typeR Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Witam, zauważyłem dzisiaj na parkingu plamkę oleju pod motorem (YZF R1 2002) - olej sączy się z weżyków (odma?) w ilościach jak na zdjęciu. http://img366.imageshack.us/my.php?image=dsc00328tz4.jpg Olej był wymieniany ok 1500 km temu, ale dopiero dzisiaj zauwazyłem te objawy. Na zimnym silniku, kiedy moto stoi prosto (tzn nie jest przekrzywione na nóżce) okienko prawdy pokazuje stan full, a nawet trochę ponad. W sumie już po wymianie widziałem, że oleju jest dużo, ale jak już pisałem wsześniej pod moto było sucho. Olej ma prawidłową, ciemnobrązową barwę, nie ma "kaszki", "piany" itp więc nie wysoki stan raczej nie jest spowodowany przez przedostawanie się płynu do układu smarowania. Teraz zasypię Was gradem pytań. 1. Czy to normalne, że zaczeło się sączyć po miesiącu od wymiany oleju? Czy ten olej gdzieś się zbiera i doipero teraz zaczął wyciekać? Czy to znaczy, że filtr powietrza kwalifikuje się do wymiany?2. Czy na zimnym silniku w okienko powinno wskazywać fulla, 3/4, 1/2? Jak będzie optymalnie.3. Czy powinienem może odciągnąć trochę oleju? Jezeli tak, to jak to najlepiej zrobić?4. Generalnie, czy mam powody do zmartwienia, czy nie? Dzieki i pozdr Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 (edytowane) Witam.Przez wlew oleju ściągnij strzykawką z wężykiem tyle, aby na zimnym silniku w okienku było między min, a max. Nie powinno więcej wywalać. Może moto leżało i wyciekł nadmiar oleju.Pzdr. Edytowane 15 Maja 2008 przez jacek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
typeR Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Moto nie leżalo, ale wczoraj latałem trochę po winklach. Czy to mogło mieć wpływ na ww objawy? Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Cze Tez mam R1 (2001) i ostatnio gdy wymienialem filtr powietrza zaobserwowalem na sciance airboxu slady oleju Mozliwe ze jest to spowodowane w moim przypadku stawianiem na kolo :icon_rolleyes: Najlepiej otworz airbox i zobacz czy filtr nie plywa w oleju Zbyt wysoki poziom oleju + jazda w winklach mogly spowodowac kapanie z wezykow. Co do poziomu oleju ja utzymuje go przy gornej kresce ale nie przekraczam Ostatnio gdy poziom zszedl do polowy miedzy kreskami zapalala sie niewiadomo dlaczego kontrolka poziomu oleju :icon_rolleyes:Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ostatnio gdy poziom zszedl do polowy miedzy kreskami zapalala sie niewiadomo dlaczego kontrolka poziomu oleju :icon_razz: Na szczęście kontrola sygnalizuje tylko poziom a nie ciśnienie, także głowa do góry :) Własnie niedawno synchronizowałem koledzie gaźniki w nowo kupionej R1. Też airbox był zachlapanay olejem, że aż sciekało z airboxu na gaźniki...U niego akurat bardzo dmuchało i dymiło z węża odmy po ściągnięciu od airboxu. Po wypowiedziach na forum okazało się, że takie dymienie i obfite dmuchanie za dobrze to nie wróży... Wypnij z airboxu wąż z odmy, odpal silnik i zobacz czy masz wieksze przedmuchy i dymienie... i wtedy bedziesz się martwił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
typeR Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Od tygodnia sucho pod motocyklem :) Faktycznie musiało być trochę za dużo oleum, ale już jest git. Dzięki i pozdrawiam :bigrazz: Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.