawało mi sie że coś nie tak. Ale jak już ciągnie to dzika rozkosz też dla ucha. Czasami sie na tym łapie że aż za bardzo dzika bo przez to często wysoko kręce. Ale jakoś mam wrazenie , ze on to lubi :biggrin: :crossy:

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś rozwinąć "szczelina miedzy dźwigienkami a podkładką sprężyny, łańcuszek,"

- co w związku z tą szczeliną - poco sprawdzać

- rozumiem że łańcuszek rozrządu - ile takie czynności mogą kosztować ? bo mój mechanik bierze 150zł za samo ustawienie zaworów, a reszta.. ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś rozwinąć "szczelina miedzy dźwigienkami a podkładką sprężyny, łańcuszek,"

- co w związku z tą szczeliną - poco sprawdzać

- rozumiem że łańcuszek rozrządu - ile takie czynności mogą kosztować ? bo mój mechanik bierze 150zł za samo ustawienie zaworów, a reszta.. ?

 

 

Ustawiając zawory ( proponuję na 0,10 mm), zobaczcie jaki jest luz między podkładką na sprężynie zaworu a dżwigienką zaworową która tym zaworem rusza. Z naszych tu wywodów sądzimy , że 0,15-0,1mm to najmniejszy nazwijmy to bezpieczny luz przy którym trzeba otwierać górę. Problem istotny zwłaszcza przy tytanowych zaworach bo wtedy z uwagi na rożnice w twardości materiałów (zawór- gniazdo) oraz zużycia samych zoworów podczas pracy mamy zjawisko "osiadania, przez niektórych zwanego wpadaniem zaworów" - zawór zaczyna "wchodzić -osiadać " w gniazdo zaworowe a tym samym lekko unosi sie jego trzon w kierunku dżwigienki. Gdy osiądzie na tyle , ze dźwigienka podczas jego poruszania zacznie uderzać o podkładkę na sprężynie zaworu wówczas może dojść do pęknięcia tej podkładki - wpadnięcia zaworka do cylka i BUM, reszte sobie już potrafisz wyobrazić. :banghead: To samo może sie zdarzyć i przy stalowych, może po dłuższym przebiegu, ale na to nie ma recepty, a jak już będa okienka otwarte do ustawiania zaworów to sobie to sprawdź.

Łańcuszek - łańcuszek rozrządu - niech ci sprawdzi ile jeszcze ząbków zostało na napinaczu. Choć kilku tu userów wymieniało gdy zostawało np 3 ząbki i po wymianie na nowy nadal na napinaczu zostawały...3.

Samo ustawienie zaworów za 150 to wg mnie lekkie złodziejstwo , za szczeline weźmie kolejną 100 a napinacz 50? :clap:

Poszukaj kogoś kumatego co nie rżnie w dupę klientów. Sam po sobie wiem, ze można to wszystko (zaworki, szczelina, łańcuszek) sprawdzić i ustawić za mniej niż twój chce tylko za zaworki. Dlatego że stawki chłopaki mają cywilizowane nie dłubię sam a wolę niech zrobią to Ci , którzy w tym na co dzień siedzą - niech dorobią sobie a ja jestem spokojny.

 

PS.

Na PW wysłałem Ci linka w temacie pomarańczy z innego forum - nie wklejałem tu, żeby łomotu nie dostać :icon_razz:

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas KTM po zakupie na wcześniejszym aku nie odpalił w ogóle, nie dał rady przekrecić. Odkąd ojciec sobie kupił nowy aku to pali ma przy pierwszym przekręceniu. Także jak nie chce ci sie kopać, to nowe aku :D

 

co do biegów to wchodzą mu fajnie, płynnie bez żadnych zgrzytów , wyczuwalnie.

 

On tam ma olej oddzielnie wlewany do skrzyni i do silnika ? co on tam ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory że was męcze tymi pytaniami ale chce użytkować ten motor jak najprawidłowiej ;d

 

najpierw pytanka techniczne :

czy nic się nie stanie jak będę ruszał z drugiego biegu ? bo zauważyłem że motor wtedy nie szarpie a wygodniej zawsze no i przed podjazdami szybciej można sie rozbujać.

czy moge wbijać i zbijać biegi bez sprzęgła ?

 

teraz mechaniczne :

z takiej małej dziureczki cieknie mi troszke (chyba olej) jak widać na tym zdj http://img51.imageshack.us/i/p1050247s.jpg/ nad tym 'spustem' co idzie z głowicy. Czy to normalne ?

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...