Skocz do zawartości

Honda CX500C Po nagrzaniu dziura w obrotach.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W pierwszych slowach witam Wszystkich gdyz jest to moj pierwszy post na tym forum :D

Mam nadzieje ze Pomozecie mi w rozwiazaniu problemu z moim motocyklem.

Sprawa wyglada tak:

Po odpaleniu wszystko jest ok. Mozna usiasc, wyskoczyc do pobliskiego sklepu, do mieszkajacego nieopodal kolegi itp. z motocyklem niema najmniejszych problemow.Noo czasem przy schodzeniu z obrotow przed skrzyzowaniem "pstyknie" w tlumik... ale z tego co wiem to niektore "typy tak maja".

Schody zaczynaja sie dopiero podczas pruby dalszego wyjazdu.Po okolo 30 kilometrach silnik zaczyna tracic moc w zakresie od~5tys. obrotow do ~7tys. obrotow. Z poczatku szarpie wkrecajac sie na obroty by po chwili niechciec sie wkrecac wcale. Dodanie gazu powoduje jedynie cierpiace "uuuuuuuuuuuuu"ze strony silnika, a predkosc ani obroty nie wzrastaja...redukcja 2 biegi w dol, wskazowka obrotomierza skacze ponad 7 tysiecy i rece zaczynaja sie wyciagac bo wtedy zaczyna ciagnac jak szalony.Wystarczy jednak zejsc troche ponizej 7tysiacy obrotow by znowu motocykl zarzucil "kotwice" i koniec... niema jazdy.(na sprzegle silnik wkreca sie bez problemu)

Silnik pali "na dyg". Nie stuka ,nie grzechocze, nie bierze oleju, swiece ladnie wypalone itp.Gazniki przeczyszczone i zsychronizowane. Przed paroma tygodniami wymienilem lancuszek rozrzadu.( silnik ma ponad 100tys zrobione i myslalem ze te problemy powoduje wyciagniety lancuch...ale nieee). Prubowalem wszystkiego, innych swiec innych przepustnic w gaznikach...podnosic iglice.Wszystko na nic.

Koncza mi sie juz pomysly co zrobic...kupic nowe cewki zaplonowe?? moze nagrzewaja sie pod bakiem i iskra jest slaba...tylka skad nagly przyplyw wigoru ponad 7tysiecy obrotow...Zuzyte gazniki??... no to czemu jak zimny to chodzi dobrze...moc ma bo wyciaga spokojnie 165kmh...i jeszcze przyspiesza.Ograniczeniem jest tylko zdrowy rozsadek...i brak(to bardziej) miejsca.

Prosze o pomoc. Spodkaliscie sie z czyms takim?? Co zrobic, co wymienic...Licze na Wasza pomoc.

Z gory dziekuje

Pawel "Broda"

 

Ps:Czy do CXa mozna podlaczyc cewki zaplonowe od np Kawki ER5?

Czy przy CB400 sa gazniki fi 35mm jak w CX? (na wyglad takiesame)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

obstawialbym gazniki, ale po dosc dlugim czasie pojawia sie problem dopiero po 30km wiec raczej to nie to, zawory tez raczej nie bo po 7000 idzie normalnie, wiec to moze byc elektryka, slabe stare przewody po rozgrzaniu sie traca iskre, natomiast przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika i lepszych parametrach pradu problem ustepuje, z innej beczki, sprawdz szczelnosc kolektorow ssacych...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w swojej Kawie. Zawory były ok, tylko poziom paliwa w gaźnikach był za wysoki. Moto dławiło się po nagrzaniu i podobnych obrotach.

 

zatem idac tropem tego co pisze Lucass nalezaloby sprawdzic jak wygladaja swiece...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiem ze post jest stary ale mam Mam podobny problem i moze ktos znalazl rozwiazanie.

Po rozgrzaniu moto sie dlawi przy 5-6 tys. obrotow, jak sie uda przejsc przez te obroty to potem juz jedzie ok. Gazniki czyste, swiece i filtr sa nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze post jest stary ale mam Mam podobny problem i moze ktos znalazl rozwiazanie.

Po rozgrzaniu moto sie dlawi przy 5-6 tys. obrotow, jak sie uda przejsc przez te obroty to potem juz jedzie ok. Gazniki czyste, swiece i filtr sa nowe.

 

A poziom paliwa jest dobry? jak wyglądają teraz świece?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazniki czyscili w serwisie (ultradzwiekami czy czyms takim) wiec zakladam ze sprawdzili i ustawili poziom paliwa- ale sprawdze to. Obawiam sie ze moze to byc zwiazane z elektryka, ale niewiem jak to sprawdzic.

Chcialem wymienic przewody od swiec ale wyglada na to ze sie ich nie wykreca (sa na stale z cewkami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciśnienie jest na obu cylindrach ale mierzylem jak byl zimny. Sprawdze na rozgrzanym. Mysle ze jest to element ktory jest wspolny dla obu cylindrow. Jak zdjalem swiece z lewego cyl. to ten sam problem byl na prawym i odwrotnie. Obawiam sie ze to moze byc cos z elektryka, tylko co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku problem rozwiazal kawalek gwożdzia :)

Rozkręciłem fajki i okazało sie ze w jednej z nich rozsypał sie opornik.

Wsadziłęm na jego miejsce kawałek preta i wszystko zaczelo działac.

 

A nie prościej byłoby wymienić fajki zapłonowe na nowe. Za kilka dni będziesz płakał na forum że moduł stracił iskrę?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...