zazzu Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 zazzu po prostu jak masz elektronicznie sterowaną dawkę paliwa to powyżej np 1300obr jak odejmiesz gaz na biegu to silnik nie będzie dostawał paliwa . tak to działa na chłopski rozum. to akurat wiem :) ale było napisane: samochód pali wiecej paliwa niz jechał by ze stałymi obrotami w granicy 3000;] a przy puszczonym gazie nie mamy doczynienia z utrzymywaniem stałych obrotów..... mi to zalatuje jakąś fantazją kolegi wueski ... bo źródło "gazeta" jest mało przekonujące. Wueska może chociaż podasz nam numer "AUTO MOTO SERWISU", w którym to wyczytałeś? Albo autorów i tytuły książek (których nie kupiłeś z powodów finansowych) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Szczerze mówiąc to twierdzenie, że samochód więcej pali na biegu jałowym niż jadąc ze stałymi obortami ok 3000obr/min mi też nie pasuje. Oczywiście inaczej to wygląda przy hamowaniu silnikiem i tu sprawa jest oczywista. Za to w przypadku jazdy ze stałą prędkością obrotową mamy opory toczenia, które są niemałe i należy je pokonać. Trzeba będzie to sprawdzić empirycznie ;-) Test 1 - wjeżdzamy na autostradkę niemiecką i dymamy z obrotami 3tys. obr/min. Test 2 - zostawiamy auto na luzie i iniech pracuje. Długość czasu przez jaki popracuje silnik podczas jazdy powinna być większa niż podczas postoju na luzie. Hmmm nie chce mi się w to wierzyć, ale.... może jakiś inny spec się wypowie? :) I dodać trzeba, że ta dyskusja nie ma wiele wspólnego z przedmiotową zmianą opon ;-) Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Ludzie czy jak wy czytacie gazety to spisujecie numery autorów opracowań;| no na litosc boska... Tyle ze jak puscisz auto na luz to auto HAMUJE. A jak coś hamuje a potem musi przyspieszać to apetyt na pliwo wzrasta. Nie bede dalej tego ciognoł bo to nie ma sensu w temacie o oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 (edytowane) Ludzie czy jak wy czytacie gazety to spisujecie numery autorów opracowań;| no na litosc boska... Tyle ze jak puscisz auto na luz to auto HAMUJE. A jak coś hamuje a potem musi przyspieszać to apetyt na pliwo wzrasta. Nie bede dalej tego ciognoł bo to nie ma sensu w temacie o oponach. stwierdziłeś że nie ma sensu ośmieszanie się, więc przestaniesz te bzdury pisac. A jeśli to nie bzdury - nie masz chyba daru przekonywania, i prawdopodobnie sam nic o tym nie wiesz skoro nie potrafisz wyjaśnić - naprowadzić. :cool: Z mojej strony koniec na ten temat, jak będę chciał coś sie dowiedzieć - spytam kogoś kto ma jakąkolwiek wiedze i chęci ;) a takich osób na forum nie brakuje. Edytowane 4 Grudnia 2008 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 No cóz kursu pedadogicznego nie mam :P Temat wtrysków i map wtrysków oraz tego jak one funkcjonuja jest dość trudny, sa o tym ksiażki np. tu taka najtańsza chyba http://www.ksiazki.motonews.pl/ksiazka-271...-serwisowy.html Tyle ze wtrysk to nie jest prosta sprawa, nie da sie tego omówić w jednym poscie bo trzeba by było zacząc od podstawowych zagadnień zwiazanych z silnikiem i bez obrazy ale 90% ludzi ich niezna(ale wszyscy umieja naprawiać). Skrutowo juz pisałem ze wtrysk reaguje na wielką ilosc czujników i utryzmuje bardzo uboga w paliwo mieszanke na stałych obrotach. Na biegu jałowym wtrysk nie moze zubażać tak mieszanki ponieważ silnik pracuje bez obciazenia i potrzebna mu mieszanka bogatsza. Pozatym wrzucasz na luz auto cały czas zwlania potem wrzucasz bieg i naciskasz pedł gazu czyli przyspieszasz co powoduje wieksze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.