Skocz do zawartości

honda dominator - strzeli se i se zabulgoce


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Krótka charakterystyka:

 

- honda dominator,

- rok 99',

- przebieg 6000km, (sześć tys)

- wyregulowane zawory, gaźnik wyczyszczony i ustawiony

- nowa świeca NGK - kolor ok, nowy filtr powietrza MIV,

- co do wydechów to są one oryginalne, trudno mi natomiast powiedzieć czy nie zostały "wybebeszone", brak śladów demontażu i „walki” z nim itp. Oglądając zdjęcia innych dominatorów zauważyłem ze z końcówek wydechów wystają króciutkie rurki, u mnie tego nie ma. Nie wiem czy ten typ tak ma, czy faktycznie było coś majstrowane - może któryś z użytkowników domin z oryginalnym wydechem mógłby podzielić się informacją.

- moto pali na dotyk na zimno i ciepło, wkręca się bez problemów, szybko łapie temperaturę pracy, (wyłączenie ssania po ok. 2 min.), nie gaśnie na wolnych obrotach, dostrzegalne jest ich wachanie w przedziale +/- 100, (lewego powietrza nie powinien łapać, tak przynajmniej mi się wydaje, gumki przejrzane)

- spalanie po ostatnich regulacjach ok. 5,5 l w mieście

 

 

Wszystko cacy tylko lać i jeździć, niestety jest mały szkopuł, który spędza mi sen z powiek.

 

 

Temat był wałkowany niejednokrotnie, nie mniej jednak wszelkie opcje i pomysły już wykorzystałem, tak wiec zwracam się do Was.

 

Mianowicie spokoju mi nie daje strzelanie w wydech. Objawia się to przy schodzeniu z obrotów szczególnie na pierwszych 3ech biegach, pojawia się również bulgotanie. Potrafi czasem strzelić przy odpuszczeniu gazu w trakcie zmiany biegu.

 

Przed regulacją zaworów i gaźnika również występowało strzelanie sporadycznie, natomiast bez bulgotania. Przy szybkiej przegazówce potrafił zgasnąć, teraz jakby łapał czkawkę, niweluje to delikatnie robiąc przegazówke.

Śruba od mieszanki ustawiona była wg manuala (3 obroty), próbowałem walczyć wykręcając więcej nawet do 3,5 obr. W pewnym stopniu zredukowało to bulgotanie i strzelanie nie mniej jednak nie wyeliminowało w/w zjawisk.

 

Przeglądając forum trafiłem na wypowiedzi, iż może być to przyczyna nieszczelności rury wydechowej przy głowicy. Nie wiem czy przy tym przebiegu brać to pod uwagę, choć teraz rozważam każda możliwość - sprzęt ma już kilka latek.

 

Pytanie, czy dalsze wzbogacanie mieszanki ma sens, czy też będzie miało negatywne skutki?

 

Wiem ze niektórzy się jarają jak im strzela, ale mnie zaczyna mnie to lekko drażni.

 

Wybaczcie za kolejny post dotyczący tej przypadłości z góry dziękuję i pozdrawiam

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamów nowe 2 uszczelki do kolektorów i wymień - prosta sprawa. Poza tym pamiętaj że tam zawór od dekompresora ustawia się inaczej niż pozostałe trzy - zwróć na to uwagę. W 6 tysięcy ciężko mi jest uwierzyć, chyba że dokładnie znasz historię tego motocykla, bo po takim przebiegu to jest on ledwo dotarty, czyli żadne zużycie elementów gaźnika czy silnika nie wchodzi w grę

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokumenty z przegladu moto w niemczech, tak wiec przebieg wydaje sie być prawdziwym.

 

regulacja zaworów w tym samym położeniu (zamknięte), prawy zawor wydechowy jest podpięty pod automatyczny dekokmpresator, który go uchyla, luz wyregulowany przed jego zadziałaniem.

 

 

*dekompresator - dodatkowy zaworek w głowicy zmniejszający ciśnienie w komorze spalania podczas rozruchu silnika - tak wiec nie sądzę by było to owy problem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokumenty z przegladu moto w niemczech, tak wiec przebieg wydaje sie być prawdziwym.

 

regulacja zaworów w tym samym położeniu (zamknięte), prawy zawor wydechowy jest podpięty pod automatyczny dekokmpresator, który go uchyla, luz wyregulowany przed jego zadziałaniem.

*dekompresator - dodatkowy zaworek w głowicy zmniejszający ciśnienie w komorze spalania podczas rozruchu silnika - tak wiec nie sądzę by było to owy problem

 

pozdrawiam

 

Wiem co to jest dekompresator, tylko jak go źle ustawisz to może być problem z pracą silnika. Ale skoro to nie to, to znaczy że problem jest nierozwiązywalny.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ustaw przerwę na świecy. Zauważysz wyraźną różnicę .

Tłumki oryginalne mają te małe rurki :biggrin: i są ciche.

Jeżeli tłumki masz wybebeszone tak jak ja miałem :biggrin: , to strzelanie w wydech będzie bardzo wyraźne.

Dokładnie obejrzyj gumę (kryzę) pomiędzy gaźnikiem a cylindrem (strona spodnia). U mnie przyczyną nierównej pracy i przygasania przy schodzeniu z obrotów było malutkie pęknięcie tego elementu.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to świece mają oryginalnie ustawioną przerwę, czy sie mylę?

 

po małych konsultacjach i oględzinach zdjęć innych domin, wnioskuję, że mam wybebeszony wydech (opieram sie jedynie na wyglądzie końcówek wydechów - wychodzące z nich rurki, u mnie tego brak.)

co do głośności to nie miałem okazji porównać z innymi sprzętami, wg mnie brzmi jak sie należy heh.

 

teraz kwestia czy i jak można wyregulować w odpowiedni sposób skład mieszanki - wg manuala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nigdy nie wyregulujesz gaźnika według manuala bo:

- silnik ma parę kilometrów przejechane

- tankujesz różne paliwo

- przerwa na świecy

 

Wg. manuala ustaw poziom paliwa

Skład mieszanki na słuch i odczucia :)

 

Obejrzyj dokładnie kryzę dolotową . Przerwę na świecy wg. manuala Dominatora.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzelanie w wydech jest normalne przy silnikach gaźnikowych, dzieje sie tak kiedy nadmiar paliwa zasysasnego przez silnik nie jest spalany w silniku a zapala się w układzie wydechowym. jeśli wydechy są oryginalne to jest to tłumione. jeśli masz puste wydechy to za ch>>@ ci sie uda pozbyć tego efektu chyba że zubożysz mieszankę paliwową przez co osłabisz motocykl i przyczynisz się szybszego zużycia silnika. możesz sprobować zrobić sam jakieś wypełnienie do wydechów ale to raczej ciężka sprawa bo nigdy nie bedziesz miał pewnośći jaki przepływ mają tłumiki. moja rada kup oryginalne wydech lub się z tym oswój :)

co do przebiegu to też nie bardzo chce mi się w to wierzyć że ma tylko 6kkm. moje średnie przebiegi na sezon to 5-6 kkm jak w tym 2-3 zloty i nie śmigam codziennie ma moto. a ma allegro to nie ma motocykli które miały by powyżej 30tys. km ;)

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo napisal ci o konieczniosci wymiany uszczelek pod kolektor wydechowy ( miedzy glowica i wydechem ) ale jakos tego nie zalapales.

Oprocz zbyt "pustego" wydechu to najczestsza przyczyna strzalow przy zejsciu z obrotow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...