Skocz do zawartości

Jak dbać o moto :)


Rekomendowane odpowiedzi

3 tys? No nie gadaj że się swoim EXC w TRZECH tysiącach mieścisz...

Chyba że jeździsz co niedziele po bułki do sklepu.

 

 

Widze, że możesz nam dużo powiedzieć o utrzymaniu wyczynowej sety....

Jeździłem seta cały rok i sie zmieściłem w 1000zl,a powiem nawet, że jej nie oszczędzałem, przynajmniej takie mam odczucie, ale na pewno nie jeden bardziej kręci sety :buttrock: wiadomo, że jak jest coś konkretnego do zrobienia to więcej wyniesie utrzymanie, ale przy amatorskiej jeździe raczej mało kto takowe ma, chyba że ktoś ma za dużo sianka albo kupił niezła minę :buttrock: więc po co pierdzielisz takie głupoty ze sie nie zmieści w 3k :D . Za dużo sie chyba naczytałeś, opinii super riderów albo zawodników, bo z doświadczenia raczej tego nam nie powiesz...

Nie to żebym coś do Ciebie miał, bo masz taki motor jaki masz, ale każdy od czegoś zaczynał( ja w Twoim wieku jeździłem simsonkiem :icon_eek: ), więc nie pisz takich takich rzeczy o których masz jeszcze nikłe pojecie....

 

P.S jak bym wychodził z takiego założenia(jakie głoszą niektórzy urzytkownicy), że nie będzie mnie stać na utrzymanie takiego moto, to do dziś jeździłbym komarkiem :D

Edytowane przez damian-kmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie siejcie takich plot ze 3 tys to minimum. Jezeli ktos jest zawodnikiem i katuje non stop - to ok. 3k minimum. Ale jezeli ktos jezdzi tak jak ja - w weekendy jakis wypad na tor,pola etc a w tygodnu mnie nie ma to spokojnie 1000 zł.Tlok raz na sezon ok 300 zl. Korba co 2 sezony ok 300 zl. Opony lancuch zebatki w miare potrzeb. Sprzeglo? Tak szybko normalnie go nie zajezdzisz.

Co do tematu: Lozysk przeciez nie musisz sprawdzac co jazde. Sprawdz teraz jak wygladaja luzy w kolach,glowka,zawieszenie. Jezeli gdzies sa znaczne to lepiej wymien zanim cos nieporzadanego sie wytlucze.

Filtr wypada czyscic i nasaczac w miare czesto. To jeszcze zalezy. Wilgotno,brak piasku to nie trzeba co jazde. Ale jezeli go zalejesz albo duzo kurzu w powietrzu to obowiazkowo co jazde. Poza tym olej do mieszanki odpowiedni . Dbac - to rowniez dobre rozgrzanie motoru a nie katowanie go na zimno. Ponadto w 2t- unikanie hamowania silnikiem. Lancuch? Kazdy mowi co innego. Ja biore jak w serwisowce - praktycznie po kazdej jezdzie plucze go w nafcie i wtedy w jakis olej ze skrzyni stary (10w40) go wkladam,troche poruszam,powiesze aby splynal z niego nadmiar oleju i zakladam. Linki warto co jakis czas zdjac,przeczyscic i troche wpuscic im oliwy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo wiec tak

 

nie wolno wjezdzac w bloto , wode piasek !! to przede wszystkim !

nie mozesz przekraczac polowy obrotow, tzn jesli masz max 14tys to jezdzij do max 7!

Po kazdej jezdzie, wosk i atakujesz lakier-dluzej zachowa wtedy swierzosc!

Mtocykl powiniem nocowac w domu....

 

to chyba na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo wiec tak

 

nie wolno wjezdzac w bloto , wode piasek !! to przede wszystkim !

nie mozesz przekraczac polowy obrotow, tzn jesli masz max 14tys to jezdzij do max 7!

Po kazdej jezdzie, wosk i atakujesz lakier-dluzej zachowa wtedy swierzosc!

Mtocykl powiniem nocowac w domu....

 

to chyba na tyle

 

chlopie, to nie dział chopper/cruiser, tylko cross/enduro ;)

chociaz i tak w glebi ducha wiem, ze post byl napisany z przymrużeniem oka :wink:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyyy :D jak nie chcesz wjeżdżać w błoto i piasek to co to za jazda ??? :buttrock: kup lepiej jakiegoś choppera jak chcesz tak śmigać ;D :P wiadomo że piasek i błoto działają jakoś niekorzystnie na stan naszego moto ale to w końcu wyczynówki więc ... sam pomyśl ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyyy :banghead: jak nie chcesz wjeżdżać w błoto i piasek to co to za jazda ??? :icon_biggrin: kup lepiej jakiegoś choppera jak chcesz tak śmigać ;D :biggrin: wiadomo że piasek i błoto działają jakoś niekorzystnie na stan naszego moto ale to w końcu wyczynówki więc ... sam pomyśl ...

