Skocz do zawartości

Kontrolki,wskaźniki....


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja sobie zrobię wskaźnik napięcia, taki typu linijka diodowa, tyle że będzie punktowo świecił . Taki prosty na typowym układzie LMxxx

Co o kontrolek ładowania to w wieli motocyklach ich nie ma.

Nie wiem dlaczego japońce ich nie stosują. Fakt że w alternatorze z wirnikiem z magnesami stałymi nie ma się co zepsuć, i w zasadzie elektroniczne regulatory sia bardzo niezawodne.

Zdążają się jednak wyjątki np. XTZ 750 regler jest źle chłodzony i się przegrzewa co prowadzi do jego uszkodzenia.

Zrobić kontrolkę ładowania nie jest prosto przy tego typu regulatorach ( taka która pokazuje naprawdę że akumulator jest ładowany.

Trzeba by było jakiegoś elektronika zapędzić do roboty. Pomysł mam – zrobić układ mierzący spadek napięcia na kablu z regulatora do akumulatora. Jeżeli pojawi się tam jakieś napniecie to znaczy że akumulator jest ładowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kontrolki ladowania w japonii jest sposobem fabryk na wpedzanie klientow w koszty - przykladem moja wlasna instalacja i reszta serii GS/GSX gdzie regulator jest marginalnej jakosci, a jego pad, niezauwazony przez wlasciciela, prowadzi do spalenia alternatora i ew modulow zaplonowych.

Pipcyk ma racje ze altek ze stalymi magnesami nie ma czesci wspolpracujacych, wiec nie ma sie co psuc, ale trzeba pamietac ze regulacja pradu stosowana w tej instalacji polega na zamianie nadwyzki energii w cieplo i to cieplo gdzies musi zostac `wywalone`. Niestety czesto wraca spowrotem do uzwojen alternatora.

Zreszta kiepskie regulatory nie sa tylko przypadkiem `starej japonii`, identyczny problem ma seria VFR ( oprocz 800 v.t.), CBR XX itp.

Ja osobiscie zakupie sobie na EBay elektroniczny miernik napiecia z lampka kontrolna ( $20 ) i zamontuje w ciagu zimy - swoja instalacje dostosowalem do regulatorow Hondy ( 6 przewodowe), ale one rowniez po jakims czasie padaja.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

A elektryka to tam u was we firmie nima??????

 

Elektrycy w firmie są, i owszem, ale wyuczeni a nie z zamiłowania :smile2:

Wiesz,założyć alarm fabryczny,zamek centralny,radio i głośniki pod warunkiem że wszystko idealnie pasuje. :D A jak coś się w elektryce lub elektronice pieprzy,to tylko Diag,Tep lub inne urządzenie diagnostyczne.

 

Adam,napisałeś że ...."swoja instalacje dostosowalem do regulatorow Hondy ( 6 przewodowe)"......

a zwykla instalacja jak wygląda :?: Czym sie róznią te dwa rozwiązania i jakie z tego wynikają korzyści?

Chętnie bym spojrzał na jakieś rysunki tych rozwiązań.Z elektryką tą bardziej skomplikowaną nie jestem "za pan brat" :ehz:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...