poll Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam wszystkich posiadaczy tego pięknego motocykla.Mam pytanko dotyczące drobnych różnic w budowie tych dwóch w sumie bardzo podobnych motocykli.Chodzi mi o dokładne szczegóły.Sam składam SHL m04 i mam problem gdyż posiadam podwójne częsci różniące się od siebie i mam problem bo nie wiem które z której wersji pochodząWypunktuje co mam i czym sie rożni. 1.Kierownica mam 2 sztuki o tych samych kształtach lecz na jednej sa tylko 2 dziury na końcach na kołeczki mocujące korki oraz mam druga kierownicę która ma jeszcze 2 dodatkowe dziury z gwintem po prawej stronie w okolicy klamki oraz wybite numer oraz literaX i cos bardzo nie wyraźnego obok 2 2 wersje gaszaków jeden z mocowaniem obejmą wokół kierownicy oraz drugi mocowany na 2 śrubki wewnątrz i taki bardziej płaski. 3.Numer na jednej główce ramy wynosi 11 960 4. szkło z lampy mocno wypukłe na pewno nie wfm i w środku są 3 błyskawice i coś bardzo niewyraźnego wewnątrz co słabo odcisnęło sie w hucie.Na odbłyśniku data 1950 oczywiście oryginalny odbłyśnik z mocowanymi osobno 2 oprawkami. 5.Lampa ma wystające szpilki i takie masywne mosiężne nakrętki bez dziury na wylot oraz wewnątrz bezpiecznik 6Syszałem ze rożne były równierz dźwignie cham. nożnego 7.Siedzenia tez sie ponoć różniły 8. Numer silnika X14904 z żurawiem oczywiście kartery z żeberkami,prądnica 15/17 wat o niskim numerze serii.Na moje szczęście mam jeszcze plombę więc silnik w dziewiczym stanie 9 Gaźnik IKOV bardzo podobny do Polskiego G16 10.Ponoć dzwignie rozrusznika i zmiany biegów w róznej postaci występowały?? W tej chwili to wszystko co mi przyszło do głowy Jeśli mielibyście jakieś wątpliwości co do opisu którejś części mogę porobić zdjęcia i naocznie przedstawić o co mi chodziło Bardzo dziwne żeby nikt nic na ten temat nie wiedział??Z ciekawostek które spostrzegłem mogę dodać że mam dodatkową kalamitkę u dołu pod skosem w główce ramy.Słyszałem że była równierz wersja U48 ze składanym tylnym błotnikiem ale nic ciekawego na ten temat nie wiem a tym bardziej czym się różniła?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loonasek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Siemasz, Ja polecę forum www.wueska.plNapisz tam i na pewno znajdzie się jakiś fachowiec :)Tylko wcześniej zrób kilka zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 z checia temat odswierze, po wlasnie wszedle w posiadanie marnych szczatkow m04 i bede powoli kompletowal, jak masz jakies czesci na zbyciu, daj znac Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Witaj! Jeżeli chodzi o kierownicę w wersji kieleckiej, to miała ona dwie dziury więcej, na gaszak o którym piszesz dalej, po prostu gaszak dokręcony bezpośrednio był do kierownicy. Co do przełącznika świateł w kielceckiej byl ebonit brązowo-rudego koloru, natomiast w warszawiance był on czarny. Szkło przedniej lampy w kieczankach, i pierwszych warszawiankach do 1951 roku było bardzo wypukłe z płaską ramką, sygnowane trzema piorunami otaczającymi litery ZWAO (zakładów optycznych-spadkobierców Marciniaka) Jeśli chodzi o dźwignie hamulca to faktycznie się różniły mocowaniem prętu hamulca. W kielczankach był silnik PZL ( z żurawiem, z wrocławskich zakładów lotniczych na Psim Polu)w pierwszych warszawiankach też były montowane.jeśli chodzi o ramę motocykla to rama kielczanki była nitowana, nitowane były też koła, w pierwszych warszawiankach do 1951 też takie były. Różnice były też w tylnej lampce. Kielczanki i pierwsze warszawianki miały tzw. nos czyli bardziej wydłużoną ku końcowi, natomiast te z Warszawy były bardziej obłego kształtu.Co do dźwigni to mam tylko do kielczanki, i w dolnej części pod frezem mają sygnaturę i jakieś numery. Masz rację, była wersja U48 kieleckiej shl-ki, z końcówki lat 40-tych z otwieranym błotnikiem i małą lampką.Ja posiadam jedną kielczankę i warszawiankę. Co do Warszawanki to różni się ona bardzo mało od kielceckiej, bo jest z roku 1951, czyli z pierwszego roku produkcji tam. Z ciekawostek ma gaźnik Gretzin-a, kauczukowe rączki, i czerwone i zielone, kable i linki. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlo Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Mam pytanie do właścicieli Elki, jest zlot w tym roku w wrześniu SHL w Kielcach :smile: Cytuj SHL M11 -> CB 500 -> R1100R -> XRV 750 -> GSF 1200 -> XRV 650 HRC -> XL600V-> Polski Bandyta GSF 1200S :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Już był. Nie pamietam kiedy, ale sie odbył. Widziałem wzmiankę w Automobiliscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Zlot shl odbył się 28. 06. 2008 r. I była to trochę kicha. Mianowicie pojawiło się 4 (słownie cztery) shl M04, i 1 (słownie jedna) M05, stopień oryginalności jak na taką małą liczbę był zadowalający. Kilka było M11, parę Junaków, jakieś emy, 2 awoki, 3 jawy, reszta to japonia, skutery, qady, :D Organizacyjnie spoko. Zresztą tu jest filmik z rok temu było znacznie ciekawiej-jeśli chodzi o liczbę motocykli i ich wartość historyczną, o czym świadczy obecność szacownej shl 98 Villers.foty z I zlotu shl-ek w Kielcach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.