--Mlody-- Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Jakis czas temu bylem smuczony nagwintowac miske olejowa.Na miejsce oryginalnej wkrecilem srube spustowa od samochodu(renault).Niedawno znajomy mial podobna sytuacje i w warsztacie uzyskal informacje ze sruba spustowa powinna byc magnetyczna ,poniewaz ma ona na celu skupianie ku niej malych opilkow metalu powstalych podczas pracy silnika.Czy rzeczywiscie ma to takie znaczenie?i czy wiekszosc srub sputowych jest magnetyczna?Czy silnik moze ulec uszkodzeniu z tego powodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
55555 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 pracuje na warsztacie samochodowym, i powiem Ci że takie rozwiązanie nie jest czesto stosowane, a cze ma znaczenie myśle że nie ma chociaż przy kaźdej wymianie oleju która robiłem na korku było zawsze naj-ne opiłkami, oczywiście niema różnic w osiaganych przebiegach miedzy remontami głownymi silników z korkami magnesowymi i stalowymi , powiem tak gdybym miał do wyboru korek bez magnesu i z magnesem to biore z magnesem, w niczym nie przeszkadza a coś tam wyłapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Jakis czas temu bylem smuczony nagwintowac miske olejowa.Na miejsce oryginalnej wkrecilem srube spustowa od samochodu(renault).Niedawno znajomy mial podobna sytuacje i w warsztacie uzyskal informacje ze sruba spustowa powinna byc magnetyczna ,poniewaz ma ona na celu skupianie ku niej malych opilkow metalu powstalych podczas pracy silnika.Czy rzeczywiscie ma to takie znaczenie?i czy wiekszosc srub sputowych jest magnetyczna?Czy silnik moze ulec uszkodzeniu z tego powodu? Witam jestem smuczony odeslac Cie pod wskazany link http://forum.motocyklistow.pl/Czy-warto-wy...eju-t94137.html pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqruku Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam jestem smuczony odeslac Cie pod wskazany link http://forum.motocyklistow.pl/Czy-warto-wy...eju-t94137.html pozdrawiam I smuczonego czytania życzę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 W moim moto nie ma filtra oleju, skrzynia biegów jest smarowana tym samym olejem co silnik, śruba spustowa też nie jest namagnesowana, czyli nie ma co wyłapywać drobin metalu.Przymocowałem do śruby magnes neodymowy i czyści z opiłków skutecznie. Zawsze przy wymianie jest na nim przyklejona maź z drobinami metalu. Szukałem na dnie butelki po zlanym oleju, czy są jakieś opiłki ale nic już się nie chciało przyklejać do magnesu, czyli ten mały magnesik neodymowy przyczepiony do śruby spustowej bardzo dobrze spełnia swoją rolę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7FIODOR Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 z tego co sie orientuje takie śruby magnetyczne były nontowane seryjnie w dwusówach ponieważ dwusów nie ma filtra olejowego a co do czterosówu a do wyłapywania wszystkich syfów jest filter olejowy i dlatego w 4sów nie dają sruby magnetycznej :wink: ale jak ktos ma taka przy moto to napewno nie zaszkodzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 z tego co sie orientuje takie śruby magnetyczne były nontowane seryjnie w dwusówach ponieważ dwusów nie ma filtra olejowego a co do czterosówu a do wyłapywania wszystkich syfów jest filter olejowy i dlatego w 4sów nie dają sruby magnetycznej :icon_exclaim: ale jak ktos ma taka przy moto to napewno nie zaszkodzi :icon_biggrin:Ten patent jest powszechnie stosowany w skrzyniach biegów tak jak w 2T też masz w oddzielonej od silnika skrzyni biegów.Duża część motocykli 4T ma smarowanie skrzyni olejem silnikowym i skrzynia nie jest oddzielona od wału korbowego, tłoków itp.Widoczne opiłki najczęściej powstają w skrzyni biegów, małe drobinki metalu wyłapuje filtr a jak odpadnie coś większego to nie przedostanie się przez siatkę na smoku pompy.Niestety te drobne opiłki by dostać się do filtra muszą przejść przez pompę olejową a tak jak mamy magnes jest szansa, że je wyłapie zanim pompa zaciagnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 z tego co sie orientuje takie śruby magnetyczne były nontowane seryjnie w dwusówach ponieważ dwusów nie ma filtra olejowego a co do czterosówu a do wyłapywania wszystkich syfów jest filter olejowy i dlatego w 4sów nie dają sruby magnetycznej :offtopic: ale jak ktos ma taka przy moto to napewno nie zaszkodzi :icon_razz: Huspvarna TE610 też ma :offtopic: można mowić ze to nic nie da ale jak sie odkręci i zobaczy co jest na tym magnesie to czasem sie człowiek cieszy ze takie cos wymyslili :offtopic: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.