Skocz do zawartości

Tłoki poldka a Ural


Michał
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wyrąbało ten tema dziś rano,

właśnie odpisywałem, powiesił mi się komp, potem temat nie był widoczny z poziomu mechniki ruski, ale był widoczny jako nowy z poziomu menu głównego. To co udało mi się skopiować:

 

 

 

Ja bym nie stosował.

Polemizowałem nawet już na ten temat z Pipcykiem.

 

Wał jest wyważany do tłoków. Jeśli dasz tłoki różniące się masami wtedy układ nie będzie wyrównoważony' date=' a to nie wpływa korzystnie na trwałość.

 

Nie sądzę natomiast by tłoki polonezowskie miały szybciej puchnąć, napewno nie

Chłodzenie wodą jest znacznie stabilniejsze od chłodzenia powietrzem, więc przy technologii odlewania tłoków na pewno brane jest to pod uwagę. Więc tłoki przeznaczane do silników chłodzonych wodą rozszerzają się wolniej niż do silników chłodzonych powietrzem.

 

Przecież możesz kupić nowe oryginalne tłoki, więc po co kombinować[/quote']

 

 

Ok.

Jeżeli ktoś chce włożyć do urala jakieś tłoki co by podnieść stopień sprężania to jest pewne rozwiązanie.

Można założyć tłoki z Dniepra w wersji MT10-32 są to tłoki z tzw. wypukłym denkiem

Waga prawie bez różnicy' date=' konstrukcja bardzo podobna, tyle że ciężko je teraz zdobyć. Wszyscy używają teraz z denkiem w kształcie ściętego stożka[/quote']

 

dobrze mówisz ale złe wnioski

ale jak założysz tłoki które wcześniej pracowały pod mniejszym obciążeniem cieplnym (w silniku chłodzonym cieczą) do silnika chłodzonego powietrzem (gdzie tłoki będą bardziej obciążone) to bedą się bardziej rozszerzać-prawda?

 

no wlasnie stad sa moje rozne informacje na temat tłoków i ich rozszerzalnosci. Kazdy wie swoje i tak naprawde nie wiadomo jak to jest dopóki sie nie sprawdzi doświadczalnie

 

ok-rozumiem -choć teraz oparłeś się na na skrajnych sytuacjach-mże dlatego żebym łatwiej pojął o co Ci chodziło

a teraz może z drugiej strony:

sam napisałeś że tłoki muszą być dopasowane pod względem rozszerzalności cieplnej do cylindrów

to czy czasami jeżeli zastosujemy tłoki o małym współczynniku rozszerzalności do cylinrów o dużym współczynniku to czy czasem nie dojdzie do nadmiernego "rozszczelnienia" i przedmuchów?

więc wydaje mi się że w sumie i tak Pipcyk miał racje proponując oryginalne tłoki-dopasowane do cylindrów

 

 

i moja dzisiejsza odpowiedz' date=' po której się wszystko zważyło:

 

No właśnie to napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie. Uważam' date=' że nie ma sensu kombinować, skoro na rynku są i to niedrogo oryginalne tłoki[/quote']
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wszyscy jednym głosem odpowiedzieli Ci w tym temacie że masz kupić oryginalne od uralca :D

zwłaszcza że nie trzeba nawet szukać

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać o jeszcze jdnej bardzo ważnej rzeczy, jeśli ktoś już uprze się na poldkowskie tłoki.

 

otóż mają one przesunięcie osi sworznia tłokowego względem osi tłoka ok 1 mm. Należy zwracać uwagę by to przesunięcie wypadało zawsze na tylnią ścianę cylindra względem kierunku obrotów wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...