Przeciez to bylo napisane w zartach po co komentujesz ? Wlasciciel tego tekstu sam ma Enduro :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie siejcie takich plot ze 3 tys to minimum. Jezeli ktos jest zawodnikiem i katuje non stop - to ok. 3k minimum. Ale jezeli ktos jezdzi tak jak ja - w weekendy jakis wypad na tor,pola etc a w tygodnu mnie nie ma to spokojnie 1000 zł.Tlok raz na sezon ok 300 zl. Korba co 2 sezony ok 300 zl. Opony lancuch zebatki w miare potrzeb. Sprzeglo? Tak szybko normalnie go nie zajezdzisz.

Co do tematu: Lozysk przeciez nie musisz sprawdzac co jazde. Sprawdz teraz jak wygladaja luzy w kolach,glowka,zawieszenie. Jezeli gdzies sa znaczne to lepiej wymien zanim cos nieporzadanego sie wytlucze.

Filtr wypada czyscic i nasaczac w miare czesto. To jeszcze zalezy. Wilgotno,brak piasku to nie trzeba co jazde. Ale jezeli go zalejesz albo duzo kurzu w powietrzu to obowiazkowo co jazde. Poza tym olej do mieszanki odpowiedni . Dbac - to rowniez dobre rozgrzanie motoru a nie katowanie go na zimno. Ponadto w 2t- unikanie hamowania silnikiem. Lancuch? Kazdy mowi co innego. Ja biore jak w serwisowce - praktycznie po kazdej jezdzie plucze go w nafcie i wtedy w jakis olej ze skrzyni stary (10w40) go wkladam,troche poruszam,powiesze aby splynal z niego nadmiar oleju i zakladam. Linki warto co jakis czas zdjac,przeczyscic i troche wpuscic im oliwy etc.

Dobra koniec tego Off topicu. Mam rozumiec ze co kazda jazde zdejmujesz i zakldasz lancuch :icon_biggrin: ? Ja po prostu czyszcze go jakas szmata w ropie i smaruje olejem specjalnym do lancuchow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj... Jezeli wyjade w sobote na kilka godzin i w niedziele to jest taki problem? Przeczytaj moj post dokladnie. Jezeli jezdzisz codziennie to oczywiscie ze to by bylo od zaj**** roboty. Ale czy sadzisz ze poswiecenie mu 20 min lacznie w czasie weekendu (zaznaczajac ze obecnie moge jezdzic tylko w weekend) to taka strata czasu? Poza tym ile trwa zalozenie i zdjecie lancucha bez odkrecania czegokolwiek? Odpiecie go tylko? 30 sekund? MOzesz i zostawic go na tydzien w blocie calego ale po co jezeli nie widze problemu w zdjeciu go i wyczyszczeniu? Wbrew pozorom chyba wiecej czasu stracisz na machaniu pedzlem,pbracaniu kolem etc niz zdjac go,wrzucic w pojemnik i potrzasc kilka razy. Co do smarowania. Ech, spray do cross/enduro ma zwolennikow jak i przeciwnikow. Wszystko sie klei do tego,lancuch w moim przypadku sie strasznie zesztywnial i stwierdzilem ze nafta i olej mu sluza najlepiej.. Dlatego u mnie spray stoi na polce juz nieuzywany.. Pozdro

 

EDIT:

Sam mowie na Ciebie ze nie doczytales ale ja sam tez w pospiechu nie doczytalem :| . Przeczytalem ze uzywasz spray'a dlatego napisalem odnosniego jego. Ale teraz widze ze jakis olej do lanuchow wiec koncowke mego posta potraktuj tylko jako moje osobiste zdanie na temat spay'ow w terenie. :icon_biggrin:

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No wiec nie denerwuj sie bo ja napisalem tez troche do swojego przypadku :D np. u siebie nie mam spinki do lancucha i ni jak go latwo nie jest rozczepic. Trzeba sobie zalatwic dorba rozkuwarke i sie bawic w to dlatego dla mnie to jest strata czasu. A co do oleju to wcale nie widze zeby mi sie mocno kleilo wszystko do niego. Ale kazdy ma swoje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką zasade:

 

1) wracam do domciu, przebieram się i myje motorek

2) motorek idzie do piwnicy gdzie:

-odpowietrzam zawieszenie

-czyszczę filtr pow

-sprawdzam stan klocków, opon, ewentualne naciągnięcie łańcucha

- dokręcenie śrub

- wymiana oleju po ok 10 mtg

- po odpowiednim czasie regulacja zaworków

- jak mi się zachce to czyszcze łańcuch

- potem nasączyć filtr pow

- sprawdzenie luzu w zawieszenie oraz łożysk w kołach

 

Te pozycje każdy jest w stanie samodzielnie wykonać oraz nie wymagają jakiejś specjalnej wiedzy.

 

Warto poświęcić pare minut dla dobra sprzętu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...