Pipcyk Opublikowano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2003 A ja sobie zrobię wskaźnik napięcia, taki typu linijka diodowa, tyle że będzie punktowo świecił . Taki prosty na typowym układzie LMxxxCo o kontrolek ładowania to w wieli motocyklach ich nie ma.Nie wiem dlaczego japońce ich nie stosują. Fakt że w alternatorze z wirnikiem z magnesami stałymi nie ma się co zepsuć, i w zasadzie elektroniczne regulatory sia bardzo niezawodne.Zdążają się jednak wyjątki np. XTZ 750 regler jest źle chłodzony i się przegrzewa co prowadzi do jego uszkodzenia.Zrobić kontrolkę ładowania nie jest prosto przy tego typu regulatorach ( taka która pokazuje naprawdę że akumulator jest ładowany.Trzeba by było jakiegoś elektronika zapędzić do roboty. Pomysł mam – zrobić układ mierzący spadek napięcia na kablu z regulatora do akumulatora. Jeżeli pojawi się tam jakieś napniecie to znaczy że akumulator jest ładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2003 Brak kontrolki ladowania w japonii jest sposobem fabryk na wpedzanie klientow w koszty - przykladem moja wlasna instalacja i reszta serii GS/GSX gdzie regulator jest marginalnej jakosci, a jego pad, niezauwazony przez wlasciciela, prowadzi do spalenia alternatora i ew modulow zaplonowych.Pipcyk ma racje ze altek ze stalymi magnesami nie ma czesci wspolpracujacych, wiec nie ma sie co psuc, ale trzeba pamietac ze regulacja pradu stosowana w tej instalacji polega na zamianie nadwyzki energii w cieplo i to cieplo gdzies musi zostac `wywalone`. Niestety czesto wraca spowrotem do uzwojen alternatora.Zreszta kiepskie regulatory nie sa tylko przypadkiem `starej japonii`, identyczny problem ma seria VFR ( oprocz 800 v.t.), CBR XX itp.Ja osobiscie zakupie sobie na EBay elektroniczny miernik napiecia z lampka kontrolna ( $20 ) i zamontuje w ciagu zimy - swoja instalacje dostosowalem do regulatorow Hondy ( 6 przewodowe), ale one rowniez po jakims czasie padaja. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2003 .....A elektryka to tam u was we firmie nima?????? Elektrycy w firmie są, i owszem, ale wyuczeni a nie z zamiłowania :smile2: Wiesz,założyć alarm fabryczny,zamek centralny,radio i głośniki pod warunkiem że wszystko idealnie pasuje. :D A jak coś się w elektryce lub elektronice pieprzy,to tylko Diag,Tep lub inne urządzenie diagnostyczne. Adam,napisałeś że ...."swoja instalacje dostosowalem do regulatorow Hondy ( 6 przewodowe)"......a zwykla instalacja jak wygląda :?: Czym sie róznią te dwa rozwiązania i jakie z tego wynikają korzyści?Chętnie bym spojrzał na jakieś rysunki tych rozwiązań.Z elektryką tą bardziej skomplikowaną nie jestem "za pan brat" :ehz: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.