Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Nie tylko poczatkowe a wszystkie xc4 z lat 2008-2010 mialy problem z braniem oleju. U mnie bylo bez roznicy czy motorex 10/50 czy 10/60, bral tak samo. Jedyna poprawa byla na motul 15w60.
Poza tym tylko akcesoryjny tlok Cie uratuje :) Problemem nie jest olej a konstrukcja pierscienia zgarniajacego o archaicznej konstrukcji.

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam w swoim KTM-ie EXC-R 450 z 2008r. nalatane 195 mth. W ciągu 4 godzinnej jazdy bierze około 100 ml oleju. Czy waszym zdaniem trzeba wymieniać tłok, czy jeździć tak dalej dolewając co jakiś czas olej. A jeśli wymieniać tłok to na jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim KTM-ie EXC-R 450 z 2008r. nalatane 195 mth. W ciągu 4 godzinnej jazdy bierze około 100 ml oleju. Czy waszym zdaniem trzeba wymieniać tłok, czy jeździć tak dalej dolewając co jakiś czas olej. A jeśli wymieniać tłok to na jak?

 

Manual mowi 50ml na 1mth

Ale jezeli masz prawie 200mtg na oryginalnym tloku to o tak lepiej go wymien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie , w sobote jade z kumplem po konia dla niego, upatrzyl sobie tego exc

 

 

http://olx.pl/oferta/ktm-exc-525-enduro-zarejestrowany-ubezpieczony-salono-polska-CID5-ID7ixqL.html#32d6a7b5f4

 

w rezerwie mamy jeszcze tego

 

http://olx.pl/oferta/ktm-exc-400-factory-2005r-limitowana-seria-six-days-CID5-ID7p5Oh.html#c5c69e66d3

 

cos mozna powiedziec po fotkach ? cos nie pasuje do calosci ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra 525 z linku kupione , kto ma namiary na akcesoryjny wysprzeglik ? zdaje sie jakis angielski ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ten jest klejony jakims klejem typu poxilina ( polamany przez pekniety lancuch) i trzeba bedzie go wymienic bo w kazdej chwili moze nie byc sprzegla , oslona tez by sie przydala aby go znowu nie polamac .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pany , kolega ktory kupil tego EXC , ma maly problem , okazalo sie ze przy wymianie lozysk z tylu , piasta ma male pekniecie ok 3 mm , gdzies w rejonie tarczy hamulcowej pod segerem... kto sie z tym spotkal ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty zawsze pękały od strony napędu, nigdy nie widziałem pękniętej od hebla, u mnie też jest taka niteczka ze 2cm od napędu ale nie powiekszyła sie od 200h wiec nie ruszam, jak sie posypie to kumpel opatentował skuteczną i niedrogą metodę naprawy-wycinasz pęknięcie, spawasz tigiem, po rozgrzaniu i ostygnięciu łożysko nie będzie mocno siedziec w gniezdzie, ale wtedy wstawiasz tuleję, łapiesz tigiem do piasty a w tuleję dwa małe ale szerokie łożyska i dłuższa tuleja dystansowa

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam motocyklistów,

 

Przeczytałem wszystkie posty, które naskrobaliście przez te wszystkie lata. Bardzo fajne źródło informacji, ale miał bym parę pytań uszczegóławiających. Od dwóch sezonów latam na Kawasaki KLX 650 (45 KM waga 160 kg) głównie szutry, lasy, ostatnio amatorski tor crossowy. Zastanawiam się nad KTM 530, 525 lub 450 (mój wzrost 190 cm i 100 kg wagi). Czy szukać egzemplarza na wtrysku czy standardowego gaźnikowca? Od których roczników wtrysk wszedł na rynek dla tych egzemplarzy i który moto bardziej polecacie ?

 

Tomek

Edytowane przez tom84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525 udany silnik i ten ci polecam , 530 - imho troszke niedopracowany i klopotliwy w obsludze , szczegolnie regulacja zaworow . Wtrysk wszedl w modelu 500 od 2013 chyba.

 

pekniecie powstalo w miejscu gdzie jest pierscien trzymajacy lozysko i simmering , ale nie pod samym lozyskiem.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Mam na oku 2 katy.Wiem ze najlepiej jechac zobaczyć ale tak z opisu.Ktoś sie wypowie na temat takiego exc? Polecacie?

1. http://olx.pl/oferta/ktm-525-exc-2006-r-zarejestrowany-nie-honda-nie-yamaha-CID5-ID7Cbel.html#597f9cdb78

2. http://olx.pl/oferta/ktm-525-exc-2006r-CID5-ID7yTsH.html#799738106b

Edytowane przez Damian69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś opinie użytkowników exc 450 od 2012 roku (modele na wtrysku)? Czy rzeczywiście są awaryjne i wymagają znacznie częstszych serwisów niż WR450F? WR miała być tańsza, ale okazuje się, że nie nie jest, do tego jak traktują klienta co chce zostawić sporo kasy w salonie + brak podstawowej wiedzy... Zaczynam myśleć o KTM.

Wlasnie przeglądam manual ktm exc 450..., co 135 motogodzin wymiana:

- tłok

- zawory

- korbowód

- wszystkie łożyska w silniku.

 

Jakies komentarze / opinie do tego?

 

Jesli w roku robie do 2000 km, typowe amatorskie enduro - lasy, pola, czasami jakas żwirownia, generalnie bez hardcore. Czy taki silnik wytrzyma 10 000 km bez wymiany tłoka i nie zniszczy cylindra? Ile w tym przypadku kilometrów / litrów benzyny wyniesie 1 motogodzin? Słyszałem ze na liczniku motogodziny leca bardzo szybko, a nie wyobrażam sobie ze przy mojej jeździe co roku bede musiał wymieniać tłok. Przez 3 sezony ujeżdżalni drz 400e i nie było potrzeby nawet korekty luzów zaworowych, także macie obraz mojego hard enduro ;D

 

P.s.

Dla 350, 450 i 500 takie same czasy serwisowe. Moim zdaniem conajmniej dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...