Skocz do zawartości

Stukanie VT 700


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;) dawno niebylo tematu o stukajacym silniku to napisze cos o swoim(VT 700 '84)

Przeczytalem ofcourse spora czesc watkow o panewkach, stukach itp. a pisze to poto aby ktos bardziej doswiadczony pomogl mi zinterpretowac obserwacje :icon_biggrin:

 

A wiec tak ...

 

Na zimnym silniku nic niestuka lub stuk jest slabo slyszalny

 

Na troche rozgrzanym silniku (krotka rozgrzewka na postoju i 2 km po miescie) stuk pojawia sie najwyrazniej w zakresie obrotow ok 1200-1800. Przy 2000 jest juz slabo slyszalny. Byc moze zaglusza go wydech ale raczej nie narasta wraz z obrotami. Przy obrotach ok 1000 i ponizej w zasadzie go nieslysze(co nieznaczy ze wprawne ucho go niewyslucha).

 

Po wymianie oleju na gestrzy - mineral 20W40 - stuk na poczatku calkiem zniknal. Powrocil po przejechaniu ok 200 km ale z mniejsza intensywnoscia - nieznacznie mniejsza ;] .

 

Wydaje mi sie ze bardziej go slychac gdy obroty spadaja tzn jak podkrece do 2000 obr i puszcze gaz. W okolicy 1500 obr (pi razy oko) najwyrazniej.

 

Niebardzo jestem w stanie zdiagnozowac z ktorej strony jest slyszalny bardziej. Niewiem czy gora czy dol ale jakby bardziej slyszalny z prawej. Najlepiej go slychac siedzac na motocyklu;]

 

Kolejny niepokojacy objaw to zapalajaca sie kontrolka oleju. Tylko na mocno rozgrzanym silniku jak go przegonie na trasie i np przy zatrzymaniu obroty spadna ponizej 1000. Jak odstoji 5 min i go odpale kontrolka oleju nieswieci sie nawet ponizej 1000 obr.

 

Poza tymi objawami motocykl chodzi fajnie.

 

Nie wykluczam ze podane wyzej objawy dotycza 2 roznych usterek :banghead: ale ciezko mi okreslic co to...

 

Nawiazujac do innych tematow.

- kontrolka oleju moze wskazywac na panewke

- stuk charakterystyczny raczej dla rozrzadu z tego co czytam bo dla panewki byl by slyszalny w calym zakresie i narastal wraz z obrotami.

- podobno w ten sposob moze stukac naciagniety lancuch rozrusznika (jak to ktos opisal - odglos podobny do pracy starej maszyny do szycia - tyle ze tam to bylo przy zimnym silniku)

 

Generalnie niemam zabardzo doswiadczenia ze stara japonia i moze ktos byl by w stanie zebrac te fakty do kupy i cos wymyslic;) Moze ktos w VT mial cos podobnego ?

 

 

z gory dzieki pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm .. wydaje mi sie ze stuk. ale podkreslam WYDAJE MI SIE :icon_eek: bede przy motocyklu postaram sie wsluchac bardziej.

 

Tymczasem osluchalem silnik dokladniej poraz kolejny i tak jakby ten odglos z gory bardziej.

Z prawej strony slychac przedni cylinder - z lewej tylny.

Dobrze bo to przynajmniej nie panewka ... tzn to nie ona puka;) podejzewam walek i/lub hydrauliczne kasatory luzu.

 

znacie jakis zewnetrzny sposob diagnozy ?

 

Probowal ktos rozbierac glowice bez wyciagania silnika z ramy ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm .. wydaje mi sie ze stuk. ale podkreslam WYDAJE MI SIE ;) bede przy motocyklu postaram sie wsluchac bardziej.

 

Tymczasem osluchalem silnik dokladniej poraz kolejny i tak jakby ten odglos z gory bardziej.

Z prawej strony slychac przedni cylinder - z lewej tylny.

Dobrze bo to przynajmniej nie panewka ... tzn to nie ona puka;) podejzewam walek i/lub hydrauliczne kasatory luzu.

 

znacie jakis zewnetrzny sposob diagnozy ?

 

Probowal ktos rozbierac glowice bez wyciagania silnika z ramy ? :bigrazz:

Napewno zapomnij ze glowice zdejmiesz bez wyjecia silnika.Cwiczylem to :banghead: Po opisie ktory opisujesz masz luz w osi obrotu dzwigienki zaworowej (ktora mimosrodowo jest obracana przez kasowator).Ten model VT ma ta przypadlosc po ok.60 tys. A 1100 po okolo 80 tys.(rozwiazania te same tylko obrotow troche mniej wiec ta usterka nastepuje pozniej.Mozesz ztym walczyc,ale z doswiadczenia nie wroze ci sukcesu :) Pozatym jesli swieci ci sie smarowanie (podczas pracy silnika nawet odrobine) to lepiej szukaj drugiego silnika.Kolega kupil juz za 700 PLN.To polowe tej kasy zaplacisz za same uszczelki podglowicowe.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno to zdiagnozowac tak na odleglosc... najszybciej "stuka" w VT-kach rozrzad-hydrauliczne kasatory luzu, lecz tak czy siak naprawa nie bedzie ani latwa(niewiele osob w kraju to potrafi), ani tania, silnik nie jest trudny do wyciagniecia z ramy, a i tak trza zajrzec do silnika , bo wydaje sie ze pompa oleju cos nie pracuje jak trzeba...

...swoja droga jak sie dales namowic na kupno jednego z bardziej problematycznych sprzetow Hondy???

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano niedalem sie namowic :crossy: poprostu mi sie spodobala :biggrin:

 

co do silnika. juz sie rozgladam od jakiegos czasu ... ale niemoge znalezc nic w rozsadnych pieniadzach. na allegro cos niby jest ale koszt to ok 2500 zl. na ebayu pusto:/ jakby ktos cos slyszal o jakims na sprzedaz dajta znac;)

puki co znalazlem sobioe glowice i walek ale niewiem czy to cos da :)

 

PS. w tych pieniadzach wszystkie modele mialy opinie awaryjnych sypiacych sie i niewiadomo co jeszcze ;) w zaleznosci od osoby ktora sie wypowiadala. ale wyszlo na to ze VT akurat trwaly jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano niedalem sie namowic :biggrin: poprostu mi sie spodobala :icon_razz:

 

co do silnika. juz sie rozgladam od jakiegos czasu ... ale niemoge znalezc nic w rozsadnych pieniadzach. na allegro cos niby jest ale koszt to ok 2500 zl. na ebayu pusto:/ jakby ktos cos slyszal o jakims na sprzedaz dajta znac;)

puki co znalazlem sobioe glowice i walek ale niewiem czy to cos da :P

 

PS. w tych pieniadzach wszystkie modele mialy opinie awaryjnych sypiacych sie i niewiadomo co jeszcze ;) w zaleznosci od osoby ktora sie wypowiadala. ale wyszlo na to ze VT akurat trwaly jest ;)

Bo raczej jest trwaly. Jeszcze jedna przypadlosc przyszla mi do glowy: A ty jeszcze cos wspominales o swieceniu sie czasami smarowania.Naped pompy olejowej jest lancuszkiem i moze byc ze tam cos sie dzieje,bo takie klekotanie tez stamtad moze pochodzic. A do sprawdzenia tego nie musisz wyjmowac silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...