robsmok Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 (edytowane) mysle o wymiane lozysk w przednim kolesymbol katalogowy 6302 Z w larsonie znalazlem po 15PLN lozyska łożysko KOYO 6302 2RS (C3)łożysko KOYO 6302 RSłożysko KOYO 6302 2RS 1 i teraz niewiem co oznaczaja oznaczenia po cyfrzei jakie ewentualnie moge zamontowac w przednim kole w jednym z postow znalazlem ze C3 odpada ze wzgledu na jakis luz promieniowy :shock:zz ma podwujne zabepieczenie antyzabrudzeniowea co z reszta ?? THXPOZDRAWIAM Edytowane 13 Maja 2008 przez robsmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 no oznaczenie po cyfrach to właśnie rodzaj krycia, stosowałem zarówno 2RS(typowe krycie) jak i C3(metalowe krycie) i się sprawdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 RS -> kryte guma 2RS kryte gumą obustronie C3- luz łożyska. Z tego co pamietam chyba tomek kiedyś mnie pouczał ze w kołach maja być łozyska z luzem wiec tobie polecał bym 6302 2RS(C3) w katalogu przewidziane jest łozysko kryte stala z jednej strony, rozwiazanie poprostu tańsze i mniej szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harder Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Do kół stosuję łożyska 2RSZ tego co wiem, C3 stosuje się tam, gdzie występują drgania (np. silnik) Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 (edytowane) C3 - czyli powiekszony luz promieniowy stosuje sie głównie w przypadku podwyzszonej temperatury pracy łożyska - po nagrzaniu elementy toczne łożyska minimalnie zwiększaja swoje wymiary, a luz umozliwia ich dalszą swobodną pracę. W praktyce beż sprzętu nikt nie jest w stanie odróznić lózyska z C3 od "zwykłego" , jest to luz rzedu kilku mikrometrów (oczywiscie jest on wybity na łozysku). W motocyklu stosuje sie go z powodu dość dużych prędkości obrotowych - tylne koło przy 200 ma coś około 1500 obr/min zalezy oczywiście od jego rozmiaru, do tego jest dość mocno obciążone co moze skutkowac nagrzewaniem łożysk - więc ja też polecam 2RSC3 , jednak jeślii miał bym wybierać producenta wolał bym FAG lub też SKF - lepsze od KOYO Edytowane 14 Maja 2008 przez toper-utl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.