Lenaradw Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Siemka chciałbym kupic ktm exc 125 i na całym forum pisza ze jak nie bedziesz dbal to sie bedzie psuło i teraz co kryje sie pod pojeciem dbac:) prosze o wskazowki dotyczace dbania o moto :biggrin: bo na forum nie widziałem takiego tematu a wielu osobą sie przyda:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Robic to co zaleca producent w zalecanym przez producetna czasie :biggrin: ;) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenaradw Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 no dobra ale przyjezdzam bo jezdzie i mam odsatwic do garazu czy nalezy cos zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 filtr wyczyscić jeśli tego wymaga... przedewszystkim to umyc moto... ;) łancuch posmarować,sprawdzić śrubki które mogły sie popuscić itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaCR Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 yhy .... śrubki to koniecznie sprawdzić bo ja dziś jechałem i nagle jakiś cholernie głośne tarcie słyszałem , szybko się zatrzymałem , oglądam moto , na 1 rzut oka wszystko ok . Potem patrze na łańcuch a ten taki luźny jakby miał odpaść . Okazało sie że śruba od koła była nie dokręcona i jeszcze z 2 obroty śruby i by koło latało jak chciało i gdyby nie narzędzia w schowku to nie wiem jak bym do domu zajechał ;p Więc sprawdzaj śrubki , myj moto jak mocno upie** ( ubrudzisz ) , często smaruj łańcuch , według zaleceń producenta zmieniaj olej , i wogólę wszystkie płyny , No zależy jak jeździsz - co jakiś czas trzeba zmienić tłoka ... korbę to zmienia sie chyba co 2 tłoka no i co jeszcze hmmm ..... Sprawdzaj czy nie masz luzów na główce ramy ( to może sie źle skończyć ) , czy nie ma luzów w tylnym zawieszeniu , czy łożyska są ok w kołach i nie trzeba wymieniać no i co jeszcze ..było by na tyle :icon_razz: Poproś innych forumowiczów co mają exc żeby ci wszystko powiedzieli ;p :D Pzdr ( w tym co napisałem moga być jakieś błędy więc prosze o korekte :icon_razz: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Wszystkie wymiany wg wskazań producenta, jak chcesz i masz kase to możesz troche wcześniej. Choć wskazania producenta i tak są wystarczające.Smarowanie łańcucha, jeśli bawisz się w off-road polecam smar specjalnie do tych motocykli które mają kontakt z piachem i innymi syfami. Nie lej gazoliny, hehe. Jeśli coś słyszysz że brzęczy i tak dalej, nie odkładaj na puźniej tylko zobacz co, bo po co puźnij rozpaławiać silnik jak cos sie posypie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 no i żeby jeszcze płyny były na odpowiednim poziomie :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Niewiem czy w dobrym temacie opisuje swój wątek,ale wydaje mi sie najodpowiedniejszy. Dzis kupiłem DR 125 :rolleyes: i teraz mam takie pytanko,jaką kupic nową swiece?? Jaki wlac olej do silnika? Bardzo prosze o rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 nie masz serwisówki? CHyba 20W50 olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Niestety niemam:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaCR Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ja mam serwisówke do Dr 125 jak coś to pisz na PW ;p :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Mały OT się zrobił :buttrock: W enduro klasy DT 125 jeździsz, jeździsz i jeździsz... Jednak kontrola płynów, łożysk itp, jest jak najbardziej wskazana. Co wyjazd w teren mycie gąbki filtra powietrza :biggrin: A w EXC to strach pomyśleć :/ Motogodziny na tłoku lecą, co 2 tłoki korba + uszczelki , a jeszcze może się coś poważniejszego posypać ( np Nicasil). A po każdej jeździe to wypada umyć moto, wyczyścić filtr , sprawdzić płyny i heya. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jeśli kalkulujesz czy ci kasy starczy na utrzymanie exc to dolicz jeszcze opony które przy dojazdach po asfalcie schodzą jak woda, łańcuch zębatki olej najlepszy paliwo wysoko oktanowe, nie można oszczędzać na częściach, co prawda exc mam od tygodnia i nie bede sie mądrował ale spalanie na poziomie 10 litrów na 100 tak normalnie. Na pewno im starszy model kupisz tym więcej będziesz miał nieoczekiwanych wydatków, z tego co gadałem z innymi użytkownikami to 2 tłoki na sezon przy ostrym piłowaniu a tłok na sezon to przy normalnej jeździe. Ja póki co mam jeszcze zablokowany na membranie bo na razie mocy to jest pod dostatkiem wiec z tłokami nie będzie taka rzeźnia. Tak że jak nie masz pracy a rodzice ci nie dadzą na motor rocznie jakieś 3 tyś to lepiej sobie kup dt bo przynajmniej sobie pojeździsz a nie bedziesz sie denerwował że nie masz kasy na filtr łańcuch opony czy tłok. Reasumując exc to potwór pod względem mocy i jestem w 100% z niego zadowolony ale sam będę odkładał grosz do grosza żeby mieć na podstawowe rzeczy, wiec jeżeli chcesz dużo jeździć a nie jesteś majętny to odpuść sobie bo to jest wyczyn a na wyczyn to trzeba mieć pieniądze. A co do twojego pytania to co drugą jazdę myje filtr czyszczę motor smaruje łańcuch i tyle no i jeszcze sprawdzam płyny ps jak chcesz wiedzieć co dokładnie powinieneś robić to poczytaj sobie serwisów kę tam masz wszystko napisane czarno na białym, a jak będziesz postępował jak tam piszą to nie powinieneś mieć jakiś większych problemówpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 nie dadzą na motor rocznie jakieś 3 tyś 3 tys? No nie gadaj że się swoim EXC w TRZECH tysiącach mieścisz... Chyba że jeździsz co niedziele po bułki do sklepu. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 3 tys? No nie gadaj że się swoim EXC w TRZECH tysiącach mieścisz... Chyba że jeździsz co niedziele po bułki do sklepu.jak byś mojego posta przeczytał to byś wiedział że motor mam od tygodnia wiec na razie nie wiem jakie są koszty rocznego utrzymania a te 3 tyś to napisałem jako minimalną kwotę utrzymania takiego motocykla z tego co rozmawiałem z innymi użytkownikami pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.