Skocz do zawartości

SHL M04 WERSJA KIELECKA I WARSZAWSKA-RóżNICE


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy tego pięknego motocykla.Mam pytanko dotyczące drobnych różnic w budowie tych dwóch w sumie bardzo podobnych motocykli.Chodzi mi o dokładne szczegóły.Sam składam SHL m04 i mam problem gdyż posiadam podwójne częsci różniące się od siebie i mam problem bo nie wiem które z której wersji pochodzą

Wypunktuje co mam i czym sie rożni.

 

1.Kierownica mam 2 sztuki o tych samych kształtach lecz na jednej sa tylko 2 dziury na końcach na kołeczki

mocujące korki oraz mam druga kierownicę która ma jeszcze 2 dodatkowe dziury z gwintem po prawej stronie w okolicy klamki oraz wybite numer oraz literaX i cos bardzo nie wyraźnego obok

 

2 2 wersje gaszaków jeden z mocowaniem obejmą wokół kierownicy oraz drugi mocowany na 2 śrubki wewnątrz i taki bardziej płaski.

 

3.Numer na jednej główce ramy wynosi 11 960

 

4. szkło z lampy mocno wypukłe na pewno nie wfm i w środku są 3 błyskawice i coś bardzo niewyraźnego wewnątrz co słabo odcisnęło sie w hucie.Na odbłyśniku data 1950 oczywiście oryginalny odbłyśnik z mocowanymi osobno 2 oprawkami.

 

5.Lampa ma wystające szpilki i takie masywne mosiężne nakrętki bez dziury na wylot oraz wewnątrz bezpiecznik

 

6Syszałem ze rożne były równierz dźwignie cham. nożnego

 

7.Siedzenia tez sie ponoć różniły

 

8. Numer silnika X14904 z żurawiem oczywiście kartery z żeberkami,prądnica 15/17 wat o niskim numerze

serii.Na moje szczęście mam jeszcze plombę więc silnik w dziewiczym stanie

 

9 Gaźnik IKOV bardzo podobny do Polskiego G16

 

10.Ponoć dzwignie rozrusznika i zmiany biegów w róznej postaci występowały??

 

W tej chwili to wszystko co mi przyszło do głowy Jeśli mielibyście jakieś wątpliwości co do opisu którejś części mogę porobić zdjęcia i naocznie przedstawić o co mi chodziło

 

Bardzo dziwne żeby nikt nic na ten temat nie wiedział??

Z ciekawostek które spostrzegłem mogę dodać że mam dodatkową kalamitkę u dołu pod skosem w główce ramy.

Słyszałem że była równierz wersja U48 ze składanym tylnym błotnikiem ale nic ciekawego na ten temat nie wiem a tym bardziej czym się różniła??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witaj! Jeżeli chodzi o kierownicę w wersji kieleckiej, to miała ona dwie dziury więcej, na gaszak o którym piszesz dalej, po prostu gaszak dokręcony bezpośrednio był do kierownicy. Co do przełącznika świateł w kielceckiej byl ebonit brązowo-rudego koloru, natomiast w warszawiance był on czarny. Szkło przedniej lampy w kieczankach, i pierwszych warszawiankach do 1951 roku było bardzo wypukłe z płaską ramką, sygnowane trzema piorunami otaczającymi litery ZWAO (zakładów optycznych-spadkobierców Marciniaka) Jeśli chodzi o dźwignie hamulca to faktycznie się różniły mocowaniem prętu hamulca. W kielczankach był silnik PZL ( z żurawiem, z wrocławskich zakładów lotniczych na Psim Polu)w pierwszych warszawiankach też były montowane.

jeśli chodzi o ramę motocykla to rama kielczanki była nitowana, nitowane były też koła, w pierwszych warszawiankach do 1951 też takie były. Różnice były też w tylnej lampce. Kielczanki i pierwsze warszawianki miały tzw. nos czyli bardziej wydłużoną ku końcowi, natomiast te z Warszawy były bardziej obłego kształtu.Co do dźwigni to mam tylko do kielczanki, i w dolnej części pod frezem mają sygnaturę i jakieś numery. Masz rację, była wersja U48 kieleckiej shl-ki, z końcówki lat 40-tych z otwieranym błotnikiem i małą lampką.

Ja posiadam jedną kielczankę i warszawiankę. Co do Warszawanki to różni się ona bardzo mało od kielceckiej, bo jest z roku 1951, czyli z pierwszego roku produkcji tam. Z ciekawostek ma gaźnik Gretzin-a, kauczukowe rączki, i czerwone i zielone, kable i linki. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zlot shl odbył się 28. 06. 2008 r. I była to trochę kicha. Mianowicie pojawiło się 4 (słownie cztery) shl M04, i 1 (słownie jedna) M05, stopień oryginalności jak na taką małą liczbę był zadowalający. Kilka było M11, parę Junaków, jakieś emy, 2 awoki, 3 jawy, reszta to japonia, skutery, qady, :D Organizacyjnie spoko. Zresztą tu jest filmik z

rok temu było znacznie ciekawiej-jeśli chodzi o liczbę motocykli i ich wartość historyczną, o czym świadczy obecność szacownej shl 98 Villers.

foty z I zlotu shl-ek w Kielcach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...